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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

60. zk., 2015eko martxoaren 30a, astelehena

N.º 60, lunes 30 de marzo de 2015


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA LEHIAKORTASUN SAILA
ENPLEGU ETA GIZARTE POLITIKETAKO SAILA
OGASUN ETA FINANTZA SAILA
SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO Y COMPETITIVIDAD
DEPARTAMENTO DE EMPLEO Y POLÍTICAS SOCIALES
DEPARTAMENTO DE HACIENDA Y FINANZAS
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
1457
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33/2015 DEKRETUA, martxoaren 17koa, Euskal Autonomia Erkidegoan izandako ohiz kanpoko uholdeak direla-eta aparteko laguntzak emateko dena.

DECRETO 33/2015, de 17 de marzo, de ayudas excepcionales con ocasión de las inundaciones extraordinarias acaecidas en la Comunidad Autónoma de Euskadi.

2015eko urtarril, otsail eta martxoan izan berri diren uholdeek kalte egin diete ondasun publiko eta pribatuei, bai eta Euskal Autonomia Erkidegoan diharduten enpresei ere, batez ere udalerri jakin batzuetan. Horrenbestez, behar-beharrezkoa da, elkarrekin ondo koordinatuta, neurriak hartzea, kalte horiek nolabait arintzearren.

Las recientes inundaciones extraordinarias, acaecidas en enero, febrero y marzo de 2015, han provocado daños que afectan a los bienes públicos y privados y a la actividad empresarial de la Comunidad Autónoma de Euskadi con particular incidencia en algunos municipios, siendo necesario adoptar, de forma coordinada, medidas dirigidas a paliar las consecuencias de dichos daños.

Azaldutako guztia oinarri dela, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasuneko sailburuaren, Enplegu eta Gizarte Politiketako sailburuaren, Ogasun eta Finantzetako sailburuaren eta Segurtasuneko sailburuaren proposamenez, eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 2015eko martxoaren 17ko bilkuran proposamena aztertu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Desarrollo Económico y Competitividad, del Consejero de Empleo y Políticas Sociales, del Consejero de Hacienda y Finanzas y de la Consejera de Seguridad, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día17 de marzo de 2015,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Dekretuaren xedea.

Artículo 1.– Objeto del Decreto.

Dekretu honen xedea da 2015eko urtarril, otsail eta martxoan izandako uholdeek eragindako kalteak arintzeko laguntzak ematea Euskal Autonomia Erkidegoko sektore hauetan: nekazaritza, industria, merkataritza, zerbitzuak, ostalaritza edo turismoa, eraikuntza eta etxebizitza, eta ibilgailu automobilak. Laguntza horiek eta Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak eta aseguru-etxeek aurreikusitako kalte-ordainak elkarren osagarri izango dira.

Es objeto del presente Decreto la concesión de ayudas para paliar los daños producidos por las inundaciones acaecidas en enero, febrero y marzo de 2015 en los sectores agrario, industrial, comercial, de los servicios, la hostelería o turismo, la construcción y la vivienda y los vehículos automóviles en la Comunidad Autónoma de Euskadi, complementarias a las indemnizaciones previstas por el Consorcio de Compensación de Seguros y las Compañías de seguros.

2. artikulua.– Laguntzak.

Artículo 2.– Ayudas.

1.– Dekretu honetako laguntzen ezaugarriak: finantza-erakundeek aktibo kaltetuak berritzeko edo konpontzeko pertsona edo erakunde kaltetuei esleitzen dizkieten lehentasunezko maileguen interes-tasak murriztea. Onuradun bakoitzak eska dezakeen maileguaren gehienezko zenbatekoak ez du gaindituko laguntzen gai diren inbertsioen balioa, halaxe baitago jasota dekretu honetako 7. eta 11. artikuluetan.

1.– Las ayudas que se otorgan al amparo del presente Decreto consistirán en la reducción del tipo de interés de los préstamos preferenciales que concedan las entidades financieras a las personas o entidades damnificadas para la reparación o reposición de los activos dañados. El importe máximo del préstamo a solicitar por cada persona o entidad beneficiaria no podrá superar el valor de las inversiones susceptibles de ayuda, tal y como se definen en los artículos 7 y 11 del presente Decreto.

2.– Ibilgailu automobilen kasuan, laguntzak IV. kapituluan aurreikusitako diru-laguntzak izango dira.

2.– En el caso de vehículos automóviles las ayudas consistirán en las subvenciones previstas en el capítulo IV.

3. artikulua.– Diru-laguntzen bateragarritasuna.

Artículo 3.– Compatibilidad de las ayudas.

1.– Dekretu honetan aurreikusitako laguntzak bateragarriak dira beste administrazio publiko batzuek ematen dituzten laguntzekin. Dekretu honen II., III. eta IV. kapituluetako laguntzak ere bateragarriak dira euren artean.

1.– Las ayudas previstas en el presente Decreto son compatibles con las que se establezcan por otras Administraciones Públicas. Asimismo, son compatibles entre sí las ayudas previstas en los capítulos II, III y IV de este Decreto.

2.– Onuradunak autonomia-erkidegoko Administrazioari jakinaraziko dio beste edozein administrazio edo erakunde publiko nahiz pribatutatik helburu berbererako diru-laguntzarik edo laguntzarik, diru-sarrerarik edo baliabiderik jaso duen.

2.– La persona o entidad beneficiaria deberá comunicar a la Administración de la Comunidad Autónoma la obtención de subvenciones o ayudas, ingresos o recursos para la misma finalidad, procedente de cualesquiera administraciones o entes tanto públicos como privados.

4. artikulua.– Diru-baliabideak.

Artículo 4.– Recursos económicos.

Dekretu honetan ezarritako laguntzak emateko diru-baliabideak 2015eko aurrekontuaren kontura emango dira, hain zuzen ere «Zenbait sailen gastuak» atalaren kontu-sailetatik hartuta.

Los recursos económicos destinados a las ayudas establecidas en esta norma lo serán con cargo a las partidas presupuestarias de la sección «Gastos diversos departamentos» del presupuesto ordinario de 2015.

5. artikulua.– Kalteak eta kaltetu-izaera egiaztatzea.

Artículo 5.– Acreditación de los daños y condición de persona o entidad damnificada.

1.– Aipatutako uholdeen eraginez izandako kalteak egon badaudela eta horien zenbatekoa ofizioz egiaztatuko ditu EAEko Administrazioak. Horretarako, 30/1992 Legearen 3.2 artikuluan aurreikusitako lankidetza- eta koordinazio-printzipioak baliatuz –horiexek gidatzen baitituzte administrazioen arteko harremanak–, kalte horien tasazioari buruzko argibideak eska dakizkieke Aseguruen Konpentsazio Partzuergoari eta aseguru-etxeei.

1.– La acreditación de la existencia y del montante de los daños producidos por las referidas inundaciones se practicará de oficio por la Administración de la Comunidad Autónoma. A tal fin, en ejercicio de los principios de cooperación y coordinación del artículo 3.2 de la Ley 30/1992, que presiden la actuación de las relaciones interadministrativas, podrá solicitarse información de la tasación de esos daños producidos al Consorcio de Compensación de Seguros y a las Compañías de Seguros.

2.– Pertsona edo entitate bat kaltetua dela ofizioz egiaztatuko du Administrazioak, eta, alde horretatik, interesdunak ez du aldez aurretik ziurtagiririk aurkeztu beharko.

2.– La condición de persona o entidad damnificada se comprobará de oficio por la Administración, sin que el interesado o interesada deba aportar previamente certificación alguna.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
ETXEBIZITZAK ETA BURUTZEKO BIDEAN DIREN ERAIKINAK KONPONTZEKO MAILEGUAK
PRÉSTAMOS PARA LA REPARACIÓN DE VIVIENDA Y EDIFICACIONES EN CURSO

6. artikulua.– Pertsona eta entitate onuradunak.

Artículo 6.– Personas y entidades beneficiarias.

Ondorengo artikuluetan ezarritako baldintza espezifikoak betetzen dituztenak izan daitezke kapitulu honetan ezarritako laguntzen onuradun:

Podrán acceder a las ayudas establecidas en el presente capítulo, previo el cumplimiento de los requisitos específicos que se señalen en los artículos siguientes:

a) Uholdeek eragindako etxeen, eranskinen edo elementu komunen jabe, gozamendun edo maizter diren pertsona fisikoak. Nahitaezko luzapena duen kontratua duen maizterra izanez gero, konpondu beharreko etxebizitzaren edo eranskinen titularraren baimena eskuratu beharko da.

a) Las personas físicas que tengan la condición de propietarias, usufructuarias o arrendatarias de viviendas o de sus anexos y elementos comunes afectados por las inundaciones. En el caso de contrato de arrendamiento sujeto a prórroga forzosa deberá contar con la autorización del titular de la vivienda o anexos objeto de la reparación.

b) Nagusiki etxebizitzetarako diren higiezinen jabekide-elkarteak, baldin eta uholdeek elementu komunetan kalterik eragin badiete.

b) Las comunidades de propietarios de inmuebles destinados principalmente a vivienda afectados por las inundaciones en elementos comunes.

c) CNAE 41, 42 eta 43 eraikuntza-enpresak, burutze-bidean diren eraikuntza- eta/edo urbanizazio-lanak eduki eta uholdeek kalterik eragin badiete.

c) Las empresas de construcción CNAE 41, 42 y 43, con obras de edificación y/o urbanización en curso de ejecución que hubieran resultado afectadas por las inundaciones.

7. artikulua.– Laguntza jaso dezakeen inbertsioa.

Artículo 7.– Inversión susceptible de ayuda.

1.– Konponketen eta/edo berritze-lanen zenbatekoa diruz lagundu ahal izango da, baldin eta kalteak honako hauetan gertatu badira:

1.– Se considerará inversión susceptible de ayuda el importe de las reparaciones y/o reposiciones que procedan como consecuencia de los siguientes daños:

a) Batez ere etxebizitzarako diren higiezinen elementu komunak.

a) En elementos comunes de inmuebles destinados principalmente a vivienda.

b) Etxebizitza, garaje edo trastelekurako diren elementu pribatiboak.

b) En elementos privativos destinados a vivienda, garaje o trastero.

c) Batez ere etxebizitzarako eta/edo urbanizazioetarako diren eraikinak, burutze bidean direnak.

c) En edificaciones destinadas principalmente a vivienda y/o urbanizaciones, que se hallen en curso de ejecución.

2.– Kalteak zenbatzeko, beharrezkoa izango da kasuan kasuko konponketa-proiektua aurkeztea, teknikari gaitu batek egina, ondoren Enplegu eta Gizarte Politiketako Saileko Etxebizitzako lurralde-ordezkariak onar dezan. Proiektuan, uholdeen ondorioz sortutako kalteak konpontzeko obrak gauzatzeko aurrekontua jasoko da, bai eta proiektua idatzi eta gauzatzeagatiko gastuak eta aipatu obra dela-eta ordaindutako edozein tasa edo prezio publiko ere (BEZik gabe).

2.– Para la cuantificación de los daños será necesaria la presentación del correspondiente proyecto de reparación, redactado por técnico competente, para su posterior aprobación por el Delegado Territorial de Vivienda del Departamento de Empleo y Políticas Sociales. El proyecto recogerá el presupuesto de ejecución de las obras de reparación de daños causados por las inundaciones, así como los costes de redacción y dirección del mismo, incluso cualquier otra tasa o precio público satisfechos por razón de la reparación citada (excluido el IVA).

Babes daitekeen inbertsioak inoiz ere ezingo du gainditu honako zenbateko hau: obren guztirako aurrekontuari beste laguntza batzuen zenbatekoa eta Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak eta aseguru-etxeek aurreikusitako kalte-ordainen balioa kentzetik ateratzen den zenbatekoa.

La inversión susceptible de ayuda no podrá superar la cantidad resultante de deducir del presupuesto total de obra el importe de otras ayudas y el valor de las indemnizaciones previstas por el Consorcio de Compensación de Seguros y las compañías de seguros.

3.– Aurreko a) eta b) idatzi-zatietako kasuetan, laguntzaren gai den inbertsioak ezingo ditu gainditu zenbateko hauek:

3.– En los supuestos a) y b) anteriores, la inversión susceptible de ayuda no podrá ser superior:

– Etxebizitzak: metro koadro erabilgarriak 600 euroz biderkatzetik ateratzen dena; betiere, 90 metro koadroko gehienezko azalera konputatuko da (familia ugarien kasuen, ordea, gehienezko azalera 120 metro koadrokoa izango da).

a) Para viviendas: al importe resultante de multiplicar 600 euros por los metros cuadrados útiles, con un máximo de 90 metros cuadrados (salvo cuando se trate de familias numerosas, en cuyo caso, el máximo será de 120 metros cuadrados).

b) Eraikinen elementu komunak eta eranskin pribatiboak: metro koadro erabilgarriak 300 euroz biderkatzetik ateratzen dena; eranskinetan, gehienez 30 metro koadroko azalera konputatuko da.

b) Para elementos comunes y privativos anejos: al importe resultante de multiplicar 300 euros por los metros cuadrados útiles de los mismos hasta un máximo de 30 metros cuadrados en los anejos vinculados.

4.– Burutzeko bidean diren eraikuntza- edo urbanizazio-obretan izandako kalteen kasuan, diruz lagunduko den inbertsioaren muga konponketen guztirako aurrekontuaren % 70 izango da, Jaurlaritzak azkenekoz argitaratutako «Prezioen datu-base»arekin bat etorriz kalkulatuta, betiere beste laguntza batzuen zenbatekoa eta Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak eta aseguru-etxeek aurreikusitako kalte-ordainen balioa murriztu eta gero.

4.– En el caso de daños en obra de edificación o urbanización, en curso de ejecución, la inversión susceptible de ayuda se situará en el 70% del presupuesto total de reparaciones, calculado de acuerdo con la última «Base de datos de precios» del Gobierno publicada, una vez deducido el importe de otras ayudas y el valor de las indemnizaciones previstas por el Consorcio de Compensación de Seguros y las compañías de seguros.

8. artikulua.– Mailegu-eragiketen ezaugarriak.

Artículo 8.– Características de las operaciones de préstamo.

Mailegu-eragiketek –arau honen babesean eta arau horren indarrez finantza-erakundeekin izenpetzen den hitzarmenaren babesean formalizatuko diren inbertsio subentzionagarriak finantzatuko baitituzte– ezaugarri hauek edukiko dituzte:

Las operaciones de préstamo para la financiación de las inversiones susceptibles de ayuda que se formalicen al amparo de la presente norma y del convenio suscrito con las entidades financieras en virtud de la misma tendrán las siguientes características:

a) Maileguaren zenbatekoa lagundu daitekeen inbertsioaren % 100ekoa izan daiteke, gehienez.

a) El importe del préstamo será, como máximo, el 100% de la inversión susceptible de ayuda.

b) Amortizatzeko epea 7 urtekoa izango da. hasierako gabealdia barne dela, zeina oro har 6 hilekoa izango baita.

b) El plazo de amortización será de hasta 7 años, incluyendo el posible período de carencia inicial que será de 6 meses.

c) Aplikatuko den gehienezko interes-tasa EURIBORRA 12 hilabetera gehi % 2 izango da.

c) El tipo de interés máximo aplicable será el Euribor a 12 meses más 2%.

d) Irekitzeko komisioa baino ezingo zaio aplikatu, gehienezko kostua % 0,25ekoa izanik.

d) El único gasto aplicable será la comisión de apertura con un coste máximo de 0,25%.

e) Maileguak modu linealean amortizatuko dira, hilero, kuota iraunkorra izanik.

e) La amortización de los préstamos se efectuará de forma lineal, con cuota constante y periodicidad mensual.

9. artikulua.– Laguntzen ezaugarriak.

Artículo 9.– Características de las ayudas.

1.– Hobari-tasa, oro har, % 2,20 puntukoa izango da, eta helburu izango du arau honen babesean eta horren indarrez finantza-erakundeekin izenpetutako hitzarmenaren babesean formalizatzen diren eragiketen interesa murriztea.

1.– La bonificación será de 2,20 puntos porcentuales y será aplicada a reducir el interés de las operaciones de préstamo formalizadas al amparo de la presente norma y del convenio financiero suscrito en virtud de la misma.

2.– Diru-laguntza ordainketa bakar batean emango zaio dagokion finantza-erakundeari, eta erakunde horrek maileguaren kapital bizia murrizteko erabiliko du oso-osorik. Diru-laguntzaren zenbatekoa honela kalkulatuko da: berdinak izan beharko dira eragiketatik sortutako kostu erreala eta epe-muga bakoitzean ordaindu beharreko interesei zuzenean diru-laguntza aplikatzetik ateratzen den kostua. Horretarako erabiliko den eguneratze-tasa % 1,10ekoa izango da.

2.– El abono de la subvención se realizará de una sola vez a la entidad financiera correspondiente y ésta la aplicará íntegramente a la reducción del capital vivo del préstamo. El importe de la subvención será calculado de tal modo que el coste efectivo anual resultante de la operación sea equivalente al obtenido por la aplicación directa de la subvención sobre los intereses a pagar en cada vencimiento. Para ello se utilizará una tasa de actualización del 1,10%.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
NEKAZARITZA-, INDUSTRIA-, MERKATARITZA-, ZERBITZU- ETA TURISMO-SEKTOREETARAKO MAILEGUAK
PRÉSTAMOS AL SECTOR AGRARIO, INDUSTRIAL, COMERCIAL, DE SERVICIOS Y TURÍSTICO

10. artikulua.– Pertsona onuradunak.

Artículo 10.– Personas beneficiarias.

1.– Kapitulu honetan ezarritako laguntzen onuradun honako hauek izan daitezke: ondorengo artikuluetan adierazten diren betekizun berezien betetzea egiaztaturik, nekazaritza-, industria-, merkataritza-, zerbitzu-, ostalaritza- edo turismo-sektoreetako jarduerak burutzen dituzten Euskal Autonomia Erkidego pertsona fisiko nahiz juridikoak. Horretarako, 2015eko urtarril, otsail eta martxoko uholdeek kaltetuak izan beharko dute.

1.– Podrán acceder a las ayudas establecidas en el presente capítulo, previo el cumplimiento de los requisitos específicos que se señalen en los artículos siguientes, las personas físicas o jurídicas que desarrollen actividades agrarias, industriales, comerciales, de prestación de servicios y de hostelería o turísticas radicadas en la Comunidad Autónoma de Euskadi, y que hayan sido damnificadas por las inundaciones de enero, febrero y marzo de 2015.

2.– Onuradunek, nekazaritzako jarduerei dagokienez, nekazaritza izan beharko dute ogibide nagusitzat, irailaren 27ko 203/2011 Dekretuan aurreikusitakoaren arabera, eta haien ustiategiak Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritza Ustiategien Erregistro Orokorrean egon beharko dute inskribatuta.

2.– En el caso de actividades agrarias, las personas beneficiarias deberán ser agricultores a título principal conforme lo previsto en el Decreto 203/2011, de 27 de septiembre, debiendo estar sus explotaciones inscritas en el Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

11. artikulua.– Laguntza jaso dezakeen inbertsioa.

Artículo 11.– Inversión susceptible de ayuda.

1.– Dekretu honen ondorioetarako, lagundu daitekeen inbertsiotzat honako hau joko da:

1.– A los efectos del presente Decreto se considerarán inversiones susceptibles de ayuda:

a) Uholdeen ondorioz kalteturik geratu diren aktibo finkoak konpontzeko eta erosteko behar den zenbatekoa, betiere Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak eta aseguru-etxeek aurreikusitako kalte-ordainen balioa eta beste laguntza batzuen zenbatekoa murriztu eta gero.

a) El importe de la reparación o de la adquisición de activos fijos en concepto de reposición de los dañados con ocasión de las inundaciones, una vez deducido el importe de otras ayudas y el valor de las indemnizaciones previstas por el Consorcio de Compensación de Seguros y las compañías de seguros.

Gainera, enpresak behar bezala martxan jartzeko beharrezko diren inbertsio osagarriak ere lagundu ahalko dira, hala behar izanez gero. % 50ean jarriko da muga, aktiboak konpondu eta erosteko.

Adicionalmente, en su caso, las inversiones complementarias necesarias para la adecuada puesta en funcionamiento de la empresa, con un límite del 50% del importe de la reparación o adquisición de los activos.

b) Aktibo zirkulatzaileak birjartzeak dakarren zenbatekoa, aseguru-etxeek edota Aseguruak Konpentsatzeko Partzuergoak aurreikusitako laguntzak edo kalte-ordainak zenbateko horretatik kendu ondoren.

b) El importe de reposición de activos circulantes, una vez deducido el importe de otras ayudas o indemnizaciones previstas por el Consorcio de Compensación de Seguros y las compañías de seguros.

2.– Hondatutakoen ordez enpresaren aktiboari gehitzen zaizkion aktibo finkoek, izaera desberdinekoak izanik ere, ezaugarri hauek izan beharko dituzte:

2.– Los activos fijos, aunque fueran de características distintas a los dañados, que se incorporen al activo de la empresa en reposición de aquéllos deberán reunir las siguientes condiciones:

a) Enpresaren xede sozialarekin zuzenean lotuta izatea.

a) Que estén directamente relacionados con las actividades que constituyen el objeto social de la empresa.

b) Aktiboak lehenengo aldiz erabili edo abian jartzea.

b) Que sean utilizados o entren en funcionamiento por primera vez.

c) Gehienez hiru urteko amortizazio-aldia ezarrita izatea.

c) Que tengan establecido un periodo mínimo de amortización de tres años.

d) Hirugarrenei ez lagatzea.

d) Que no se cedan a terceros.

e) Enpresaren aktiboan gutxienez hiru urte iraun dezatela.

e) Que permanezcan en el activo de la empresa un mínimo de tres años.

f) Enpresa eskatzaileak berak fabrikatuak, eginak edo garatuak ez izatea.

f) Que no hayan sido fabricados, realizados o desarrollados por la empresa solicitante.

3.– Edonola ere, aktibo finkoetarako inbertsio-proiektuek edo aktibo zirkulatzaileak berritzeko proiektuek Euskal Autonomia Erkidegoan kokatuta egon beharko dute, aurtengo abenduaren 31 baino lehenago kontratatuta egon beharko dute eta laguntzak emateko ebazpenean finkatuko den epean burutu beharko dira.

3.– Los proyectos de inversión en activos fijos o la reposición de activos circulantes deberán estar localizados en la Comunidad Autónoma de Euskadi, haberse iniciado las operaciones de contratación de los mismos con anterioridad al 31 de diciembre del presente año y ejecutarse en el plazo que se fije en la resolución de concesión de las ayudas.

4.– Aktiboen preziotzat haien balio garbia hartuko da, hau da: fakturatutako zenbatekoa, Balio Erantsiaren gaineko Zerga kendu ondoren; eta, aktibo zirkulatzaileen kasuan, Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak tasaturiko galera garbiaren zenbatekoa.

4.– Se considerará como precio de los activos fijos su valor neto, entendiéndose como tal el importe facturado una vez deducido el Impuesto sobre el Valor Añadido y, en el caso de activos circulantes, el importe de la pérdida neta tasada por el Consorcio de Compensación de Seguros.

12. artikulua.– Mailegu-eragiketen ezaugarriak.

Artículo 12.– Características de las operaciones de préstamo.

Mailegu-eragiketek –arau honen babesean eta horren indarrez finantza-erakundeekin izenpetzen den hitzarmenaren babesean formalizatuko diren inbertsio subentzionagarriak finantzatuko baitituzte– ezaugarri hauek edukiko dituzte:

Las operaciones de préstamo para la financiación de las inversiones susceptibles de ayuda que se formalicen al amparo de la presente norma y del convenio suscrito con las entidades financieras en virtud de la misma tendrán las siguientes características:

a) Maileguaren zenbatekoa lagundu daitekeen inbertsioaren % 100ekoa izan daiteke, gehienez.

a) El importe del préstamo será, como máximo, el 100% de la inversión susceptible de ayuda.

b) Amortizatzeko epea 7 urtekoa izango da hasierako gabealdia barne dela, zeina oro har 6 hilekoa izango baita.

b) El plazo de amortización será de hasta 7 años, incluyendo el período de carencia inicial que será, con carácter general, de 6 meses.

c) Aplikatuko den gehienezko interes-tasa EURIBORRA 12 hilabetera gehi % 2 izango da. Eragiketa elkarrekiko berme-sozietateren batek babesten badu, aipatu interesa % 0,25 murriztuko da.

c) El tipo de interés máximo aplicable será el Euribor a 12 meses más 2%. En el caso de que la operación venga avalada por una sociedad de garantía recíproca, el tipo de interés se reducirá en 0,25%.

d) Irekitzeko komisioa baino ezingo zaio aplikatu, gehienezko kostua % 0,25ekoa izanik.

d) El único gasto aplicable será la comisión de apertura con un coste máximo de 0,25%.

e) Maileguak, oro har, modu linealean amortizatuko dira, hilero, kuota iraunkorra izanik.

e) La amortización de los préstamos se efectuará, con carácter general, de forma lineal, con cuota constante y periodicidad mensual.

13. artikulua.– Laguntzen ezaugarriak.

Artículo 13.– Características de las ayudas.

1.– Hobari-tasa, oro har, % 2,20 puntukoa izango da eragiketei aplikatutako interes-tasarekiko, betiere erabaki honen babesean eta horren indarrez finantza-erakundeekin izenpetutako hitzarmenaren babesean formalizatzen diren eragiketetan.

1.– El tipo de bonificación, con carácter general, será de 2,20 puntos porcentuales sobre el interés aplicable a las operaciones formalizadas al amparo de la presente norma y del convenio suscrito con las entidades financieras en virtud de la misma.

Elkarren bermerako sozietate batek abalatzen badu mailegu-eragiketa, aipatutako laguntza hori % 0,25 gehituko litzateke.

En el caso de que la operación de préstamo esté avalada por una Sociedad de Garantía Recíproca se incrementará un 0,25% la ayuda antes citada.

2.– Diru-laguntza ordainketa bakar batean emango zaio dagokion finantza-erakundeari, eta erakunde horrek maileguaren kapital bizia murrizteko erabiliko du oso-osorik, laguntza eskuratu bezain pronto.

2.– El abono de la subvención se realizará de una sola vez a la entidad financiera correspondiente y ésta la aplicará íntegramente a la reducción del capital vivo del préstamo, en el momento de su recepción.

Diru-laguntzaren zenbatekoa honela kalkulatuko da: berdinak izan beharko dira bai eragiketatik sortutako kostu erreala, bai epe-muga bakoitzean ordaindu beharreko interesei zuzenean diru-laguntza aplikatzetik ateratzen den kostua. Horretarako erabiliko den eguneratze-tasa % 1,10ekoa izango da.

El importe de la subvención será calculado de tal modo que el coste efectivo de la operación sea el mismo que el obtenido por la aplicación directa de la subvención sobre los intereses a pagar en cada vencimiento. Para ello se utilizará una tasa de actualización del 1,10%

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
IBILGAILU AUTOMOBILAK BERRITZEKO LAGUNTZAK
AYUDAS PARA REPOSICIÓN DE VEHÍCULOS AUTOMÓVILES

14. artikulua.– Laguntzak.

Artículo 14.– Ayudas.

Ibilgailu automobilak kaltetu badira, 2.500 eurora arteko laguntza emango da beste ibilgailu bat erosteko, eta gehienez zenbateko hau ordainduko da: ibilgailu berriaren guztirako balioari beste laguntza batzuen zenbatekoa eta Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak eta aseguru-etxeek emandako kalte-ordainen balioa kenduta ateratzen den zenbatekoa. Horretarako, erosketa lau hilabeteko epean egin beharko da, dekretu hau indarrean jartzen den egunetik hasita. Ibilgailuak sinatuta eta indarrean izan beharko dute nahitaezko asegurua. Kalteen ziurtagiria ofizioz lortu ahal izango da Administraziotik, 5. artikuluan ezarritakoaren arabera.

En caso de daños a vehículos automóviles, se concederá una ayuda de 2.500 euros para la adquisición de otro vehículo, con el límite de la cantidad resultante de deducir del coste total de éste último el importe de otras ayudas y el valor de las indemnizaciones previstas por el Consorcio de Compensación de Seguros y las compañías de seguros, y siempre que la compra se produzca en el plazo de 4 meses a partir de la entrada en vigor del presente Decreto. Los vehículos deberán tener suscrito y en vigor, al menos, el seguro obligatorio correspondiente. La certificación de daños se obtendrá de oficio por la Administración de acuerdo con lo establecido en el artículo 5.

V. KAPITULUA
CAPÍTULO V
PROZEDURA
PROCEDIMIENTO

15. artikulua.– Baldintzak.

Artículo 15.– Requisitos.

1.– Dekretu honetan arautzen diren laguntzak jasotzeko, baldintza hauek bete beharko dira:

1.– Para poder acceder a las ayudas previstas en el presente Decreto se deberán reunir los siguientes requisitos:

a) Pertsona edo erakunde onuradun izatea, dekretu honetako 6., 10., eta 14. artikuluetan adierazitakoarekin bat etorriz.

a) Ostentar la condición de persona o entidad beneficiaria, de conformidad a lo señalado en los artículos 6, 10 y 14 de este Decreto.

b) Dekretu honetako I., II. eta/edo III. eranskinetan azaltzen diren inprimakien arabera aurkeztea eskabidea, honako toki hauetako batean:

b) Presentar la solicitud de acuerdo con los impresos que figuran en los anexos I y II y/o III de este Decreto:

– Eusko Jaurlaritzaren egoitzak: Arreta orokorreko guneak (Zuzenean Zerbitzua):

– Sedes del Gobierno Vasco: puntos de atención general (Servicio Zuzenean):

• Vitoria-Gasteiz: Ramiro de Maeztu kalea 10, behea.

• Vitoria-Gasteiz, calle Ramiro de Maeztu, 10 bajo.

• Bilbao: Kale Nagusia, 85.

• Bilbao, calle Gran Vía, 85.

• Donostia: Andia kalea, 13.

• Donostia-San Sebastián, Andia kalea, 13.

– Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Saileko lurralde-bulegoak:

– Oficinas Territoriales del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad:

• Vitoria-Gasteiz: Samaniego kalea, 2.

• Vitoria-Gasteiz, calle Samaniego, 2.

• Bilbao: Concha Jeneralaren kalea, 23.

• Bilbao, calle General Concha, 23.

• Donostia: Easo kalea, 10.

• Donostia-San Sebastián, calle Easo, 10.

– Enplegu eta Gizarte Politiketako Saileko Etxebizitzako lurralde-ordezkaritzak:

– Delegaciones Territoriales de Vivienda del Departamento de Empleo y Políticas Sociales:

• Vitoria-Gasteiz: Samaniego kalea, 2.

• Vitoria-Gasteiz, calle Samaniego, 2.

• Bilbao: Kale Nagusia, 85.

• Bilbao, calle Gran Vía, 85.

• Donostia: Andia kalea, 13.

• Donostia-San Sebastián, Andia kalea, 13.

– Trafikoko lurralde-bulegoak:

– Oficinas Territoriales de Tráfico:

• Vitoria-Gasteiz: Samaniego kalea, 2.

• Vitoria-Gasteiz, calle Samaniego, 2.

• Bilbao: Maria Diaz Haroko kalea 2, behea.

• Bilbao, calle María Díaz de Haro, 2 bajo.

• Donostia: Vitoria-Gasteiz hiribidea, 3.

• Donostia-San Sebastián, avenida Vitoria-Gasteiz, 3.

Interesdunek www.euskadi.eus atarian eskura ditzakete argibideak, edo Arretako Zuzenean zerbitzura deituta, 012 telefonora. Gainera, eskabide-inprimakiak eskura ditzakete aurreko lerroaldeetan aipatutako egoitzetan edo www.euskadi.eus atarian.

Las personas interesadas podrán obtener información en el portal www.euskadi.eus o a través del servicio de atención Zuzenean (teléfono 012). Así mismo podrán obtener los impresos de solicitud, para su presentación, en las sedes antes citadas o en el portal www.euskadi.eus

2.– Eskabidea interesdunak berak edo bera ordezkatzen duen pertsona batek egingo du, aurreko artikuluan adierazitako egoitzetan, azaroaren 26ko 30/1992 Legean aurreikusten diren bideetako bat erabiliz.

2.– La solicitud se realizará por la persona interesada o su representante, y deberá remitirse, a cualquiera de las sedes señaladas en el apartado anterior por cualesquiera de los medios previstos en la Ley 30/1992, de 26 de noviembre.

3.– Eskabideak aurkezteko epea 2015eko ekainaren 30ean amaituko da.

3.– El plazo de presentación de solicitudes finalizará el día 30 de junio de 2015.

16. artikulua.– Agiriak.

Artículo 16.– Documentación.

1.– Interesdunak eskabide inprimakiari (I. eranskina) honako agiri hauek erantsi beharko dizkio:

1.– La persona o entidad interesada deberá adjuntar al impreso de solicitud (anexo I) la siguiente documentación:

a) II. kapituluan araututako laguntzak (etxebizitzak):

a) Para las ayudas reguladas en el capítulo II (Vivienda):

– IFK/NANaren kopia.

– Copia del CIF/DNI.

– Enpresaren ordezkariaren notario-ahalordearen kopia, pertsona juridikoen kasuan.

– Copia del poder notarial de la persona representante de la empresa, en caso de personas jurídicas.

– Etxebizitzaren eta/edo eranskinen jabetza, edukitzea edo erabilera egiaztatzen duen dokumentua (eskritura).

– Documento acreditativo de la propiedad, tenencia o uso de la vivienda y/o anejos (escritura).

– Nahitaezko luzapen-kontratua bada, etxebizitzaren eta/edo eranskinen titularraren baimena.

– Autorización del/de la titular de la vivienda y/o anexos en el supuesto de contrato sujeto a prórroga forzosa.

– Familia ugariaren titulu-kopia, hala bada.

– Copia del título de familia numerosa, en su caso.

– Egin beharreko inbertsioei eta gastuei buruzko azalpen-memoria. Inbertsio-proiektuen edo aktibo zirkulatzaileak berritzeko proiektuen aurrekontuak edo proforma-fakturak edo behin betikoak aurkeztu beharko dituzte memoria horretan, inbertsioak eta gastuak justifikatzeko.

– Memoria explicativa de las inversiones y gastos necesarios, debidamente acreditados con presupuestos o facturas proforma o definitivas de los proyectos de inversión o de reposición de activos circulantes.

– Finantza-erakundeak eta pertsona edo erakunde eskatzaileak sinatutako mailegu-eragiketaren eskabidearen kopia (II. eranskina).

– Copia de la solicitud de la operación de préstamo suscrita por la entidad financiera y la persona o entidad solicitante (anexo II).

– Beste edozein gorabehera, eskatzailearen iritziz esanguratsua baldin bada.

– Cualquier otra circunstancia que a juicio de la persona solicitante se estime de especial significación.

b) III. kapituluan araututako laguntzak (nekazaritza, industria, merkataritza, zerbitzuak eta turismoa):

b) Para las ayudas reguladas en el capítulo III (Sectores Agrario, Industria, Comercio, Servicios y Turístico):

– IFK/NANaren kopia.

– Copia del CIF/DNI.

– Enpresaren ordezkariaren notario-ahalordearen kopia, pertsona juridikoen kasuan.

– Copia del poder notarial de la persona representante de la empresa, en caso de personas jurídicas.

– Egin beharreko inbertsioei eta gastuei buruzko azalpen-memoria. Inbertsio-proiektuen edo aktibo zirkulatzaileak berritzeko proiektuen aurrekontuak edo proforma-fakturak edo behin betikoak aurkeztu beharko dituzte memoria horretan, inbertsioak eta gastuak justifikatzeko.

– Memoria explicativa de las inversiones y gastos necesarios, debidamente acreditados con presupuestos o facturas proforma o definitivas de los proyectos de inversión o de reposición de activos circulantes.

– Finantza-erakundeak eta pertsona edo erakunde eskatzaileak sinatutako mailegu-eragiketaren eskabidearen kopia (II. eranskina).

– Copia de la solicitud de la operación de préstamo suscrita por la entidad financiera y la persona solicitante (anexo II).

– Beste edozein gorabehera, eskatzailearen iritziz esanguratsua baldin bada.

– Cualquier otra circunstancia que a juicio de la persona solicitante se estime de especial significación.

c) IV. kapituluan araututako laguntzen kasuan (ibilgailu automobilak), eskabide inprimakiari (III. eranskina) honako agiri hauek erantsi beharko zaizkio:

c) Para las ayudas reguladas en el capítulo IV (Vehículos automóviles) deberá adjuntar al impreso de solicitud (anexo III) la siguiente documentación:

a) IFK/NANaren kopia.

– Copia del DNI/CIF,

– Ibilgailuaren jabetza egiaztatzen duen agiria (zirkulazio-baimena).

– Documento acreditativo de la propiedad del vehículo (permiso de circulación).

– Polizaren kopia eta/edo ibilgailuaren aseguruaren azken ordainagiria.

– Copia de la póliza y/o último recibo del seguro del vehículo.

– Ibilgailuaren behin betiko bajaren deklarazioa, Trafikon izapidetua.

– Declaración de Baja Definitiva del vehículo, tramitada en Tráfico.

– Ibilgailu berriaren erosketa-faktura.

– Factura de compra del nuevo vehículo.

2.– Edonola ere, sail eskudunaren organo kudeatzaileak egokitzat jotzen dituen agiriak eta/edo argibideak eska diezazkioke eskatzaileari, betiere eskabidea behar bezala ulertzeko eta ebaluatzeko.

2.– En todo caso, el órgano gestor del Departamento competente podrá requerir a la persona solicitante cuanta documentación y/o información complementaria estime necesaria para la adecuada comprensión y evaluación de la solicitud presentada.

3.– Sail eskudunaren organo kudeatzaileak ikusten badu pertsona edo erakunde interesdunak aurkezturiko agiriek ez dituztela behar diren betekizunak konplitzen, horren berri jakinaraziko dio, eta hamar eguneko epea emango, agiriak osa ditzan. Epea igaro eta eskatzaileak ez badio errekerimenduari erantzun, besterik gabe eskaeran atzera egin duela ulertuko da, eta aldez aurreko ebazpen hori artxibatuko da, betiere 30/1992 Legearen 42. artikuluan jasotako moduan emandako ebazpenaren ondoren.

3.– Si el órgano gestor del Departamento competente comprobara que la documentación aportada por la persona o entidad interesada no reúne los requisitos necesarios, lo pondrá en su conocimiento, concediéndole un plazo de diez días para que proceda a su cumplimentación. Si transcurriera dicho plazo sin haberse dado cumplimiento al requerimiento efectuado, se le tendrá por desistido de su petición, archivándose esta previa resolución que deberá ser dictada en los términos previstos en el artículo 42 de la Ley 30/1992.

17. artikulua. Ebaluazioa.

Artículo 17.– Evaluación.

Eskariak, gaia dela-eta eskumena duen saileko organoek txostena eman ondoren, Eusko Jaurlaritzaren Finantza Politikako eta Erakundeen Baliabideetako Zuzendaritzara bidaliko dira, VI. kapituluan aipatzen den batzordeak ebalua ditzan.

Las solicitudes, previo informe emitido por los órganos del Departamento competente por razón de materia, serán trasladadas a la Dirección de Política Financiera y Recursos Institucionales del Gobierno Vasco para su evaluación por la Comisión que se recoge en el capítulo VI.

18. artikulua.– Ebazpena.

Artículo 18.– Resolución.

1.– Ebaluazio Batzordearen proposamenez, laguntza-eskariak honako organo hauek ebatzi beharko dituzte:

1.– Las solicitudes de ayudas serán resueltas, a propuesta de la Comisión de Evaluación, por los órganos siguientes:

a) Etxebizitza- eta eraikuntza-sektorekoak, Etxebizitzako sailburuordeak.

a) Las de vivienda y sector construcción, por la Viceconsejera de Vivienda.

b) Nekazaritza, industria, turismo, merkataritza eta zerbitzuetakoak badira, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren barruan gaia dela-eta eskumena duen organoak.

b) Las del sector agrario, industrial, turístico, comercial, y de servicios, por el órgano del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad competente por razón de la materia.

c) Ibilgailu automobilei buruzkoak, Segurtasuneko sailburuordeak.

c) Las correspondientes a vehículos automóviles, por el Viceconsejero de Seguridad.

II., III. eta IV. kapituluetako laguntzak batera eskatuz gero –dekretu honetako 3.1 artikuluan aurreikusitako moduan–, inplikatutako sailetako organo eskudunek batera ebatziko dituzte eskaerak.

En el supuesto de concurrencia de ayudas de los capítulos II, III y IV, previsto en el artículo 3.1 de este Decreto, la Resolución será emitida conjuntamente por los órganos competentes de los departamentos implicados.

2.– Dekretu honen babesean egindako eskariak esanbidez ebazteko eta jakinarazteko epea hiru hilabetekoa izango da gehienez, eskariak aurkezten diren egunetik hasita. Epe horretan berariazko ebazpenik eman eta jakinarazi ez bada, eskariak onetsitzat joko dira. Nolanahi ere, horrek ez du esan nahi administrazio-organoak esanbidezko ebazpenik eman beharrik ez duenik eskatutako diru-laguntzaren inguruan.

2.– El plazo máximo para dictar y notificar resolución expresa sobre las solicitudes presentadas al amparo de este Decreto será de tres meses a contar desde la fecha de presentación de las mismas. Transcurrido dicho plazo sin que se haya dictado y notificado resolución expresa, las solicitudes se podrán entender estimadas, sin perjuicio de la obligación del órgano administrativo para dictar la resolución expresa con relación a la subvención solicitada.

3.– Eskaria egin duenari egotz ezin dakizkiokeen arrazoiengatik Aseguruen Konpentsazio Partzuergoak edo aseguru-etxeek ez badute bukatu kalteak zenbatzeko prozesua (aseguru-kontratuarengatik jaso beharko litzatekeen kalte-ordaina zehazteari begira), laguntzak emateko prozedura etenda geratuko da harik eta erakunde horiek balorazio hori egin arte.

3.– En los supuestos en los que, por causa no imputable a la persona solicitante de la ayuda, el Consorcio de Compensación de Seguros o la compañía de seguros no hubiesen concluido el proceso de valoración de los daños a efectos de la determinación de la indemnización que, en su caso, correspondiese por razón del contrato de seguro, el procedimiento para la concesión de ayudas quedará en suspenso hasta que dichas entidades hubiesen realizado dicha valoración.

19. artikulua.– Kontrola eta jarraipena.

Artículo 19.– Control y seguimiento.

Laguntzak eman dituzten sailetako organo eskudunek laguntzen kontrola eta jarraipena egingo dute, egokitzat jotzen dituzten ikuskatzeak eginez, laguntzen zertarakoa egiaztatzeko.

Los órganos competentes de los departamentos que hayan concedido las ayudas realizarán el control y seguimiento de las mismas, con objeto de comprobar el destino de las ayudas, mediante las inspecciones que estimen oportunas.

20. artikulua.– Mailegua formalizatzea.

Artículo 20.– Formalización del préstamo.

Pertsona edo erakunde onuradunak, laguntza jasotzeko ebazpenaren berri izan ondoren, mailegua formalizatu beharko du, eta, horretarako, gehienez hilabeteko epea izango du, jakinarazpenaren egunetik hasita. Finantza-erakunde esleitzaileak, halaber, polizaren kopia bidali beharko dio dagokion sailari.

Una vez notificada a la persona o entidad beneficiaria la resolución de concesión, ésta deberá proceder a la formalización del préstamo en el plazo máximo de un mes desde su notificación y la entidad financiera concedente deberá remitir al departamento correspondiente copia de la póliza.

21. artikulua.– Diru-laguntza ordaintzea.

Artículo 21.– Abono de la subvención.

1.– Pertsona edo erakunde onuradunaren eskubidea onartu eta gero, diru-laguntza ordainduko da, dekretu honetan ezarritako moduan eta dekretu honen arabera finantza-erakundeek izenpetutako hitzarmenarekin bat etorriz.

1.– Una vez reconocido el derecho de la persona o entidad beneficiaria se procederá al abono de la subvención en los términos señalados en el presente Decreto y en el convenio suscrito con las entidades financieras en virtud del mismo.

2.– Izenpetutako hitzarmenean jasotako diru-laguntzak badira, finantza-erakundeak hitzarmen honen babesean emandako mailegu bakoitza formalizatu izana egiaztatzen duten polizen edo ziurtagirien kopia igorriko dio laguntza ematen duen sailari, eta, ondoren, diru-laguntza ordainduko da.

2.– En los supuestos de subvenciones recogidas en el Convenio suscrito, la Entidad Financiera remitirá al departamento concedente de la ayuda, copia de las pólizas o documentos justificativos de la formalización de cada uno de los préstamos acogidos a este Convenio, tras lo que se hará efectivo el abono de la subvención.

22. artikulua.– Ikuskatzeko ahalmenak.

Artículo 22.– Facultades de inspección.

Administrazioak egiaztapenak egin ditzake eta bidezkotzat jotzen dituen agiriak eskatu, inbertsioak betetzen diren ala ez frogatzeko; izan ere, horiek burutzeko esleitu ziren laguntzak.

La Administración podrá realizar las comprobaciones y solicitar la documentación que considere oportuno para verificar el cumplimiento de las inversiones para cuya realización se han concedido las ayudas.

23. artikulua.– Amortizazioak eta ordainketak ez egitea.

Artículo 23.– Amortizaciones e impagos.

1.– Mailegu-eragiketa aldez aurretik partez edo osorik amortizatzeko, esleipen-ebazpena eman zuen organoari jakinarazi beharko zaio.

1.– La amortización anticipada, parcial o total, de la operación de préstamo deberá ser comunicada al órgano que dictó la resolución de concesión.

Aurreratutako amortizazioek onuradunari ez diote kostu gehigarririk ekarriko finantza-erakundeen aurrean.

Las amortizaciones anticipadas no supondrán coste adicional alguno para el beneficiario frente a las entidades financieras.

2.– Tronkoa edo interesak osorik edo partez ez ordaintzea edota atzerapenaz ordaintzea ez-betetze kausa izango da, dekretu honen indarrez finantza-erakundeekin izenpetutako hitzarmenean ezarritakoarekin bat etorriz.

2.– La falta de pago, total o parcial, de intereses o de principal, o la demora de dichos pagos será causa de incumplimiento en los términos que disponga el convenio suscrito con las entidades financieras en virtud del presente Decreto.

24. artikulua.– Ez-betetze espedienteak.

Artículo 24.– Expedientes de incumplimiento.

1.– Administrazioak hala eskatuz gero, pertsona eta erakunde onuradunek frogatu beharko dute laguntzen gai diren inbertsioak –7. eta 11. artikuluetan adierazitakoak– benetan burutu direla, eta, horretarako, gehienez 24 hileko epea izango dute.

1.– Las personas o entidades beneficiarias deberán acreditar, a requerimiento de la Administración, en un plazo no superior a 24 meses, la ejecución efectiva de las inversiones susceptibles de ayudas a las que se refieren los artículos 7 y 11.

2.– Pertsona edo erakunde onuradunak, bestalde, eskatu zuen eta eman zitzaion helbururako erabiltzen ez badu diru-laguntza, diru-laguntzaren jatorri izan zen jarduera burutzen ez badu, nahi ziren helburuetan aplikatu izana justifikatzen ez badu edota, oro har, dekretu honetan nahiz laguntza emateko ebazpenean jarritako betekizunak konplitu gabe uzten baditu, emandako eta jasotako laguntzaren zenbatekoa itzuli beharko du, aplikagarri diren interesekin batera, betiere diru-laguntzen araubideari buruz indarrean den araudiaz bat etorriz, eta alde batera utzi gabe bidezko diren gainerako egintzak. Aipatutako diru-kopuruak diru-sarrera publikotzat hartuko dira lege-ondorio guztietarako.

2.– En el supuesto de que la persona o entidad beneficiaria no utilice la subvención para el destino específico para el que se solicitó y concedió, no realice la actuación que dio origen a la ayuda, no justifique su aplicación a los fines determinados para los que se interesó o, en general, incumpla las obligaciones establecidas en el presente Decreto o en la resolución de concesión, vendrá obligado a reintegrar la cuantía concedida y percibida más los intereses legales que resultasen de aplicación, de conformidad con lo que disponga la normativa vigente sobre régimen de subvenciones, sin perjuicio de las demás acciones que procedan. Las citadas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a todos los efectos legales.

3.– Laguntzak ematea ebatzi duten organoek hasiaraziko dituzte ez-betetze espedienteak.

3.– Los expedientes de incumplimiento serán incoados por los órganos que hayan resuelto la concesión de las ayudas.

4.– Laguntza emateko organo eskudunak pertsona edo erakunde onuradunaren ez-betetzea alegatu ahalko du, laguntza ematea ebazten denetik hasi eta hurrengo lau urteetan.

4.– El órgano competente para conceder la ayuda podrá invocar el incumplimiento de la persona o entidad beneficiaria durante los cuatro años siguientes a la fecha de la resolución de la concesión.

VI. KAPITULUA
CAPÍTULO VI
SAILARTEKO EBALUAZIO-BATZORDEA
COMISIÓN INTERDEPARTAMENTAL DE EVALUACIÓN

25. artikulua.– Sailarteko Ebaluazio Batzordea.

Artículo 25.– Comisión Interdepartamental de Evaluación.

1.– Dekretu honen babespean aurkeztutako laguntza-eskaerak horretarako izendatutako Sailarteko Ebaluazio Batzorde batek aztertu eta ebaluatuko ditu, eta batzordeak organo eskudunari aurkeztuko dio laguntzak emateko proposamena, ebazpena eman dezan. Ogasun eta Finantza Sailari atxikita egongo da batzordea, eta honako kide hauek izango ditu:

1.– Las solicitudes de ayuda presentadas al amparo del presente Decreto serán analizadas y evaluadas por una Comisión Interdepartamental de Evaluación designada al efecto, la cual formulará la propuesta de concesión al órgano competente para resolver. Dicha comisión estará adscrita al Departamento de Hacienda y Finanzas y estará integrada por las personas siguientes:

a) Finantza Politikako eta Erakundeen Baliabideetako zuzendaria edo haren ordezkoa; lehendakaria izango da.

a) La Directora de Política Financiera y Recursos Institucionales, que será su Presidenta, o la persona suplente.

b) Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren ordezkari bat.

b) Una persona representante del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad.

c) Enplegua eta Gizarte Politiketako Sailaren ordezkari bat.

c) Una persona representante del Departamento de Empleo y Políticas Sociales.

d) Segurtasun Sailaren ordezkari bat.

d) Una persona representante del Departamento de Seguridad.

2.– Finantza Politikako eta Erakundeen Baliabideetako zuzendariak izendatuko du idazkaria, bere zuzendaritzari atxikitakoen artean –goi-mailako kidegokoa izan beharko da–. Idazkaria, gainera, lehendakariaren ordezkoa izango da, hura ez dagoenean.

2.– Actuará como Secretario o Secretaria la persona que designe la Directora de Política Financiera y Recursos Institucionales de entre el personal adscrito a su Dirección perteneciente al Cuerpo Superior y que actuará como suplente de la presidencia en su ausencia.

3.– Sailarteko Ebaluazio Batzordeak jarduteko behar duen administrazio mailako laguntza eskainiko dio Finantza Politikako eta Erakundeen Baliabideetako Zuzendaritzak.

3.– La Dirección de Política Financiera y Recursos Institucionales prestará el apoyo administrativo necesario para el funcionamiento de la Comisión Interdepartamental de Evaluación.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Dekretu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, interesdunek aukerako berraztertzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete Jaurlaritzaren Kontseiluari, hilabeteko epean, dekretua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik hasita. Bestela, zuzenean, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez dezakete EAEko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean, dekretua EHAAn argitaratu eta biharamunetik hasita.

Contra el presente Decreto, que agota la vía administrativa, las personas interesadas podrán interponer recurso potestativo ante el Consejo de Gobierno en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente al de su publicación en el mismo diario oficial.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Ahalmena ematen zaie Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasuneko sailburuari, Enplegu eta Gizarte Politiketako sailburuari, Ogasun eta Finantzetako sailburuari eta Segurtasuneko sailburuari, zeinek bere eskumen-eremuan, dekretu hau betearazteko behar diren egintzak eman ditzaten. Zehatz esanda, Ogasun eta Finantza Sailari baimena ematen zaio gastu-kredituetan behar diren aurrekontu-aldaketak egin ditzan, dekretu honen babespean onartzen diren laguntzak ematea eta ordaintzea helburu hartuta.

Se faculta a la Consejera de Desarrollo Económico y Competitividad, al Consejero de Empleo y Políticas Sociales, al Consejero de Hacienda y Finanzas y a la Consejera de Seguridad, a dictar, en el ámbito de sus competencias, los actos necesarios para la ejecución del presente Decreto. En particular, se autoriza al Departamento de Hacienda y Finanzas para realizar en los créditos de gastos las modificaciones presupuestarias que sean necesarias para proceder a la concesión y abono de las ayudas que se otorguen al amparo del presente Decreto.

AZKEN XEDAPENETATIK HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Dekretu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera izango ditu ondorioak.

El presente Decreto surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2015eko martxoaren 17an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 17 de marzo de 2015.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasuneko sailburua,

La Consejera de Desarrollo Económico y Competitividad,

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

Enplegu eta Gizarte Politiketako sailburua,

El Consejero de Empleo y Políticas Sociales,

ÁNGEL TARSICIO TOÑA GÜENAGA.

ÁNGEL TARSICIO TOÑA GÜENAGA.

Ogasun eta Finantzetako sailburua,

El Consejero de Hacienda y Finanzas,

RICARDO GATZAGAETXEBARRIA BASTIDA.

RICARDO GATZAGAETXEBARRIA BASTIDA.

Segurtasuneko sailburua,

La Consejera de Seguridad,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

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(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental