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162. zk., 2015eko abuztuaren 27a, osteguna

N.º 162, jueves 27 de agosto de 2015


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA LEHIAKORTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO Y COMPETITIVIDAD
3641
3641

EBAZPENA, 2015eko uztailaren 2koa, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariarena. Honen bidez, Altzo, Alegia, Orendain eta Amezketa udalerrietako «Altzo-Amezketa 1 izeneko linea elektrikoa 30 kV-ra moldatzea» izeneko instalazioa baimentzen da, haren exekuzio-proiektua onartu eta instalazioa onura publikokoa dela deklaratzen da.

RESOLUCIÓN de 2 de julio de 2015, del Director de Energía, Minas y Administración Industrial, por la que se autoriza la instalación denominada «Acondicionamiento de la línea eléctrica a 30 kV denominada Altzo-Amezketa 1», en los términos municipales de Altzo, Alegia, Orendain y Amezketa, se aprueba el proyecto de ejecución y se declara la utilidad pública de la misma.

Erreferentzia: RI-20-24007/AT-H-2015-3.

Referencia: RI-20-24007/AT-H-2015-3.

Espedientea ebazteko, beharrezkoa da honako hauek aintzat hartzea eta aipatzea:

En la resolución del expediente es preciso tener en cuenta y hacer referencia a los siguientes:

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

1.– Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.k –aurrerantzean, Iberdrola–, egoitza Miramongo parke teknologikoan Donostiako Mikeletegi kaleko 1-3an duenak, honako eskaera hauek egin zituen 2015eko martxoaren 12an: Altzo, Alegia, Orendain eta Amezketa udalerrietako Altzo-Amezketa 1 izeneko linea elektrikoa 30 kV-ra moldatzeko proiekturako administrazio-baimena ematea, onura publikokoa dela deklaratzea eta exekuzio-proiektua onartzea.

1.– Con fecha 12 de marzo de 2015, la empresa Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U., con domicilio en el Parque Tecnológico de Miramón, calle Mikeletegi 1-3, San Sebastián, solicitó autorización administrativa, la aprobación de proyecto de ejecución y la declaración de utilidad pública, para las instalaciones de «Acondicionamiento de la línea eléctrica a 30 kV denominada Altzo-Amezketa 1», en los términos municipales de Altzo, Alegia, Orendain y Amezketa, aportando instancia al respecto, acompañada del proyecto técnico correspondiente.

2.– Jendaurrean erakusgai jarri dira, hogei egunez, proiektu hori eta aipatu enpresaren arabera desjabetu beharreko ondasun eta eskubideen banan-banako zerrenda. Hala egin da, honako xedapen hauetan xedatutakoari jarraikiz: abenduaren 3ko 282/2002 Dekretua, (2002ko abenduaren 23ko EHAA), honako instalazio hauek eraikitzeko, aldatzeko, ustiatzeko, eskualdatzeko eta ixteko administrazio-baimenak lortzeko prozedurak arautzen dituena: argindarra ekoitzi, garraiatu nahiz banatzeko instalazioak, bai eta kontsumitzaileak konektatzeko hartuneak, zuzeneko lineak eta instalazioak ere; Sektore Elektrikoaren abenduaren 26ko 24/2013 Legearen 55. artikulua (2013ko abenduaren 27ko BOE); 1954ko abenduaren 16ko Nahitaezko Desjabetzeari buruzko Legearen 17.2 eta 52. artikuluak (1954ko abenduaren 17ko BOE); eta 1957ko apirilaren 26ko haren Erregelamenduaren 56. artikulua (1957ko ekainaren 20ko BOE).

2.– En cumplimiento de lo previsto en el Decreto 282/2002, de 3 de diciembre (BOPV de 23 de diciembre de 2002), por el que se regulan los procedimientos de autorización administrativa para la construcción, modificación, explotación, transmisión y cierre de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica, así como de las acometidas, líneas directas, e instalaciones de conexión de consumidores y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 55 de la Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector Eléctrico (BOE de 27 de diciembre de 2013), en los artículos 17.2 y 52 de la Ley de Expropiación Forzosa de 16 de diciembre de 1954 (BOE de 17 de diciembre de 1954), y 56 de su Reglamento de 26 de abril de 1957 (BOE de 20 de junio de 1957), dicho proyecto ha sido sometido a información pública, durante el plazo de veinte días, junto con la relación concreta e individualizada de los bienes y derechos que dicha empresa consideraba de necesaria expropiación.

3.– Ondorio horietarako, informazioa jendaurrean jartzeko izapidean, iragarkia argitara eman zen Altzo, Alegia, Orendain eta Amezketako udalen iragarki-tauletan –arauzko epean–, 2015eko maiatzaren 4ko GAOn, 2015eko maiatzaren 5eko EHAAn eta 2015eko apirilaren 23ko «Diario Vasco» egunkarian.

3.– A tales efectos, dentro del trámite de información pública se publicó el Anuncio en los tablones de los Ayuntamientos de Altzo, Alegia, Orendain y Amezketa durante el plazo reglamentario, en el BOG de fecha 4 de mayo de 2015, en el BOPV de fecha 5 de mayo de 2015 y en el periódico «Diario Vasco» de 23 de abril de 2015.

4.– Informazioa jendaurrean jartzearekin batera, 2015eko apirilaren 27an, dagozkion separatak bidali zitzaizkien Altzo, Alegia, Orendain eta Amezketako udalei, Gipuzkoako Foru Aldundiko Bide Azpiegituretako Zuzendaritza Nagusiari; ADIFi; Enagas, S.A.ri;Telefónica España, S.A.ri eta Ur Agentziari, eta eskatu zitzaien eskariaren alde ala kontra zeuden adierazteko eta, kasua bada, baldintza teknikoak ezartzeko.

4.– Con carácter simultáneo al trámite de información pública, con fecha 27 de abril de 2015, se remitieron las separatas correspondientes a los Ayuntamientos de Altzo, Alegia, Orendain y Amezketa así como a la Dirección General de Infraestructuras Viarias de la Diputación Foral de Gipuzkoa, a Telefónica España, S.A., a ADIF, a Enagas, S.A. y a UR Agentzia, solicitándoles su conformidad u oposición a la solicitud y el establecimiento del condicionado técnico procedente, en su caso.

5.– Proiektuaren alde ala kontra zeuden adierazteko eta, kasuan kasu, baldintza teknikoak ezartzeko eskaerari dagokionez, Alegiako Udalak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Bide Azpiegituretako Zuzendaritza Nagusiak, ADIFek eta Telefónica de España, S.A.k adierazi zuten proiektuarekin ados zeudela, eta zenbait baldintza ezarri zituzten.

5.– A la solicitud de conformidad u oposición al proyecto y, en su caso, el establecimiento del condicionado técnico procedente, el Ayuntamiento de Alegia, la Dirección General de Infraestructuras Viarias de la Diputación Foral de Gipuzkoa, Telefónica de España, S.A. y ADIF manifestaron su conformidad al proyecto presentado, imponiendo una serie de condicionados.

6.– Bestetik, Altzo, Orendain eta Amezketako udalek, Enagas, S.A.k eta Ur Agentziak ez zioten eskaerari erantzun.

6.– Por otro lado, los ayuntamientos de Altzo, Orendain y Amezketa así como Enagas, S.A. y Ur Agentzia no contestaron a la solicitud.

7.– Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.ri jakinarazi zitzaizkion Alegiako Udalak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Bide Azpiegituretako Zuzendaritza Nagusiak, ADIFek eta Telefónica de España, S.A.k ezarritako baldintzak. Enpresak haiekin bat etorri zetorrela adierazi zuen.

7.– Se dio traslado a Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. de los condicionados presentados por el Ayuntamiento de Alegia, la Dirección General de Infraestructuras Viarias de la Diputación Foral de Gipuzkoa, Telefónica de España, S.A. y ADIF, a los que la empresa contestó dando su conformidad a los mismos.

8.– Proiektua jendaurrean zegoen bitartean, Antonio Otegi Zuriarrain jaunak, José Antonio Oiarbide Montes jaunak, Labaca Otegui senideek, Juan Bautista Garayalde Jaureguizabal jaunaren oinordekoek eta Antonio Otegi Zuriarrain jaunak alegazio-idazkiak aurkeztu zituzten.

8.– Dentro del período de información pública, se presentaron escritos de alegaciones firmados por, D. José Antonio Oiarbide Montes, Labaca Otegui Hermanos, D. Juan Bautista Garayalde Jaureguizabal (herederos) y D. Antonio Otegi Zuriarrain.

9.– Laburbilduz, José Antonio Oiarbide Montes jaunak alegatu zuen bera dela 50. lursailaren jabea eta kontuan hartzeko dagozkion ondorioetarako. Era berean, hau alegatu zuen: Industriaren beharrei erantzuteko potentzia handitu behar bada ere, gutxienez, beste edonori inguruan kaltea edo urraketa sortu gabe egitea, behar diren neurriak betetzea, eta lehengo lineak ukitzen duen eremu beretik berriro ere eramatea, leku berri batean kalterik ez sortzeko.

9.– En su escrito de alegaciones D. José Antonio Oiarbide Montes manifestó en extracto que él es el titular de la parcela n.º 50 y que se tenga en consideración a los efectos oportunos. Manifestó así mismo en extracto que, si hay que ampliar la potencia a fin de responder a la demanda de la industria, al menos esta se haga sin causar daño o perjudicar a nadie más en el entorno, adoptándose para ello las medidas necesarias y que transcurra por el trazado actual, a fin de evitar los daños que pueda causar en nuevos emplazamientos.

10.– Laburbilduz, Labaca Otegui jaunaren senideek hau alegatu zuten: Industriaren beharrei erantzuteko potentzia handitu behar bada ere, gutxienez, beste edonori inguruan kaltea edo urraketa sortu gabe egitea, behar diren neurriak betetzea, eta lehengo lineak ukitzen duen eremu beretik berriro ere eramatea, leku berri batean kalterik ez sortzeko.

10.– En sus escritos de alegaciones, Labaca Otegui Hermanos, manifestaron en extracto que, si hay que ampliar la potencia a fin de responder a la demanda de la industria, al menos esta se haga sin causar daño o perjudicar a nadie más en el entorno, adoptándose para ello las medidas necesarias y que transcurra por el trazado actual, a fin de evitar los daños que pueda causar en nuevos emplazamientos.

11.– Laburbilduz, Juan Bautista Garayalde Jaureguizabal jaunaren oinordekoek hau alegatu zuten: Industriaren beharrei erantzuteko potentzia handitu behar bada ere, gutxienez, beste edonori inguruan kaltea edo urraketa sortu gabe egitea eta behar diren neurriak betetzea.

11.– En su escrito de alegaciones los herederos de D. Juan Bautista Garayalde Jaureguizabal manifestaron, en extracto, que si hay que ampliar la potencia a fin de responder a la demanda de la industria, al menos esta se haga sin causar daño o perjudicar a nadie más en el entorno, adoptándose para ello las medidas necesarias.

12.– Laburbilduz, Antonio Otegi Zuriarrain jaunak alegatu zuen linearen ibilbide berriak arazo larriak sortuko dituela, Galarreta baserri ondoan, abeltzaintza- eta nekazaritza-jarduerak garatzeko orduan. Hori dela eta, istripu hilgarririk izan ez dadin, 9010. eta 9022. euskarrien arteko linearen ibilbidea aldatzea eskatzen du, proiektuari aukerako proposamen bat aurkeztuta.

12.– En su escrito de alegaciones D. Antonio Otegi Zuriarrain manifestó en extracto que el trazado de la línea en las cercanías del caserío Galarreta presenta graves problemas para llevar a cabo sus tareas de explotación agrícola y ganadera, por lo que solicita desplazar la línea entre los tramos 9010 y 9022, presentado una propuesta alternativa al proyecto, de forma que desaparezca así el riesgo de accidentes mortales.

13.– Antonio Otegi Zuriarrain jaunaren alegazioaren berri eman zitzaion Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.ri, eta hark zera erantzun zuen laburbilduta:

13.– Dado traslado de la alegación efectuada por D. Antonio Otegi Zuriarrain a la empresa peticionaria Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U., ésta contestó a la misma manifestando en extracto:

– Ibilbidearen estudioaren gaineko hasierako lanen barruan, lberdrolako teknikariak, Antonio Otegui jaunarekin batera, linea Galarreta baserriko mendebaldetik proiektatzeko aukera analizatu zuen, haren eskaerari eta linearen aldaketa gaurko ibilbidearen eta Galarreta baserriaren artean jasateko zailtasunari erantzuna emateko asmoz. Antonio Otegui Jaunak ez zuen ezer adierazi aukeraren aurka.

– Que el proyecto de modificación presentado en Industria responde a los trabajos iniciales sobre el estudio del trazado en el que, junto al Sr. Otegui, se analizó la opción de proyectar la línea por la parte oeste del caserío, con el fin de dar solución a su petición y a la dificultad de encajar la modificación de la línea entre el actual trazado y el caserío, sin que el Sr. Antonio Otegui manifestase nada en contra de dicha opción.

– Antonio Otegui Jaunak planteatutako konponbideak gaur egungo linearen gainetik pasaraziko luke. Egoera honek hornikuntza energetikoaren jarraitutasuna galaraziko lieke zerbitzuko lineako bezeroei; bestalde, halako distantzia batera, berriro ere egungo instalazioa gurutzatu beharko litzateke proiektatutako lineatik jarraitu ahal izateko.

– Que la solución planteada por el Sr. Otegui obligaría a pasar por encima de la actual línea; esta situación impediría la continuidad del suministro energético a los clientes de la línea en servicio, y por otro lado, habría que, a cierta distancia, volver a cruzar la instalación existente otra vez, para continuar con el trazado proyectado por el lado oeste de la línea actual.

– Otegi Jaunaren proposamenak planteatutako aldaketek linearen aurrekontua % 10 garestituko lukete; beraz, 1955/2000 Errege Dekretuaren 161. artikuluaren 2. puntuko e) atalean ezarritako baldintza ez litzateke beteko.

– Que la propuesta del Sr. Otegi supone un encarecimiento de la solución planteada mayor al 10% del presupuesto de la parte de la línea afectada por la variante, por lo que no cumpliría el condicionado establecido en el punto 2 del artículo 161 del Real Decreto 1955/2000 en su apartado e).

14.– José Antonio Oiarbide Montes jaunaren alegazioaren berri eman zitzaion Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.ri, eta hark zera erantzun zuen laburbilduta:

14.– Dado traslado de la alegación efectuada por D. José Antonio Oiarbide Montes a la empresa peticionaria Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A., ésta contestó a la misma manifestando en extracto:

– Adostasuna ematen zaio planteatutako alegazioari, 50 lursailaren titulartasunari dagokionez, Oiarbide jaunarena baita. Aurrerantzean, aipaturiko lursailari buruzko izapideak José Antonio Oiarbide Montesen izenean egingo direla.

– Su conformidad en relación a la titularidad de la parcela 50, por lo que en lo sucesivo los trámites concernientes a dicha parcela, figurarán a nombre de José Antonio Oiarbide Montes.

– Altzo-Amezketa 30 kV gaurko linea aldatu behar da, bigarren zirkuitu bat eraikita. Papel de Aralar, S.A. zein gainerako erabiltzaileentzat energia elektrikoa hornitzeko berme handiagoa izango delako. Zentzu honetan, azpiegitura honek posible egiten dituen bideragarritasun ekonomikoak ondorio positiboak izango ditu eskualdearen garapen ekonomikoan eta baserri-inguruneko populazioaren kokagunean.

– Que se hace necesario modificar la actual línea Altzo-Amezketa 30 kV incorporando un segundo circuito con el fin de dar una mayor garantía al suministro de energía eléctrica no sólo de la Empresa Papel Aralar, sino también al resto de usuarios y que esta infraestructura tendrá consecuencias positivas en el desarrollo económico de la zona y en el asentamiento de la población en el entorno rural.

– Altzo-Amezketa linearen aldaketak ez ditu aktibitate-garapenik eragozten, ez nekazaritza, ez abeltzaintza, ez basozaintza. Izan ere, lursail horretan, euskarrien 14,06 m2-ko gehikuntza izan ezik, gainerako eremuan gauzatu ahal izango ditu.

– Que la modificación de la línea Altzo-Amezketa no impide el desarrollo de otras actividades tales como la agricultura, ganadería o silvicultura, ya que, excepto en los 14,06 m2 de incremento de los apoyos que afectan a su parcela, en el resto se pueden continuar ejerciendo las mismas.

– Osasunean eragin ditzaketen ondorioei buruz, zehatzago esanda, eremu elektromagnetikoen emisioari buruz hitz egiten dela ulertuta, instalazio-mota hauek indarreko araudiak nahiz nazio mailako zein nazioarteko komunitate zientifikoak ezarritako mugak betetzen dituztela adierazten da.

– Que en lo relativo a las consecuencias en la salud, y más concretamente a la emisión de campos electromagnéticos (entendiendo esta su inquietud), indicar que este tipo de instalaciones cumple con los límites o umbrales de exposición establecidos en la normativa vigente, y de forma unánime, por la Comunidad Científica a nivel nacional e internacional.

– Aldaketaren diseinu orokorra, bere osotasunean, egungo linearekiko paraleloan egin da, mendebaldetik alegia, tarte zehatz batzuetan izan ezik. Tarte horietan gehiago urruntzen da gaur egungo instalaziotik, udalen aldaketa urbanistikoko arrazoiengatik edo egungo linearen ibilbideko jabeen eskari historikoengatik.

– Que la modificación se ha hecho en su totalidad en paralelo por el lado oeste de la actual línea, excepto en algunos tramos concretos que por motivos de cambios urbanísticos de los ayuntamientos o por demandas históricas de los propietarios sobre el trazado actual, la modificación se aleja en mayor medida del trazado existente.

15.– Juan Bautista Garayalde Jaureguizabal jaunaren oinordekoen alegazioaren berri eman zitzaion Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.ri, eta hark zera erantzun zuen laburbilduta:

15.– Dado traslado de la alegación efectuada por los Herederos de Juan Bautista Garayalde Jaureguizabal a la empresa peticionaria Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U., ésta contestó a la misma manifestando en extracto:

– Altzo-Amezketa 30 kV gaurko linea aldatzea beharrezkoa da, bigarren zirkuitu bat eraikita. Papel de Aralar, S.A. zein gainerako erabiltzaileentzat energia elektrikoa hornitzeko berme handiagoa izango delako. Zentzu honetan, azpiegitura honek posible egiten dituen bideragarritasun ekonomikoak ondorio positiboak izango ditu eskualdearen garapen ekonomikoan eta baserri-inguruneko populazioaren kokagunean.

– Que se hace necesario modificar la actual línea Altzo-Amezketa 30 kV incorporando un segundo circuito, con el fin de dar una mayor garantía al suministro de energía eléctrica no solo de la Empresa Papel Aralar, sino también al resto de usuarios, y que esta infraestructura tendrá consecuencias positivas en el desarrollo económico de la zona y en el asentamiento de la población en el entorno rural.

– Altzo-Amezketa linearen aldaketak ez dituela beste aktibitate garapenik eragozten, ez nekazaritza, ez abeltzaintza, ez basozaintza, linearen aldaketak ez baitu euskarrien azalera handitzen 52. lursailean; beraz, aktibitateak gauzatu ahal izango ditu.

– Que la modificación de la línea Altzo-Amezketa no impide el desarrollo de otras actividades tales como la agricultura, ganadería o silvicultura, ya que para el caso concreto de esta parcela, la n.º 52, no se produce incremento en la extensión de los metros cuadrados de las torres.

– Osasunean eragin ditzaketen ondorioei buruz, zehatzago esanda, eremu elektromagnetikoen emisioari buruz hitz egiten dela ulertuta, instalazio-mota horiek indarreko araudiak nahiz nazio mailako zein nazioarteko komunitate zientifikoak ezarritako mugak betetzen dituztela adierazten da.

– Que en lo relativo a las consecuencias en la salud, y más concretamente a la emisión de campos electromagnéticos (entendiendo esta su inquietud), indicar que este tipo de instalaciones cumple con los límites o umbrales de exposición establecidos en la normativa vigente, y de forma unánime, por la Comunidad Científica a nivel nacional e internacional.

– Aldaketaren diseinu orokorra, bere osotasunean, egungo linearekiko paraleloan egin da, mendebaldetik, alegia, tarte zehatz batzuetan izan ezik. Tarte horietan gehiago urruntzen da gaur egungo instalaziotik, udalen aldaketa urbanistikoko arrazoiengatik edo egungo linearen ibilbideko jabeen eskari historikoengatik.

– Que la modificación se ha hecho en su totalidad en paralelo por el lado oeste de la actual línea, excepto en algunos tramos concretos que por motivos de cambios urbanísticos de los ayuntamientos o por demandas históricas de los propietarios sobre el trazado actual, la modificación se aleja en mayor medida del trazado existente.

16.– Labaca Otegui senideen alegazioaren berri eman zitzaion Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.ri, eta hark zera erantzun zuen laburbilduta:

16.– Dado traslado de la alegación efectuada por Hermanos Labaca Otegui a la empresa peticionaria Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U., ésta contestó a la misma manifestando en extracto:

– Altzo-Amezketa 30 kV gaurko linea aldatzea beharrezkoa da, bigarren zirkuitu bat eraikita. Papel de Aralar, S.A. zein gainerako erabiltzaileentzat energia elektrikoa hornitzeko berme handiagoa izango delako. Zentzu honetan, azpiegitura honek posible egiten dituen bideragarritasun ekonomikoak ondorio positiboak izango ditu eskualdearen garapen ekonomikoan eta baserri-inguruneko populazioaren kokagunean.

– Que se hace necesario modificar la actual línea Altzo-Amezketa 30 kV incorporando un segundo circuito con el fin de dar una mayor garantía al suministro de energía eléctrica no sólo de la Empresa Papel Aralar, sino también al resto de usuarios y que esta infraestructura tendrá consecuencias positivas en el desarrollo económico de la zona y en el asentamiento de la población en el entorno rural.

– Altzo-Amezketa linearen aldaketak ez dituela beste aktibitate garapenik eragozten, ez nekazaritza, ez abeltzaintza, ez basozaintza. Izan ere, 53. eta 55. lursailetan, euskarrien 34,03 m2-ko eta 40,34 m2-ko gehikuntza izan ezik, gainerako eremuan aipaturiko aktibitateak gauzatu ahal izango ditu.

– Que la modificación de la línea Altzo-Amezketa no impide el desarrollo de otras actividades tales como la agricultura, ganadería o silvicultura, ya que excepto en los 34,03 m2 y los 40,34 m2 de incremento de los apoyos que afectan a las parcelas 53 y 55 respectivamente, en el resto se pueden continuar ejerciendo las mismas.

– Osasunean eragin ditzaketen ondorioei buruz, zehatzago esanda, eremu elektromagnetikoen emisioari buruz hitz egiten dela ulertuta, instalazio-mota horiek indarreko araudiak nahiz nazio mailako zein nazioarteko komunitate zientifikoak ezarritako mugak betetzen dituztela adierazten da.

– Que en lo relativo a las consecuencias en la salud, y más concretamente a la emisión de campos electromagnéticos (entendiendo esta su inquietud), indicar que este tipo de instalaciones cumple con los límites o umbrales de exposición establecidos en la normativa vigente, y de forma unánime, por la Comunidad Científica a nivel nacional e internacional.

– Aldaketaren diseinu orokorra, bere osotasunean, egungo linearekiko paraleloan egin da, mendebaldetik, alegia, tarte zehatz batzuetan izan ezik. Tarte horietan gehiago urruntzen da gaur egungo instalaziotik, udalen aldaketa urbanistikoko arrazoiengatik edo egungo linearen ibilbideko jabeen eskari historikoengatik.

– Que la modificación se ha hecho en su totalidad en paralelo por el lado oeste de la actual línea, excepto en algunos tramos concretos que por motivos de cambios urbanísticos de los ayuntamientos o por demandas históricas de los propietarios sobre el trazado actual, la modificación se aleja en mayor medida del trazado existente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS JURIDICOS

1.– Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzak du espediente hau ebazteko eskumena, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 24ko 190/2013 Dekretuan xedatutakoari jarraituz (2013ko apirilaren 24ko EHAA).

1.– La Dirección de Energía, Minas y Administración Industrial es el órgano competente para la resolución de este expediente, de conformidad con lo establecido en el Decreto 190/2013, de 24 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad (BOPV de 24 de abril de 2013).

2.– Sektore elektrikoari buruzko abenduaren 26ko 24/2013 Legearen 39. artikuluak xedatzen duenez, energia elektrikoa banatzeko instalazioak martxan jartzeko, aldatzeko, eskualdatzeko eta behin betiko ixteko, aldez aurretik administrazioaren baimena beharko da.

2.– La Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector Eléctrico, determina en su artículo 39 que la puesta en funcionamiento, modificación, transmisión y cierre definitivo de las instalaciones de distribución de energía eléctrica estarán sometidas al régimen de autorización administrativa previa.

3.– Abenduaren 3ko 282/2002 Dekretuaren bidez, honako instalazio hauek eraikitzeko, aldatzeko, ustiatzeko, eskualdatzeko eta ixteko administrazio-baimenerako prozedurak arautzen dira: energia elektrikoa ekoitzi, garraiatu nahiz banatzeko Euskal Autonomia Erkidegoko instalazioak, baita kontsumitzaileak konektatzeko hartuneak, zuzeneko lineak eta instalazioak ere.

3.– El Decreto 282/2002, de 3 de diciembre, regula el procedimiento de autorización administrativa para la construcción, modificación, explotación, transmisión y cierre de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica así como de las acometidas, líneas directas e instalaciones de conexión de consumidores en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

4.– Sektore Elektrikoari buruzko abenduaren 26ko 24/2013 Legearen 54. artikuluan xedatzen da onura publikokoak direla energia elektrikoa sortzeko, garraiatzeko eta banatzeko instalazio elektrikoak, hain zuzen ere, horiek ezartzeko behar diren ondasunen eta eskubideen nahitaezko desjabetzearen eta bide-zortasunaren ezarpen eta erabileraren ondorioetarako. Halaber, lege horren beraren 56. artikuluan xedatzen denez, onura publikoaren deklarazioak berekin dakar, betiere, ondasunak okupatu beharra edo eraginpean hartutako eskubideak eskuratu beharra, eta, Nahitaezko Desjabetzeari buruzko Legearen 52. artikuluaren ondorioetarako, okupazioa lehenbailehen egin beharra.

4.– El artículo 54 de la Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector Eléctrico declara la utilidad pública de las instalaciones de generación, transporte y distribución de energía eléctrica, a los efectos de expropiación forzosa de los bienes y derechos necesarios para su establecimiento y de la imposición y ejercicio de servidumbre de paso y el artículo 56 del mismo texto legal establece que la declaración de utilidad pública llevará implícita en todo caso la necesidad de ocupación de los bienes y o de adquisición de los derechos afectados e implicará la urgente ocupación a los efectos del artículo 52 de la Ley de Expropiación Forzosa.

5.– Espedientea bideratzean, kontuan hartu eta bete dira administrazio-prozedurari buruzko arauetan zein arestian aipatutako legerian aurreikusitako prozedura-baldintzak eta -izapideak.

5.– En la tramitación del expediente se han tenido en cuenta y cumplido los requisitos y trámites procedimentales previstos tanto en las normas reguladoras del procedimiento administrativo, como en la legislación citada.

6.– Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.k konplituki erantzun die aurkeztutako alegazioei.

6.– La empresa peticionaria Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U., ha contestado cumplidamente a las alegaciones vertidas.

7.– Proiektuak bete egiten ditu aplikagarriak diren segurtasun-araudietan biltzen diren eskakizun teknikoak.

7.– Que el proyecto cumple con las exigencias técnicas contenidas en las normativas de seguridad que le son de aplicación.

Aipatutako lege-manuak, eta, oro har zein berariaz, gai honetan aplikagarri diren gainerako xedapen guztiak aintzat hartuta, apirilaren 9ko 190/2013 Dekretuak, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duenak (EHAA, 2013ko apirilaren 24koa), ematen dizkion ahalmenak erabilita, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariak honako hau

Vistos los preceptos legales citados y demás disposiciones de general y concordante aplicación, el Director de Energía, Minas y Administración Industrial, en virtud de las atribuciones conferidas en el Decreto 190/2013, de 9 de abril, por el que se establece la Estructura Orgánica y Funcional del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad (BOPV de 24-04-2013)

EBAZTEN DU:
RESUELVE:

Baimena ematea Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U.ri Altzo, Alegia, Orendain eta Amezketa udalerrietan honako proiektu honi dagozkion instalazioetarako: Altzo-Amezketa 1, 30 kV-ko linea elektrikoaren moldaketa. Halaber, onartzea haren exekuzio-proiektua, honako ezaugarri nagusi hauek dituena:

Autorizar a Iberdrola Distribución Eléctrica, S.A.U. las instalaciones correspondientes al proyecto denominado «Acondicionamiento de la línea eléctrica a 30 kV denominada Altzo-Amezketa 1», en los términos municipales de Altzo, Alegia, Orendain y Amezketa, y aprobar el proyecto de ejecución, cuyas principales características son las que se indican a continuación:

– Kokalekua: Altzo, Alegia, Orendain eta Amezketa udalerriak.

– Emplazamiento: Términos municipales de Altzo, Alegia, Orendain y Amezketa.

– Aurrekontua: 1.009.518,41 euro.

– Presupuesto: 1.009.518,41 euros.

– Helburua: dagoen instalazioa eguneratu eta berritzea, eta linearen mantentze-baldintzak hobetzea, zerbitzua eten ez dadin.

– Finalidad: actualización y modernización de la instalación existente y mejora de las condiciones de mantenimiento para evitar interrupciones de servicio.

Linearen ezaugarriak:

Características de la línea eléctrica:

– Zerbitzuaren tentsioa: 30 kV.

– Tensión de servicio 30 kV.

– Trifasikoa; zirkuitu bikoitza.

– Trifásica; doble circuito.

Lehenengo tartea, lurpekoa:

Tramo 1 subterráneo:

– Eroaleak: 3 AL 630 HEPRZ1(AS) 18/30kV 630 mm

– Conductores: 3 AL 630 (HEPRZ1(AS) 18/30kV 630mm

– Zuntz optiko eroalea: OSGZ1-48

– Cable fibra óptica: OSGZ1-48.

– Luzera: 90m..

– Longitud: 90m.

– Hasiera: Altzo ST.

– Origen: ST Alzo.

– Bukaera: 9002. euskarria.

– Final: Apoyo N.º 9002.

Bigarren tartea, airekoa:

Tramo 2 aéreo:

– Eroaleak: LA 280.

– Conductores: LA 280.

– Zuntz optiko eroalea: FOADK-48.

– Cable fibra óptica: FOADK-48

– Luzera: 6839m.

– Longitud: 6839m.

– Hasiera: 9002. euskarria.

– Origen: Apoyo N.º 9002.

– Bukaera: 9037. euskarria.

– Final: Apoyo N.º 9037.

Hirugarren tartea, lurpekoa:

Tramo 3 subterráneo:

– Eroaleak: 3 AL 400 HEPRZ1 18/30kV 400mm

– Conductores: 3 AL 400 (HEPRZ1 18/30kV 400mm

– Luzera: 460m.

– Longitud: 460m.

– Hasiera: 9037 euskarria.

– Origen: Apoyo N.º 9037.

– Bukaera: Aralar maniobra-zentroa.

– Final: Centro maniobras Aralar.

Baimentzen den instalazioa onura publikokoa dela deklaratzea. Deklarazioak, abenduaren 26ko 24/2013 Legearen 56. artikuluan xedatutakoaren indarrez, honako hauek dakartza berekin: ondasunak okupatu eta eraginpeko eskubideak hartu beharra, eta okupazioa, gainera, presaz egin beharra. Deklarazioak, halaber, Nahitaezko Desjabetzeari buruzko 1954ko abenduaren 16ko Legearen 52. artikuluan presaz okupatzeko deklarazioari dagokionez ezartzen diren ondorioak dakartza, 53. artikuluan zehaztutako erregistro-ondorioekin.

Declarar, en concreto, la utilidad pública de la instalación que se autoriza, llevando implícita esta declaración, a tenor de lo dispuesto en el artículo 56 de la citada Ley 24/2013, de 26 de diciembre, la necesidad de ocupación de los bienes o adquisición de los derechos afectados, e implicando la urgente ocupación de los mismos y determinando las consecuencias que para la declaración de Urgente Ocupación dispone el artículo 52 de la Ley de Expropiación Forzosa de 16 de diciembre de 1954, con los efectos registrales del artículo 53 de la misma.

Beherago zehaztutako baldintza orokorrekin eta abenduaren 3ko 282/2002 Dekretuan eta abenduaren 1eko 1955/2000 Errege Dekretuan xedatutakoarekin bat etorriaz ematen da ebazpen hau.

Esta resolución se concede de acuerdo con lo dispuesto en el Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, en el Decreto 282/2002, de 3 de diciembre, y con las condiciones generales siguientes:

1.– Onartutako proiektuari jarraikiz egin beharko dira obrak, kasu bakoitzean eskatu eta baimenduko diren aldaketekin.

1.– Las obras deberán realizarse de acuerdo con el proyecto aprobado, con las variaciones que, en su caso, se soliciten y autoricen.

2.– Martxan jartzeko epea bi urtekoa izango da, ebazpen honen egunetik aurrera.

2.– El plazo de puesta en marcha será de dos años, contado a partir de la presente resolución.

3.– Obrak bukatzen direnean, horren berri emango dio Gipuzkoako Lurralde Ordezkaritzari instalazioen titularrak, hain zuzen ere, behin betiko errekonozimenduaren ondorioetarako eta martxan jartzeko akta egiteko.

3.– El titular de las instalaciones dará cuenta de la terminación de las obras a la Delegación Territorial de Gipuzkoa, a efectos de reconocimiento definitivo y extensión del acta de puesta en marcha.

4.– Ebazpen honek ez dakar berekin obrak egiteko udal, probintzia edo bestelako baimenak edo lizentziak lortu behar ez direnik. Izan ere, eskatzaileak nahitaez lortu beharko ditu baimen horiek guztiak. Halaber, hirugarrenen eskubideak aparte utzi gabe ematen da eta jabetza-eskubideari eutsita.

4.– La presente resolución se otorga sin perjuicio e independientemente de las autorizaciones, licencias o permisos de competencia municipal, provincial y otros necesarios para la realización de las obras, no relevándose al peticionario de la obligación de obtener las mismas. Así mismo, se concede sin perjuicio de posibles derechos de terceros y dejando a salvo el derecho de propiedad.

Ebazpen honek ez du administrazio-bidea amaitzen, eta haren aurka gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke Industria Sailburuordetzan, hilabeteko epean, ebazpen hau jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera; hori guztia Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legea aldatzen duen 4/1999 Legean xedatutakoari jarraikiz.

Contra la presente resolución, que no pone fin a la vía administrativa, se podrá interponer recurso de alzada ante la Viceconsejería de Industria, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de notificación de esta resolución, todo ello en virtud de lo establecido en la Ley 4/1999, de modificación de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Vitoria-Gasteiz, 2015eko uztailaren 2a.

En Vitoria-Gasteiz, a 2 de julio de 2015.

Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Energía, Minas y Administración Industrial,

AITOR PATXI OREGI BAZTARRIKA.

AITOR PATXI OREGI BAZTARRIKA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental