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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

123. zk., 2012ko ekainaren 25a, astelehena

N.º 123, lunes 25 de junio de 2012


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

HERRIZAINGO SAILA
DEPARTAMENTO DE INTERIOR
2898
2898

AGINDUA, 2012ko ekainaren 8koa, Herrizaingoko sailburuarena, handizkako txatarra eta beste hondakin-produktu batzuen komertzioak direla-eta Ertzaintzarentzako erregistro- eta informazio-obligazioak betetzeko era garatzeko dena.

ORDEN de 8 de junio de 2012, del Consejero de Interior, por la que desarrolla la forma de cumplimentar las obligaciones registrales y de información a la Ertzaintza por establecimientos de comercio al por mayor de chatarra y otros productos de desecho.

Herritarren segurtasunari buruzko otsailaren 21eko 1/1992 Lege Organikoaren 12. artikuluan honako hau aurreikusten da: herritarren segurtasunerako muntako jarduerak gauzatzen dituzten pertsona naturalek eta juridikoek informazio-eta dokumentu-erregistroko jarduketak –indarren den araudikoak– egin beharko dituzte.

El artículo 12 de la Ley Orgánica 1/1992, de 21 de febrero, sobre protección de la seguridad ciudadana, prevé que las personas naturales o jurídicas que desarrollan actividades relevantes para la seguridad ciudadana deben realizar actuaciones de registro documental e información que prevé la normativa vigente.

Beherago zehaztutako arauekin bat etorriaz, hondakin metalikoak kudeatzen dituzten zentroen titularrek, eta oro har handizkako txatarra eta beste hondakin-produktuen merkataritza-establezimenduek honako hauek izan beharko dituzte: egindako operazioen erregistro-liburu bat izatea, eta segurtasun-indar eta -kidegoei informazioa emateko obligazioa konplitzea. Direlako arauak: Herritarren Segurtasunaren Babesari buruzko otsailaren 21eko 1/1992 Lege Organikoko 12. artikulua; eta 1924ko urtarrilaren 19ko Errege Aginduaren (oraindik indarrean denaren) lehen atala.

En virtud del citado artículo 12 de la Ley Orgánica 1/1992, de 21 de febrero, sobre Protección de la Seguridad Ciudadana, y del apartado primero de la Real Orden de 19 de enero de 1924, que continúa vigente, los titulares de centros gestores de residuos metálicos y, en general, establecimientos de comercio al por mayor de chatarra y productos de desecho están obligados a disponer de un libro-registro sobre las operaciones que realicen y cumplir los requisitos de información a las fuerzas y cuerpos de seguridad.

Aipatu obligazioei dagokienez Estatuko Administrazioaren eremuan, 1989ko azaroaren 2ko Barne Arazoetarako Ministroaren Agindua eman zen, izan ere, bertan arautzen baitira erregistro-liburuak eta obligaziozko kontrol-agiriak prestatzeko modalitateak; eta, halaber, uztailaren 1eko INT/1920/11 Agindua ere eman zen, non honako hauei dagokienez kontrola sendotu egiten baita: hondakin metalikoak kudeatzen dituzten zentroek burutzen duten kobre-komertzioa; eta handizkako txatarra eta beste hondakin-produktu batzuen komertziorako establezimenduak.

En el ámbito de la Administración del Estado tales obligaciones se han concretado en la Orden del Ministro de Interior de 2 de noviembre de 1989, por la que se regulan las modalidades de elaboración de libros-registro y otros documentos de control obligatorios, y en la reciente Orden INT/1920/2011, de 1 de julio, por la que se refuerza el control respecto al comercio del cobre por los centros gestores de residuos metálicos y establecimientos de comercio al por mayor de chatarra y productos de desecho.

Bitarteko telematikoen bitartez bada aukerarik (lehen ez bezala), segurtasun publikoaren erantzule denez, Administrazioaren zerbitzua –herritarrei eman beharrekoa– hobetzeko; izan ere, informazioaren eta dokumentazio-erregistroaren arloetako jarduketak egitea beharturik baitaude establezimenduek, eta horretaz gaian, segurtasun publikorako garrantzizko informazio hori Ertzaintzari helarazi beharko diote albait arinen, eta horren ondorioz, aipatu jarduketen kontrola areagotu egiten da.

Es indudable que el uso de medios telemáticos ofrece una oportunidad sin precedentes para mejorar el servicio que la Administración, como responsable de la seguridad pública, debe dar a la ciudadanía, ya que los establecimientos obligados a realizar actuaciones de registro documental e información darán traslado a la Ertzaintza, de modo inmediato, de la información trascendente para la seguridad pública, lo cual lleva a un mayor control de estas actividades.

Ildo horretan, agindu honen bitartez ahalbidetu egiten da, batetik, atazak azkar eta eraginkortasunez egitea, eta, bestetik, bitarteko telematikoak erabiltzera, aipatu informazioa helarazteko kanal egoki gisa.

En este sentido, la presente Orden concreta los mecanismos que permitan de un modo ágil y eficaz tales tareas, y la utilización de medios telemáticos como canal adecuado para el envío de dicha información.

Euskal Autonomia Erkidegoak eskumen arrunta dut honako hauek gainean: ondasun eta pertsonen babesaren gainekoa, eta haren lurraldean herritarren segurtasunaren gainekoa; halako modez non Ertzaintzari dagokio herritarren segurtasunerako jarduketa garrantzizkoak kontrolatzeko ahalmena; ahalmen hori, beste eremu batzuetan, Estatutuko segurtasuneko indar eta kidegoei dagokie.

La Comunidad Autónoma de Euskadi ostenta la competencia ordinaria sobre la protección de personas y bienes y mantenimiento del orden público y la seguridad ciudadana en su territorio, de modo que corresponden a la Ertzaintza las facultades de control de las actividades relevantes para la seguridad ciudadana que en otros ámbitos corresponden a las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado.

Hori dela eta, honakoa

En su virtud,

XedatZEn dut:
DISPONGO:

1. artikulua.– Helburua.

Artículo 1.– Objeto.

Hondakin metalikoak kudeatzen dituzten zentroek, eta, oro har, handizkako txatarra eta beste hondakin-produktu batzuen komertziorako establezimenduek egiten dituzten operazioei dagokienez (indarreango araudian zehaztutakoak), informazioaren eta dokumentazio-erregistroaren arloetako obligazioak nola bere arautzen da agindu honen bitartez.

Mediante la presente Orden se regula la forma de cumplimentar las obligaciones de registro documental e información a la Ertzaintza relativas a las operaciones que realicen los centros gestores de residuos metálicos y, en general, los establecimientos de comercio al por mayor de chatarra y productos de desecho contenidas en la normativa vigente.

Tratamendurako zentro baimenduak kanpo geratzen dira, baldin eta jada erabiltzen ez diren ibilgailuetatiko hondakinak soilik kudeatzen badituzte.

Quedan excluidos los centros autorizados de tratamiento, si únicamente gestionan residuos provenientes de vehículos en desuso.

2. artikulu.– Ertzaintzari datuak telematikoki komunikatzea.

Artículo 2.– Comunicación telemática de datos a la Ertzaintza.

1.– Hondakin metalikoak kudeatzen dituzten zentroek, eta, oro har, handizkako txatarra eta beste hondakin-produktu batzuen komertziorako establezimenduek, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutakoak badira, Ertzaintzari jakinarazi beharko dizkiote –bitarteko telematikoen bidez– kobrea edo beste edozein hondakin metalikoren sarrera; horiek eskuratu direnetik harako hogeita lau orduen barruan jakinarazi ere.

1.– Los centros gestores de residuos metálicos y, en general, los establecimientos de comercio al por mayor de chatarra y productos de desecho, establecidos en la Comunidad Autónoma del País Vasco, deberán comunicar a la Ertzaintza, por medios telemáticos, dentro de las veinticuatro horas siguientes a su adquisición, las entradas de cobre y cualesquiera otros tipos de residuo metálico.

2.– Hartarako, Administrazioak finkatu parametro teknikoak eta ezaugarriak bete beharko dira, hain justu ere Ertzaintzaren http://www.ertzaintza.net web-gunearen bitartez, betiere agindu honetako I. eranskineko azken paragrafoan zehaztutakoarekin bat etorriaz.

2.– A estos efectos habrán de cumplirse los parámetros técnicos y las características que fije la Administración, a través de la página web de la Ertzaintza http://www.ertzaintza.net, de acuerdo con lo que se indica en el último párrafo del anexo I de la presente Orden.

3.– Informazioa jaso osten, hura aipatu bitartekoaz eskuratutakotzat joko du Ertzaintzak.

3.– Posteriormente a la recepción de la información, la Ertzaintza acusará recibo de la recepción por el mismo medio.

3. artikulua.– Ebazpena.

Artículo 3.– Registro.

1.– Metalen sarrerak guztiak erregistratu beharko dira, barne delarik I. eranskinean aipatu informazioa. Aipatu zentroak edo establezimenduak kudeatzen duen operazio-erregistroan sartuko da informazio hori.

1.– Se deben registrar todas las entradas de metales, incluyendo la información a que hace referencia el anexo I. Esta información se incluirá en el registro de las operaciones efectuadas que lleve el establecimiento o centro mencionado.

2.– Prozedura informatikoen edo egoki den beste moduren baten arabera, idatzoharren edo idazpenen bitartez kudeatu daiteke Erregistroa. Beste modu horietakoak dira: orri banakoak edo enkuadernatuak, eta kasu horietan, agindu honetako II. eranskinean aurreikusitako ereduaren araberako orriak erabili beharko dira. Edozelan ere, erregistratutako informaziora berehalako sarrera izango du Ertzaintzak.

2.– El registro puede llevarse mediante anotaciones o asientos por procedimientos informáticos o cualquier otro idóneo, como hojas independientes o encuadernadas, en cuyo caso, se utilizarán hojas conformes al modelo previsto en el anexo II de la presente Orden. En cualquier caso se permitirá el acceso inmediato de la Ertzaintza a la información registrada.

3.– Establezimenduek hiru urtez gordeko dute I. eranskinean aurreikusi informazioa, zeina eskura izanen baitute Ertzaintzan ikuskaritza-eskumenak dituzten kideek.

3.– Los establecimientos conservarán la información prevista en el anexo I durante un plazo de tres años, a disposición de los miembros de la Ertzaintza con competencias inspectoras en la materia.

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

Hondakinen eta segurtasun publikoaren arloetan eskumenka dituzten sailek, indarreango araudiak eskatzen dituen informazio-komunikazioei dagokienez, ezarriko dituzte mekanismo eta protokolo beharrezkoak.

Los departamentos competentes en materia de residuos y de seguridad pública del Gobierno Vasco establecerán los mecanismos, y si procede, protocolos necesarios para la coordinación en relación con las comunicaciones de información que exige la normativa vigente.

XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA

1.– Agindu honetan aipatzen diren establezimenduen titularrek sei hilabete izango dituzte, indarrean hasten den egunetik hasita, aginduan aurreikusitakoetara egokitzeko.

1.– Los titulares de los establecimientos a los que hace referencia la presente Orden dispondrán de un plazo de seis meses desde su entrada en vigor para adaptarse a las previsiones de la misma.

2.– Epe horretan, agindu honetan aipatzen diren komunikazioak bide telematikoak erabiliz egin ezin dituzten establezimenduen titularrek Udaltzaingoak Koordinatzeko eta Segurtasun Pribatuko Zuzendaritzari honako hau jakinaraziko diote: zer bide erabiliko duten beren komunikazioak egiteko, zergatik ezin duten egin komunikazio telematikoa, eta noizko erabiliko duten sistema hori (horretarako, sei hilabete izango dituzte gehienez ere).

2.– Durante este período los titulares de los establecimientos que no puedan efectuar las comunicaciones a qué hace referencia la presente Orden por medios telemáticos, comunicarán a la Dirección de Coordinación de las Policías Locales y Seguridad Privada el medio alternativo que emplearán para realizar sus comunicaciones, las circunstancias que les impiden la comunicación telemática y el plazo, siempre dentro de los seis meses, durante el que se acogerán a este sistema.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean.

La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2012ko ekainaren 8a.

En Vitoria-Gasteiz, a 8 junio de 2012.

Herrizaingoko sailburua,

El Consejero de Interior,

RODOLFO ARES TABOADA.

RODOLFO ARES TABOADA.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental