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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

65. zk., 2013ko apirilaren 5a, ostirala

N.º 65, viernes 5 de abril de 2013


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
1641
1641

EBAZPENA, 2013ko martxoaren 18koa, Euskal Herriko Unibertsitateko idazkari nagusiarena, Aldezlearen Erakundearen Funtzionamenduari buruzko Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua emateko dena.

RESOLUCIÓN de 18 de marzo de 2013, del Secretario General de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por la que se ordena la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Reglamento de Funcionamiento del o de la Aldezle.

UPV/EHUren Estatutuetan, 74.1 artikuluan, jasota dago Aldezlea erakunde burujabe eta inpartziala dela. Aldezleak bide alternatiboak bultzatuko ditu, aurkakoak izango ez direnak, unibertsitateko jarduera guztiekin zerikusia duten arazoak eta gatazkak ebazteko.

El artículo 74.1 de los Estatutos de la UPV/EHU establece que la Institución del Aldezle es independiente e imparcial. Promoverá la utilización de modos alternativos, no adversariales, para prevenir y resolver problemas y conflictos relacionados con la actividad universitaria en todos sus niveles.

Horretarako, eta kontuan izanda UPV/EHUko Klaustroaren Funtzionamenduari buruzko Arautegian araudien garapenari buruz zehaztutakoa, organo honek, 2013ko otsailaren 27ko bileran, Aldezlearen Erakundearen Funtzionamenduari buruzko Arautegia onartu zuen, eranskinean jasota dagoen moduan.

Para ello, y según el procedimiento regulado en el Reglamento de Funcionamiento del Claustro de la UPV/EHU, en su sesión de 27 de febrero de 2013, este órgano aprobó el Reglamento de Funcionamiento del o de la Aldezle, en los términos recogidos en el anexo.

Bestalde, otsailaren 25eko 3/2004 Legeak, Euskal Unibertsitate Sistemari buruzkoak, 10.2 artikuluan dio antolaketaren eta jarduteko moduaren gainean unibertsitateak emandako arauak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkari Ofizialean argitaratuko direla eta ez direla indarrean jarriko harik eta testuak oso-osorik argitaratu arte.

Por último, el artículo 10.2 de la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco, dispone que las normas de organización y funcionamiento de la Universidad serán publicadas en el Boletín Oficial del País Vasco y no entrarán en vigor hasta la íntegra publicación de sus textos.

Hori guztia kontuan hartuta, honakoa

Por todo ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Agindua ematea Aldezlearen Erakundearen Funtzionamenduari buruzko Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko, eranskinean ageri den moduan.

Primero.– Ordenar la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Reglamento de Funcionamiento del o de la Aldezle, en los términos recogidos en el anexo.

Bigarrena.– Arautegia argitaratu eta biharamunean sartuko da indarrean.

Segundo.– Este Reglamento entrará en vigor al día siguiente a su publicación.

Hirugarrena.– Ebazpen honek administrazio bidea agortzen du, eta haren kontra egiteko administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkeztu ahal izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan.

Tercero.– Contra este acuerdo, que agota la vía administrativa, se podrá interponer recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses a partir de su publicación.

Leioa, 2013ko martxoaren 18a.

En Leioa, a 18 de marzo de 2013.

UPV/EHUko idazkari nagusia,

El Secretario General de la UPV/EHU,

JOSÉ LUIS MARTÍN GONZÁLEZ.

JOSÉ LUIS MARTÍN GONZÁLEZ.

ALDEZLEAREN ERAKUNDEAREN FUNTZIONAMENDUARI BURUZKO ARAUTEGIA
REGLAMENTO DE FUNCIONAMIENTO DEL O DE LA ALDEZLE
ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Unibertsitateei buruzko 6/2001 Lege Organikoak, abenduaren 21ekoa, Unibertsitateko Defentsorearen erakundea aipatzen du, bere hamalaugarren xedapen gehigarrian. Xedapen hori garatzen duen otsailaren 25eko Euskal Unibertsitate Sistemari buruzko 3/2004 Legearen 64. artikuluaren arabera, euskal unibertsitateek Unibertsitateko Defentsorearen erakundea sortu behar dute beren egituraren barnean, burujabetasun- eta autonomia-printzipioen arabera jardungo duena, eta haren zeregina izango da «irakasleen, ikasleen eta administrazio eta zerbitzuetako langileen eskubideen eta askatasunen alde lan egitea, eta unibertsitateko organo eta zerbitzuekin izan ditzaketen gorabeherak konpontzea». Agindu hori betez, otsailaren 15eko 17/2011 Dekretuz onartutako UPV/EHUko Estatutuek «Aldezlea» izeneko erakundearen eginkizuna arautzen dute, 74.-77. artikuluen bitartez.

La Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades contempla por primera vez la figura del Defensor Universitario en su disposición adicional decimocuarta. En desarrollo de dicha disposición, la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco establece en su artículo 64 que las universidades vascas incluirán en sus estructuras la figura del Defensor Universitario, cuyas actuaciones se regirán por los principios de independencia y autonomía funcional y tendrán por objeto «velar por el respeto de los derechos y libertades de las profesoras y profesores, las estudiantes y los estudiantes y el personal de administración y servicios ante las actuaciones de los diferentes órganos y servicios universitarios». En cumplimiento de dicho mandato, los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, aprobados por Decreto 17/2011, de 15 de febrero, regulan esta figura, denominada «Aldezle», en sus artículos 74 a 77.

Horren osagarri, Aldezlearen Funtzionamenduari buruzko Arautegi hau aurkezten da, Aldezlearen proposamena entzun ondoren Unibertsitateko Klaustroak onartu behar duena, UPV/EHUko Unibertsitateko Klaustroaren Funtzionamenduaren Arautegiaren 2. artikuluak ezarritakoaren arabera.

Dicha regulación se completa con el presente Reglamento de Funcionamiento del o de la Aldezle, cuya aprobación corresponde al Claustro Universitario a propuesta u oído el o la Aldezle, conforme a lo dispuesto en el artículo 2 del Reglamento de Funcionamiento del Claustro Universitario de la UPV/EHU.

I. TITULUA
TÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Arautegi honen xedea da Aldezlea izeneko erakundearen funtzionamendua arautzea: haren eginkizunak eta ahalmenak, lan-prozedurak, Klaustroarekin dituen harremanak, Urteko Txostena eta arautegiaren erreforma.

El presente Reglamento tiene por objeto regular la figura del o de la Aldezle, sus funciones y facultades, los procedimientos de actuación, las relaciones con el Claustro y la Memoria anual, así como la reforma del presente Reglamento.

2. artikulua.– Izaera.

Artículo 2.– Naturaleza.

Aldezlea UPV/EHUko erakunde bat da, eginkizuntzat duena unibertsitateko kideen eskubideak eta askatasunak babestea, eta unibertsitateko organo eta zerbitzuekin izan ditzaketen arazoak eta gorabeherak konpontzea. Era berean, unibertsitate-kideen arteko auzietarako artekaritza egiteko instantzia ere bada.

El o la Aldezle es la Institución encargada de velar por el respeto de los derechos y libertades de las y los miembros de la Comunidad Universitaria ante las actuaciones de los diferentes órganos y servicios de la UPV/EHU. También es una instancia mediadora en los conflictos entre sujetos de la Comunidad Universitaria.

3. artikulua.– Araubide juridikoa.

Artículo 3.– Régimen jurídico.

Aldezleak lege eta araudi hauek ezarritakoaren arabera lan egingo du: Unibertsitateen Lege Organikoa, Euskal Unibertsitate Sistemaren Legea, UPV/EHUko Estatutuak, Arautegi hau, Klaustroaren Funtzionamenduaren Arautegia eta aplika daitezkeen gainerako lege eta araudiak.

El o la Aldezle desarrolla sus funciones de acuerdo con lo establecido en la Ley Orgánica de Universidades, la Ley del Sistema Universitario del País Vasco, los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, el presente Reglamento, el Reglamento de Funcionamiento del Claustro y demás normativa que le sea de aplicación.

4. artikulua.– Jardun-printzipioak.

Artículo 4.– Principios de actuación.

1.– Aldezleak erabateko autonomiaz egingo du lan, irizpide-askatasun, inpartzialtasun, konfidentzialtasun, zuhurtasun, objektibitate eta ekuanimitate-senaz.

1.– El o la Aldezle actuará con autonomía, independencia de criterio, imparcialidad, confidencialidad, moderación, objetividad y sentido de la ecuanimidad.

2.– Aldezlea ez da inolako aginduzko mandaturen pean egongo, ezta unibertsitateko ezein agintariren mende arituko ere, eta erabateko autonomiaz eta burujabetzaz jardungo du, libre edozein unibertsitate-organotatik. Aldezlea ezin izango da espedientatu, ez bere iritziengatik ezta bere karguari dagozkion zereginetan eginiko ekintzengatik ere.

2.– La o el Aldezle no estará sometido a mandato imperativo alguno ni a instrucciones de ninguna autoridad universitaria y actuará con plena autonomía e independencia de cualquier órgano universitario. La o el Aldezle no podrá ser expedientado por razón de las opiniones que formule o por los actos que realice en el ejercicio de las competencias propias de su cargo.

3.– Aldezleak konfidentzialtasuna gordeko du, bere zereginetan lorturiko datu eta informazio pertsonal edo erreserbatuetan.

3.– El o la Aldezle garantizará la confidencialidad de los datos e informaciones personales o reservadas obtenidas en el desempeño de sus funciones.

4.– Ikerketak egitean, bai eta bere bulegoak eginiko izapideetan ere, aintzat hartuko ditu beti erreserba eta konfidentzialtasun-printzipioak eta datu pertsonalen babeserako legeria, klaustroari aurkeztu beharreko txostenetan aipatu beharrekoen kalterik gabe. Gainera, aldezlearen ikerketa eta zereginen berri duten pertsona, organo eta zerbitzu guztiek ere gorde beharreko konfidentzialtasunaz jokatuko dute, horien berri eman gabe.

4.– Las investigaciones que realice, así como los trámites efectuados por su Oficina, vendrán siempre regidos por los principios de reserva y confidencialidad, así como por la normativa vigente en materia de protección de datos de carácter personal, sin perjuicio de las consideraciones que la o el Aldezle deba incluir en sus informes al Claustro. Asimismo, todas las personas y órganos y servicios que tengan conocimiento de las investigaciones y actuaciones que realice el o la Aldezle estarán obligados a guardar la debida confidencialidad sobre las mismas.

5. artikulua.– Aldezleari laguntzeko betebeharra.

Artículo 5.– Deber de colaboración con el o la Aldezle.

1.– Unibertsitateko gobernu, ordezkaritza eta administrazio-organoak, eta, oro har, unibertsitateko kide guztiak, behartuta daude aldezleari bere zereginetan laguntzera, atzerapen edo luzamendurik gabe. Hori horrela, ezingo diote uko egin ikerketarekin zerikusia duten espediente edo dokumentu administratiboak entregatzeari, pertsonen intimitaterako eskubidea bermatuta betiere, legeriak dokumentu sekretu eta erreserbatuei buruz dioenaren kalterik gabe, zein bere izaeraren arabera.

1.– Los órganos de gobierno, representación y administración y, en general, todas y todos los miembros de la Comunidad Universitaria están obligados a colaborar y auxiliar a la o el Aldezle en sus actuaciones, sin dilación. A estos efectos, no podrá negársele el acceso a ningún expediente o documentación administrativa que se encuentren relacionados con el objeto de las actuaciones que venga desarrollando, siempre salvaguardando el derecho a la intimidad de las personas y sin perjuicio de lo que disponga la legislación vigente respecto de los documentos conforme a su naturaleza.

2.– Unibertsitateko kide guztiek laguntzeko duten betebehar hori behin baino gehiagotan betetzen ez bada, horren berri eman beharko zaio hierarkian gorago dagoen pertsonari eta errektoreari berari. Aldezlearen ikerketa-lanari jarritako trabak bere horretan jarraitzen badu, txosten berezi bat egingo da, eta horren berri eman ahal izango zaio ere Unibertsitateko Klaustroari, urtero aurkezten zaion txostenean.

2.– Los incumplimientos reiterados del deber de colaboración por parte de los órganos y de las y los miembros de la Comunidad Universitaria deberán ser puestos en conocimiento de la o el superior jerárquico correspondiente y del Rector o Rectora. La persistencia en una actitud entorpecedora de la labor de investigación de la o el Aldezle podrá ser objeto de informe especial, además de destacarse en el informe anual que se presente al Claustro Universitario.

6. artikulua.– Bateraezintasunak.

Artículo 6.– Incompatibilidades.

Aldezlea ezin izango da izan unibertsitateko gobernu-, administrazio- edo beste ordezkaritza-organoetako kide, eta ez du edukiko ordaindutako kargu publiko edo pribaturik.

La condición de Aldezle es incompatible con la pertenencia a los órganos de gobierno, administración u otra representación en los órganos universitarios, así como con el desempeño de cargo público o privado o actividad de carácter retribuido.

7. artikulua.– Batzorde Aholkularia.

Artículo 7.– La Comisión Asesora.

1.– Aldezleak libreki izendatu ahal izango ditu bere zereginetarako behar dituen aholkulariak, aholku-batzordea osatuko dutelarik.

1.– El o la Aldezle podrá designar libremente las asesoras y los asesores necesarios para el ejercicio de sus funciones quienes integrarán la Comisiones Asesora.

2.– Aldezlearen batzorde aholkulariak, gehienera, bederatzi kide izango ditu. Batzorde horretan, irakasle eta ikertzaileen, ikasleen eta administrazio eta zerbitzuetako langileen bana ordezkari egongo da campus bakoitzeko.

2.– La Comisión Asesora de la o el Aldezle estará integrada por un máximo de nueve personas. En ella habrá, por cada uno de los tres campus, una persona del personal docente e investigador, otra del alumnado y otra del personal de administración y servicios.

3.– Aldezlearen aholku-batzordeak, hark eskaturik, bere eginkizunetarako aholkularitza, orientabide eta laguntza egiteko eskumena du. Oro harturik, honako eginkizun hauek:

3.– La Comisión Asesora del o de la Aldezle, a instancia de esta última, tiene como competencia el asesoramiento, orientación y apoyo en el ejercicio de sus funciones. Con carácter general le corresponde:

a) Aholkuak eman eta proposamenak egin, aldezlearen bulegoa hobeto funtziona dadin.

a) Asesorar y realizar propuestas para la mejora del funcionamiento de la oficina del o de la Aldezle.

b) Erakundeak gauzatu beharreko politika orokorra diseinatzen lagundu.

b) Colaborar en el diseño de la política general a seguir por parte de la Institución.

c) Laguntza berezia eskatuko luketen esku hartzeko eskarietan lagundu.

c) Colaborar en aquellas solicitudes de intervención que requieran ayuda especial.

d) Urteroko oroitidazkia egiten lagundu.

d) Colaborar en la elaboración de la Memoria anual.

8. artikulua.– Aldezlearen Bulegoa.

Artículo 8.– La Oficina del o de la Aldezle.

1.– Aldezleak bere Bulegoa izango du, lanerako behar dituen baliabide material eta giza baliabideekin.

1.– El o la Aldezle contará con una Oficina dotada de medios materiales y humanos suficientes para el desempeño de sus funciones.

2.– Gainera, Aldezlea Erakundeak diru-izendapen propio bat izango du, Unibertsitatearen aurrekontu orokorren barnean, gastu-unitate autonomo baten bidez kudeatua.

2.– Asimismo, la Institución contará con una asignación propia incluida en los presupuestos generales de la Universidad y gestionada mediante una unidad de gasto autónoma.

II. TITULUA
TÍTULO II
ALDEZLEAREN EGINKIZUNAK ETA AHALMENAK
FUNCIONES Y FACULTADES DEL O DE LA ALDEZLE

9. artikulua.– Eginkizunak.

Artículo 9.– Funciones.

1.– Aldezlearen eginkizun nagusia da unibertsitate-jardueraren maila guztietan sortzen diren arazo eta gatazkak prebenitu eta konpontzea, aurkakotasuna indargabetzea helburu duten bide alternatiboak erabilita.

1.– Constituye la función primordial del o de la Aldezle prevenir y resolver problemas y conflictos relacionados con la actividad universitaria en todos su niveles, promoviendo la utilización de modos alternativos, no adversariales, de resolución de conflictos.

2.– Bere zereginetan, unibertsitate-kalitatea bilatzen ahaleginduko da beti, alor guztietan, eta UPV/EHUren funtzionamendua hobetzen.

2.– En el desarrollo de sus funciones, la o el Aldezle procurará siempre buscar la mejora de la calidad universitaria en todos sus ámbitos y contribuir al mejor funcionamiento de la UPV/EHU.

3.– Bere eginkizunei dagokienez, honako hauek izango dira Aldezlearen zereginak:

3.– En el desarrollo de sus funciones, el o la Aldezle podrá:

a) Edozein unibertsitate-organoren egitateei eta edozein unibertsitate-gairi buruz aurkeztuko kexak, erreklamazioak, kontsultak eta bitartekaritza eta adiskidetze-eskaerak jasotzea eta izapidetzea, eta egokiak iruditzen zaizkion proposamenak, iradokizunak edo aholkuak ematea aztergai dituen kasuak konpontzeko.

a) Recibir las quejas, reclamaciones, consultas ante las actuaciones de los distintos órganos universitarios o peticiones de mediación y conciliación relacionadas con cualquier tema universitario que se le formule y darles el debido trámite, efectuando las propuestas, sugerencias o recomendaciones que estime adecuadas para la resolución de los casos que sean sometidos a su consideración.

b) UPV/EHUko zerbitzuen funtzionamenduari buruz egiten zaizkion ohar eta iradokizunak aztertzea, hobetu egin daitezkeela iruditzen bazaio.

b) Atender cuantas observaciones y sugerencias se le formulen en relación con el funcionamiento de los servicios que presta la UPV/EHU y que considere puedan ser susceptibles de mejora.

c) Ofizioz jardutea egoki iruditzen zaionean.

c) Intervenir de oficio en aquellos asuntos que estime conveniente.

d) UPV/EHUren edozein gune edo instalaziotara hurbiltzea, datuak egiaztatzeko, elkarrizketa pertsonalak egitea eta espedienteak eta dokumentazioa aztertzea, indarrean dagoen legedia errespetatuta.

d) Acudir a cualquier dependencia de la UPV/EHU para comprobar cuantos datos considere oportunos, hacer las entrevistas personales pertinentes o proceder al estudio de los expedientes y de la documentación que le sean necesarios, con respeto a la legalidad vigente.

e) Bere Bulegoa zuzentzea eta ondo funtzionatzen duela segurtatzea.

e) Dirigir su Oficina y velar por su buen funcionamiento.

f) Harremanak eta informazio-trukeak ezartzea beste unibertsitateetako defentsoreekin eta arartekoarekin, gai komunei buruz.

f) Establecer contactos e intercambios de información sobre problemas comunes con las defensorías de otras universidades y con el Ararteko.

g) Bere jardueren Urteko Txostena aurkeztea Klaustroari, eta egokiak iruditzen zaizkion iradokizunak eta aholkuak proposatzea unibertsitatearen funtzionamendua hobetzeko.

g) Presentar la Memoria anual de sus actuaciones al Claustro, proponiendo las sugerencias y recomendaciones que considere convenientes para un mejor funcionamiento de la Universidad.

h) Aldaketak proposatzea Arautegi honetan.

h) Proponer las modificaciones que considere oportunas a su Reglamento de funcionamiento.

i) Legeak, UPV/EHUko Estatutuek, Arautegi honek edo aplika daitezkeen beste araudiek ezartzen dizkioten beste eginkizun guztiak betetzea.

i) Cualesquiera otras funciones que le atribuyan la Ley, los estatutos de la UPV/EHU, el presente Reglamento o demás normativa aplicable.

10. artikulua.– Ahalmenak.

Artículo 10.– Facultades.

1.– Aldezleari dagokio:

1.– Corresponde al o a la Aldezle:

a) Bere lanerako behar duen informazioa eskatzea unibertsitateko organoei eta, oro har, edozein kideri. Informazio hori hamabost egun balioduneko epean eman beharko zaio, ezinbesteko kasuetan izan ezik (atzerapenaren arrazoiak azalduko zaizkio kasu horietan).

a) Recabar de cualquier miembro de la Comunidad Universitaria o de las distintas instancias universitarias cuanta información considere oportuna para el cumplimento de sus fines. Dicha información deberá serle remitida en un plazo máximo de quince días hábiles, salvo causa de fuerza mayor, que le será comunicada conjuntamente con las razones de la demora.

b) Azalpenak eskatzea aztergai duen gaiarekin zerikusi zuzena edo zeharkakoa duten unibertsitateko organo, zerbitzu edo kideei, bere zereginerako beharrezkoa bada betiere.

b) Solicitar la comparecencia de los y las responsables de cualquier órgano o servicio universitario, así como de cualquier miembro de la Comunidad Universitaria relacionado directa o indirectamente con el asunto en curso, siempre que sea pertinente para el desarrollo de sus funciones.

c) Unibertsitate-klaustroaren, gobernu-kontseiluaren eta UPV/EHUren campuseko batzarren bileretara joatea, ahotsaz baina botorik gabe, hauetako bakoitzaren eguneko aztergaien zerrenda garaiz jasoko dituelarik. Era berean, interesgarri iritziko litzaizkiokeen gainontzeko organo bilduen saioetara ere joango ahal da ahotsaz baina botorik gabe, eguneko aztergaien zerrendaren kopia aldez aurretik igortzea eskatuta.

c) Asistir con voz y sin voto a las sesiones del Claustro Universitario, del Consejo de Gobierno y de las Juntas de Campus de la UPV/EHU, de las que recibirá oportunamente copia del Orden del Día. También podrá asistir, con voz pero sin voto, a las sesiones del resto de órganos colegiados que puedan resultar de su interés, previa solicitud de remisión de la copia del Orden del Día.

d) Egokiak iruditzen zaizkion txostenak egitea, aztergai dituen gaien inguruan.

d) Elaborar cuantos informes considere oportunos emitir en relación con las actuaciones que lleve en curso.

e) Egoki leritzekeen aholkuak ematea, aztergai dituen gaien inguruan ebazteko nola unibertsitate-kalitatearen hobe beharrez.

e) Efectuar las recomendaciones que considere adecuadas, tanto para la resolución de los asuntos sometidos a su conocimiento como para la mejora de la calidad universitaria.

f) Legeak, UPV/EHUko Estatutuek, Arautegi honek edo aplika daitezkeen beste araudiek ezartzen dizkioten beste eginkizun guztiak betetzea.

f) Cualesquiera otras que le sean otorgadas en los Estatutos de la UPV/EHU, el presente Reglamento o demás normativa aplicable.

III. TITULUA
TÍTULO III
JARDUN PROZEDURAK ALDEZLEAREN AURREAN
PROCEDIMIENTOS DE ACTUACIÓN ANTE EL O LA ALDEZLE

11. artikulua.– Jardun-prozedurak.

Artículo 11.– Actuaciones.

1.– Aldezleak prozedura arruntez jardungo du unibertsitateko kideen eskubideak eta askatasunak babesteko, alderdiek eskatuta, unibertsitateko edozein pertsonak aurkeztutako kexa edo eskaeretatik abiatuta, edo interes legitimoarekin, edota ofizioz.

1.– El o la Aldezle intervendrá ordinariamente en defensa de los derechos y libertades de quienes integran la Comunidad Universitaria a petición de parte, a partir de las quejas y requerimientos presentados por cualquier persona de la Comunidad Universitaria o con interés legítimo, o de oficio.

2.– Alderdi batek eskatuta, kontsultak, kexak, erreklamazioak eta bitartekaritza-adiskidetze prozesuak izapidetu ahal izango ditu.

2.– A instancia de parte podrá tramitar consultas, quejas y reclamaciones, y procesos de mediación-conciliación.

3.– Ofizioz, ikerketak hasi edo jarraitu ahal izango ditu, unibertsitateko kideen eskubide eta askatasunetan eragina izan dezaketen unibertsitateko arazoak aztertzeko. Gainera, proposamenak eta iradokizunak egin ahal izango ditu unibertsitate-kalitatea hobetzeko, alor guztietan, eta bitartekaritza-prozesuak abiarazi gatazkan dauden alderdien artean.

3.– De oficio podrá iniciar o proseguir investigaciones con el objeto de analizar asuntos o problemas generales de la Universidad que puedan afectar al ámbito de los derechos y libertades de las y los miembros de la Comunidad Universitaria, así como realizar propuestas y sugerencias dirigidas a la mejora de la calidad universitaria en todos sus ámbitos e instar procesos de mediación entre partes en conflicto.

12. artikulua.– Kontsultak.

Artículo 12.– Consultas.

1.– Edozein pertsonak jo ahal izango du aldezlearengana, zein diren bere eskubideak eta zein unibertsitateko organo eta zerbitzuen jardun-eremuak jakiteko, eta aldezlearen beraren lan-prozeduraz eta eginkizunez galdetzeko.

1.– Cualquier persona interesada podrá formular una consulta dirigida a conocer cómo salvaguardar sus derechos, el ámbito de actuación de los órganos y servicios universitarios, así como el procedimiento de intervención del o de la Aldezle y la naturaleza de sus funciones.

2.– Pertsona horri erantzunez, bere eskubide eta interes legitimoak defendatzeko erabil ditzakeen bideei buruzko informazioa emango dio Aldezleak.

2.– Con ocasión de la consulta, la o el Aldezle podrá informar a la persona interesada sobre las diferentes vías que considere oportunas para hacer valer sus derechos e intereses legítimos.

13. artikulua.– Kexak eta erreklamazioak.

Artículo 13.– Quejas y reclamaciones.

1.– UPV/EHUko organo, zerbitzu, agintari edo ordezkari akademikoen erabakiek, edo haren administrazioaren jardunak edo jardunik ezak, bere eskubide eta interes legitimoak kaltetu dituztela uste duen unibertsitateko edozein kidek kexa edo erreklamazioa aurkeztu ahal izango du Aldezlearen aurrean, eta haren esku-hartzea eskatu.

1.– Cualquier persona de la Comunidad de la UPV/EHU o con interés legítimo que considere menoscabados sus derechos o intereses legítimos por la actuación o inactividad administrativa o por las decisiones llevadas a cabo por órganos, servicios, autoridades o personal académico de la UPV/EHU podrá presentar una queja o reclamación ante el o la Aldezle y solicitar su intervención.

2.– Aldezleak ofizioz ere esku hartu ahal izango du, aurreko atalean aipatutakoa gertatzen ari dela pentsarazten dion kasuren baten berri iristen bazaio.

2.– El o la Aldezle también podrá actuar de oficio cuando tenga conocimiento de un asunto en el que concurran las circunstancias del apartado anterior.

14. artikulua.– Kexak eta erreklamazioak aurkeztea.

Artículo 14.– Presentación de quejas y reclamaciones.

1.– Kexak eta erreklamazioak pertsona interesdunak edo haren ordezkariak aurkeztuko ditu, honako hauek jasoko dituen idatzi arrazoitu baten bidez: erreklamaziogilearen datu pertsonalak, zein unibertsitate-sektoretakoa den, harremanetarako helbidea edo helbide elektronikoa, telefonoa, data, eguna eta sinadura. Argi azalduko dira kexa edo erreklamazioa eragin duten gertaerak, defentsa-eskaerarako argudioak, ordura arte eginiko urratsak eta Aldezleari egiten zaion eskaera zehatza, eta zehatz-mehatz adieraziko da zein den helburua: unibertsitateko organo, zerbitzu edo agintari akademikoek gai jakin baten inguruan jada hartutako erabakiren bat aldatzea, edo unibertsitateko zerbitzu eta administrazioaren balizko funtzionamendu desegoki bati buruz ohartaraztea, arazoa konpontzeko. Idatzi horri, nahi izanez gero, kasua hobeto ulertzen lagun dezakeen dokumentazioa erantsiko zaio.

1.– Las quejas y reclamaciones ante el o la Aldezle se presentarán por la persona interesada o su representante, mediante escrito razonado en el que consten los datos personales de la persona reclamante, el sector universitario al que pertenece, el domicilio o un medio de contacto o dirección electrónica a efectos de notificación, el teléfono de contacto, la fecha y lugar y la firma. Se concretarán con suficiente claridad los hechos que originan la queja o reclamación, los fundamentos que se aducen en defensa de la pretensión, las actuaciones realizadas hasta ese momento y la petición que se dirija a la o el Aldezle, aclarando, especialmente, si se persigue modificar decisiones ya adoptadas por los órganos, servicios o autoridades académicas de la Universidad en relación con un problema concreto, o alertar de un supuesto mal funcionamiento de los servicios universitarios o del personal al servicio de la administración universitaria con objeto de solventar el problema en el futuro. Dicho escrito se acompañará de cualquier documentación que resulte útil para la comprensión del caso.

2.– Edozein formatu erabili ahal izango da idatzia aurkezteko, nahitaezko edukiak jasoz gero, betiere. Bulegoak eredu arautua eta minusbaliotasunik duten pertsonei egokiturikoa jarriko du interesatuen eskura, zeinek bere kexa edo erreklamazioa egin dezan, bai online tramitatzeko nola ohiko bideetatik izapidetzeko, interesatuak bere idazki propioa ere aurkeztuko ahal duelarik.

2.– El escrito se presentará con libertad de forma, cumplimentando el contenido considerado obligatorio. La oficina pondrá a disposición de las personas interesadas un modelo normalizado y adaptado a las personas con discapacidad para la presentación de la queja o reclamación tanto para su tramitación online como mediante los cauces ordinarios, sin perjuicio de que la persona interesada pueda presentar su propio escrito.

3.– Kexak eta erreklamazioak Bulegoan bertan aurkeztu ahal izango dira, webguneko inprimakia erabilita, edo posta ziurtatu bidez, posta elektronikoz edota Unibertsitatearen Erregistro Orokorrean (aurrez aurre edo posta elektronikoz azken kasu horretan). Bulegoak telefonoz ere erantzungo du, horretarako ezarritako ordutegian. Dena dela, kasu horretan, kexa edo erreklamazioa idatziz ere aurkeztu beharko da ondoren, aipatutako edozein bide erabilita.

3.– La presentación del escrito de quejas y reclamaciones a la o el Aldezle se podrá realizar dirigiéndose personalmente a su Oficina, a través del formulario de su página web, por correo certificado, por correo electrónico o a través del Registro General de la universidad, tanto en la modalidad presencial como en la electrónica. La Oficina también atenderá telefónicamente en el horario establecido a tal efecto, si bien cualquier petición dirigida a la Institución habrá de presentarse posteriormente por escrito por cualquiera de las vías indicadas.

4.– Kasu guztietan, erreklamaziogilearen anonimotasuna eta kexaren konfidentzialtasuna babestuko dira, Arautegi honen 4.3 artikuluak ezarritakoaren arabera. Kexa edo erreklamazioaren datuak eta informazioak erabiltzean, datu pertsonalei buruzko araudiak ezarritakoa beteko da.

4.– En todos los casos, se garantizará el anonimato de la persona reclamante, así como la confidencialidad del asunto objeto de queja, en cumplimiento con lo previsto en el artículo 4.3 del presente Reglamento. Los datos e informaciones contenidos en la queja o relativos a la misma serán objeto de tratamiento y protección de conformidad con lo dispuesto en la normativa sobre datos de carácter personal.

5.– Kexa edo erreklamazioa aurkezteak ez ditu inolaz ere etengo ez legeek erabakia edo ekintza errekurritzeko ezartzen dituzten epeak (administrazio bidez edo jurisdikzio bidez), ezta haren exekuzioa ere.

5.– La presentación de una queja o reclamación ante el o la Aldezle no suspenderá en ningún caso ni los plazos previstos en las leyes para recurrir, tanto en vía administrativa como jurisdiccional, la resolución o el acto afectado ni la ejecución del mismo.

15. artikulua.– Kexak eta erreklamazioak onartzea.

Artículo 15.– Admisión de quejas y reclamaciones.

1.– Kexa edo erreklamazio bat jasotzean, Aldezleak hartu izanaren agiria egin eta espediente-zenbaki bat esleituko dio.

1.– Recibida una queja o reclamación, el o la Aldezle acusará recibo y le asignará un número de expediente.

2.– Aldezleak kexa edo erreklamazioa onartzen duen ala ez jakinaraziko du, idatziz, hamabost egun balioduneko epean, kexa jasotzen duen egunaren biharamunetik kontatzen hasita.

2.– El o la Aldezle se pronunciará sobre la admisión de las mismas, por escrito, en el plazo máximo de quince días hábiles, a contar desde el día siguiente a su recepción.

3.– Kexa edo erreklamazioa onartzen ez bada, horren arrazoiak azalduko dituen idatzi bat bidaliko dio Aldezleak erreklamaziogileari, eta artxibatu egingo du espedientea. Gainera, bere ekinbidean jarraitzeko zer aukera dituen jakinaraziko dio.

3.– De no ser admitida la queja o reclamación que se presenta, el o la Aldezle lo comunicará a la persona interesada en escrito motivado y procederá al archivo del expediente, pudiendo informarle sobre las vías más oportunas para ejercitar su acción.

4.– Nolanahi ere, Aldezleak uste badu kexa- edo erreklamazio-idatzian argudioak falta direla edo eskaerak ez duela behar besteko zehaztasunik, hamar eguneko epea emango dio pertsona interesdunari idatzia zuzendu edo hobetzeko. Epe horretan erantzunik ez badago, erreklamaziogileak bere asmoan atzera egin duela ulertu eta espedientea artxibatu egingo da.

4.– No obstante, cuando el o la Aldezle advierta en la queja o reclamación insuficiencia de fundamento o inconcreción de la petición, podrá instar a la persona interesada para que en el plazo máximo de diez días subsane o mejore el escrito de presentación. De no recibir respuesta en dicho plazo, se le considerará desistida en su pretensión, procediéndose al archivo del expediente.

5.– Aldezleak ez du kexa edo erreklamaziorik onartuko kasu hauetan:

5.– El o la Aldezle inadmitirá las quejas y reclamaciones que se le presenten en los siguientes supuestos:

a) Anonimoak direnean edo datuak falta direnean erreklamaziogilea behar bezala identifikatzeko.

a) Cuando sean anónimas o la persona reclamante no esté suficientemente identificada.

b) Asmo zehatzik gabeko kexak direnean edo arrazoizko argudiorik ez dutenean, fede gaiztoa dagoenean, Unibertsitatearen Estatutuek jasotako helburuen aurkakoak direnean.

b) Cuando se trate de quejas sin pretensión concreta o carentes de fundamento razonable, cuando se aprecie mala fe, cuando sean contrarias a los fines de la Universidad proclamados en sus Estatutos.

c) Eskaerak zerikusirik ez duenean UPV/EHUko organo edo zerbitzuen funtzionamenduarekin, edo unibertsitateko kideen ekintzekin.

c) Cuando la solicitud no se refiera al funcionamiento de órganos o servicios de la UPV/EHU, o a actuaciones de sus miembros en cuanto tales.

d) Pertsona partikularren arteko gatazkak direnean, unibertsitate-jarduerarekin zerikusirik ez dutenak.

d) Cuando se trate de conflictos entre particulares por asuntos ajenos a la universidad.

e) Erreklamazioak ebazpen administratibo edo judizialaren zain edo diziplinazko espediente baten pean dauden gaiei buruzkoak direnean.

e) Cuando las reclamaciones se refieran a asuntos sobre los que esté pendiente resolución administrativa o judicial o expediente disciplinario.

f) Ebazpen judizial bidez edo diziplinazko espediente bidez jada ebatzitako gaiak direnean.

f) Cuando se trate de asuntos ya resueltos por resolución judicial o expediente disciplinario.

g) Unibertsitate-araudi edo -protokoloetan ezarritako urrats eta errekurtso guztiak agortu gabe daudenean. Aldezleak azken buruan soilik esku hartuko du, bide arautu guztiak amaituta inolako erantzunik izan ez denean, edo erantzuna desegokitzat hartzen denean eskubide edo interes legitimoak urratzeagatik. Salbuespen gisa, prozedura arrunta oraindik amaitu ez denean esku hartu ahal izango du Aldezleak.

g) Cuando no se hayan agotado previamente todas las instancias y recursos previstos en la normativa o en los protocolos universitarios. El o la Aldezle únicamente intervendrá en última instancia, cuando, una vez agotadas todas las vías regulares existentes, no se haya obtenido ninguna respuesta o la obtenida no se considere adecuada por vulnerar derechos o intereses legítimos. Excepcionalmente, el o la Aldezle podrá intervenir en asuntos sobre los que aún no se haya agotado el procedimiento establecido.

h) Urtebete baino gehiago igaro denean kexa edo erreklamazioa eragin duen gertakizunetik.

h) Cuando haya transcurrido más de un año desde que se produjo el hecho objeto de la queja o reclamación.

i) Erreklamazioak hauteskunde-prozedurei buruzkoak direnean.

i) Cuando las reclamaciones se refieran a procedimientos electorales.

6.– Aldezleak, behin kexa edo erreklamazio baten izapidetzea hasita, honako kasu hauetan eten ahal izango du erreklamazioa, edo espedientea artxibatzea erabaki, gaiari buruzko ebazpenik eman gabe, alderdiei jakinarazita:

6.– Iniciada la tramitación de una queja o reclamación, el o la Aldezle podrá suspenderla o resolver el archivo del expediente sin pronunciamiento sobre el fondo del asunto, comunicándolo a las partes, en los siguientes casos:

a) Gerora sortutako arrazoi batek kexa ez onartzera bultzatzen duenean.

a) Cuando se observe una causa sobrevenida de inadmisión.

b) Administrazio-espedientea irekitzen denean edo pertsona interesdunak demanda edo errekurtsoa aurkezten duenean epaitegietan.

b) Cuando se abra expediente administrativo o se interponga demanda o recurso ante los tribunales por persona interesada.

c) Erreklamaziogileak ontzat jotzen duenean kexaren helburu den organo edo zerbitzuaren erantzuna, azken horrek hutsegitea konpontzen duenean, edo, hori ezinezkoa izanez gero, etorkizunean akats berbera ez egiteko konpromisoa hartzen duenean.

c) Cuando el órgano o servicio objeto de la queja conceda satisfacción a la persona interesada, subsane su error o, de no ser posible esto último, se comprometa a evitar su reiteración en el futuro.

d) Erreklamaziogileak atzera egiten duenean bere kexa edo erreklamazioan. Nolanahi ere, Aldezleak ofizioz jarraitu ahal izango du kasua aztertzen, uste baldin badu jokoan dagoela interes publiko garrantzitsuren bat.

d) Cuando la persona reclamante desista de su queja. No obstante, el o la Aldezle podrá proseguir de oficio el expediente si considera que en el mismo se compromete un relevante interés público.

16. artikulua.– Kexak eta erreklamazioak izapidetzea.

Artículo 16.– Tramitación de quejas y reclamaciones.

1.– Kexa edo erreklamazioa onartu ondoren, egoerak hala eskatzen duenean, Aldezleak dagokion ikerketa abiaraziko du gertakizunak argitzeko, eta horren berri emango dio berehala kexaren jatorrian dagoen organo, zerbitzu edo pertsonari. Honek hamabost egun balioduneko epea izango du egokiak iruditzen zaizkion alegazioak egin, dokumentazioa aurkeztu eta dagozkion txostenak egiteko. Gainera, Aldezleak ikerketaren berri emango die ere kasuak uki ditzakeen pertsona guztiei. Alegazioak aurkezteko epea luzatu ahal izango da, egoerak hala eskatuz gero.

1.– Admitida la queja o reclamación, cuando las circunstancias lo exijan, el o la Aldezle promoverá la oportuna investigación para el esclarecimiento de los hechos que la han motivado, dando cuenta inmediata de ello al órgano, servicio o persona cuya actuación motiva la queja con el fin de que en un plazo de quince días hábiles haga las alegaciones pertinentes, aporte la documentación que estime oportuna o emita los informes correspondientes, y dando conocimiento de ello, asimismo, a todas aquellas personas que puedan verse afectadas por su contenido. El plazo para las alegaciones podrá ser ampliado cuando concurran circunstancias que así lo justifiquen.

2.– Kexa edo erreklamazio bat egiaztatu edo ikertzeko, Arautegi honen 10. artikuluan aipatutako ahalmenak erabili ahal izango ditu Aldezleak.

2.– Para la comprobación e investigación de una queja o reclamación el o la Aldezle podrá hacer uso de las facultades previstas en el artículo 10 del presente Reglamento.

3.– Aldezleak premiaren eta eskura dituen baliabideen arabera aztertuko ditu kexak, eta kontuan izango du aurkezpen-ordena, ahal duen neurrian. Arreta berezia eskainiko die defentsa-gabezia edo kalte konponezina eragin ditzaketen kasuei.

3.– La o el Aldezle priorizará las quejas recibidas en función de su urgencia y de los medios disponibles, respetando en la medida de lo posible el orden de presentación. Dedicará especial atención a aquellas quejas que indiquen situaciones de indefensión o perjuicio irreparable.

17. artikulua.– Kexak eta erreklamazioak ebaztea.

Artículo 17.– Resolución de quejas y reclamaciones.

Ebazpenaren edukia:

Contenido de la resolución:

1.– Aldezlearen egitekoa justizia-printzipioan oinarrituko da, ordenamendu juridikoak ahalbidetzen dituen aukeren barnean betiere, eta egiteko horren emaitza izan daitezke iradokizunak, gomendioak, oroitarazpenak, ohartarazpenak edo unibertsitate-zerbitzuak ondo aritu direlako egiaztapenak.

1.– La actuación del o de la Aldezle se guiará por el principio de justicia, siempre dentro de las opciones permitidas por el ordenamiento jurídico, dando como resultado la formulación de sugerencias, recomendaciones, recordatorios, advertencias o la constatación de que los servicios universitarios funcionaron debidamente.

2.– Ikerketatik ondorioztatzen bada kexa edo erreklamazioaren jatorrian unibertsitateko organo, zerbitzu edo pertsona baten abusu, arbitrariotasun, diskriminazio, hutsegite, zabarkeria edo ez-egite bat dagoela, Aldezleak txosten bat bidaliko dio organo edo pertsona horri, eta, hala dagokionean, baita agintariei eta Errektoreari berari ere.

2.– Cuando de las actuaciones practicadas se desprenda que la queja o reclamación ha sido originada por el abuso, arbitrariedad, discriminación, error, negligencia u omisión de alguna o algún miembro o de un órgano o servicio de la universidad, el o la Aldezle podrá emitir al mismo un informe al respecto, sin perjuicio de dar traslado de dicho informe a sus superiores, incluido el Rector o la Rectora.

3.– Ebazpenetan, txosten edo gomendio modura argitaratuak, honako hauek adieraziko dira: kasuan zerikusia izan duten unibertsitateko organo edo zerbitzuak, alegatutako eta egiaztatutako gertakizunak, eta ebazpenaren oinarrian dauden irizpideak. Txosten horietan, ikuskatzeko eta zehatzeko beren ahalak erabiltzea eskatu ahal izango die Aldezleak unibertsitateko agintariei.

3.– Los pronunciamientos revestirán la forma de informes o recomendaciones en los que se indicarán los órganos o servicios universitarios involucrados, se sintetizarán los hechos alegados y probados y se expondrán los criterios que fundamentan el pronunciamiento. En dichos informes el o la Aldezle podrá instar a las autoridades universitarias el ejercicio de sus potestades de inspección y sanción.

Ebazpenaren izaera:

Naturaleza de la resolución:

4.– Aldezleak ez du ahalmen exekutiborik. Beraz, haren erabaki eta ebazpenak ez dira administrazio-egintzatzat hartzen, eta ezin daiteke haien aurka errekurtsorik ipini. Gainera, ez dira juridikoki lotesleak, eta ezin dute beren kabuz unibertsitateko organoen erabaki edo ebazpenik aldatu. Hala ere, erabaki horietan erabilitako irizpideen aldaketa eta arautegi-aldaketak ere eskatu ahal izango ditu.

4.– El o la Aldezle carece de facultades ejecutivas. Sus decisiones y resoluciones no tienen la consideración de actos administrativos y contra las mismas no cabe recurso alguno. Tampoco son jurídicamente vinculantes y no modificarán por sí mismas acuerdos o resoluciones emanadas de los órganos de la universidad. No obstante, podrá solicitar cambios normativos que permitan modificar en el futuro los criterios utilizados para su producción.

Ebazpena jakinaraztea:

Comunicación de la resolución:

5.– Espedienteak hiru hilabeteko epean ebatziko dira, kexaren onarpen-datatik kontatzen hasita, gaia bereziki korapilatsua denean izan ezik (arrazoitu egingo da kasu horretan).

5.– Los expedientes serán resueltos en el plazo máximo de tres meses desde la fecha de admisión de la queja, salvo especial complejidad del asunto, en cuyo caso se justificará.

6.– Aldezleak kexaren ebazpenaren berri emango die erreklamaziogileari eta haren edukiarekin zerikusi zuzena duten alderdi guztiei. Kexak edo erreklamazioak kolektiboak direnean, kolektiboaren ordezkariari jakinaraziko zaio ebazpena; ordezkaririk ezean, idatzian lehen agertzen den pertsonari.

6.– El o la Aldezle comunicará la resolución a la persona reclamante y a las partes que se vean directamente afectadas por su contenido. En el caso de reclamaciones o quejas colectivas, tal información se comunicará a la o el representante nombrado a tal efecto o, en caso de no haberse nombrado ningún representante, a la persona que figure en primer término en el escrito.

7.– Aldezleak egokiak iruditzen zaizkion gomendioak argitaratuko ditu UPV/EHUren edozein hedabide orokor edo publikotan, aintzat harturik konfidentzialtasun-bermea eta datu pertsonalen babeserako araudia.

7.– El o la Aldezle podrá publicar en cualquier medio de difusión general o pública de que disponga la UPV/EHU las recomendaciones que estime convenientes, para su general conocimiento, con la debida garantía de confidencialidad y con respeto a la normativa vigente en materia de protección de datos de carácter personal.

Aldezleari erantzutea:

Respuesta a la o el Aldezle:

8.– Kasu guztietan, unibertsitateko organo, zerbitzu edo agintariek, baita unibertsitateko kideek ere, derrigorrez erantzun beharko diote idatziz Aldezlearen ebazpenari.

8.– En todos los casos, las autoridades y demás órganos o servicios de la universidad, así como las y los miembros de la Comunidad Universitaria, estarán obligados a responder por escrito a la resolución del o de la Aldezle.

9.– Ebazpena jakinarazi ondorengo hilabeteko epean, unibertsitateko organo, zerbitzu, agintari edo kideek ez badute neurri egokirik hartzen, edo neurririk ez hartzeko arrazoirik ematen ez badute, horren berri emango dio Aldezleak dagokion agintariari, eta Urteko Txostenean jasoko du gertakizun hori, egoki iritziz gero.

9.– Si en el plazo de un mes desde la comunicación de la resolución las autoridades, órganos y servicios o demás miembros de la Comunidad Universitaria afectados no adoptasen las medidas oportunas, o no informaran de las razones que justifiquen su no adopción, el o la Aldezle pondrá este hecho en conocimiento de la autoridad correspondiente, sin perjuicio de incluir dicha circunstancia en su Memoria anual.

10.– Aldezleak kasuan zeresana duten alderdiei jakinaraziko die beroriek jaso eta 15 egunen epean nola erantzun duten bere gomendio, iradokizun eta ohartarazpenen xede izan diren pertsonek.

10.– El o la Aldezle comunicará a las partes implicadas la respuesta obtenida de las personas a quienes hubiere formulado sus recomendaciones, sugerencias, advertencias o recordatorios en el plazo de 15 días desde la recepción.

18. artikulua.– Adiskidetzea eta bitartekaritza.

Artículo 18.– Conciliación y mediación.

1.– Unibertsitatean sortutako gatazka batean nahasiak dauden unibertsitateko kideek Aldezlearengana jo ahal izango dute adiskidetze edo bitartekaritza eske, eta gatazkaren konponketan esku hartzeko eskatuko diote.

1.– Las y los miembros de la Comunidad Universitaria involucrados en un conflicto sobre un tema universitario podrán acudir al o a la Aldezle solicitando su mediación o conciliación a efectos de solucionar tal conflicto.

2.– Bitartekaritza alderdietako batek edo denek proposatu ahal izango dute, Aldezleak berak edota unibertsitateko organo edo zerbitzu batek. Edonola ere, bitartekaritzari ekiteko, ezinbestekoa izango da alderdi guztien adostasuna, eta amaierako ebazpena loteslea izango da denentzat.

2.– La citada actuación podrá ser propuesta por todas o alguna de las partes interesadas, por el o la Aldezle o por un órgano o servicio universitario. En todo caso, para iniciar esta actuación se requiere el previo acuerdo expreso de todas las partes implicadas y la resolución final tendrá siempre carácter vinculante para las mismas.

3.– Bitartekaritza-eskaerak idatziz aurkeztuko zaizkio Aldezleari, eta argi eta garbi adieraziko dira: eskaeraren arrazoia eta xedea, eskatzaileen identifikazio-datuak, harremanetarako helbidea (helbide elektronikoa izan daiteke) eta eskatzaileak unibertsitateko zein sektoretakoak diren. Idatzia bitartekaritza eskatu duten pertsona guztiek izenpetuko dute, eta amaierako erabakiaren izaera loteslea onartzen dutela adieraziko dute espresuki.

3.– Toda petición de mediación a la o el Aldezle se presentará mediante escrito en el que constarán con claridad el motivo y alcance de la pretensión que se plantea, los datos identificativos de las personas solicitantes, un medio de contacto o dirección electrónica a efectos de notificaciones y el sector de la Comunidad Universitaria al que pertenecen. Dicho escrito deberá ir firmado por todas las personas que solicitan la mediación, declarando expresamente que aceptan el carácter vinculante de la decisión final.

4.– Bitartekaritza-eskaera jasotzean, Aldezleak hartu izanaren agiria egin eta espediente-zenbaki bat esleituko dio. Ondoren, hamabost egun balioduneko epean, harremanetan jarriko da alderdi guztiekin, kasuaz hitz egiteko, eta erantzun idatzi bat eskatuko die, bitartekaritza eta haren izaera loteslea onartzen duten adieraz dezaten.

4.– Recibida una petición de mediación, el o la Aldezle acusará recibo de la misma, le asignará un número de expediente y, en el plazo máximo de quince días hábiles, dará traslado a todas las partes implicadas, recabando contestación escrita en la que se exprese si se acepta o no la mediación, así como el carácter vinculante de la misma.

5.– Hamabost egun balioduneko epean ez bada baiezko erantzunik jasotzen, bitartekaritza onartu ez dela ulertuko da.

5.– Si en el plazo de quince días hábiles no se recibiere contestación afirmativa, se entenderá que la mediación ha sido rechazada.

6.– Behin bitartekaritza onartuta, Aldezleak idatziz jakinaraziko die alderdi guztiei zabalik dutela epea beren asmoen berri idatziz eman eta egokia iruditzen zaien dokumentazioa aurkezteko.

6.– Una vez aceptado el procedimiento de mediación, el o la Aldezle comunicará a las partes por escrito la apertura del plazo que considere adecuado para que puedan formular por escrito sus pretensiones y aportar la documentación que permita sustentarlas.

7.– Aldezlea kasuan zeresana duten alderdiekin bilduko da, bilera batean edo gehiagotan, banaka edo denak batera, eta gatazka konpontzeko bere proposamenak aurkeztuko dizkie.

7.– El o la Aldezle podrá convocar a las partes implicadas a una o varias sesiones individuales, o conjuntas, en caso de que así se considere conveniente, en las que presentará propuestas para la solución de las cuestiones controvertidas.

8.– Bitartekaritza-saioetan adostutako akordioak akta batean jasoko dira, denek izenpetuko dutena. Bitartekaritza ez bada akordio batean gauzatzen, Aldezleak, alderdi guztiei entzun ondoren, justizia-printzipioari gehien hurbiltzen zaion erabakia hartuko du, legearen barnean betiere, eta erabaki hori derrigorrez bete beharrekoa izango da.

8.– Los acuerdos que resulten de las sesiones de mediación se plasmarán en un acta que deberán firmar todas las partes afectadas. Si la mediación no pudiera plasmarse en un acuerdo, el o la Aldezle podrá, oídas todas las partes, dictar la resolución que, dentro del respeto de la legalidad, estime más ajustada al principio de justicia, la cual será de obligado cumplimiento.

9.– Aldezleak egokia iruditzen zaion jarraipena egingo du, ebazpen edo erabakien betetze-maila egiaztatzeko.

9.– El o la Aldezle hará el seguimiento que considere oportuno sobre el cumplimiento de los acuerdos o resoluciones.

IV. TITULUA
TÍTULO IV
HARREMANAK UNIBERTSITATEKO KLAUSTROAREKIN ETA URTEKO TXOSTENA
RELACIONES CON EL CLAUSTRO UNIVERSITARIO Y MEMORIA ANUAL

19. artikulua.– Aldezleak Klaustroaren bileretan parte hartu ahal izango du, hitzarekin baina botorik gabe.

Artículo 19.– El o la Aldezle será invitado a las sesiones del Claustro, en las que tendrá voz pero no voto.

20. artikulua.– Aldezlearen esku-hartzea Unibertsitateko Klaustroaren eskariz.

Artículo 20.– Intervención de la o el Aldezle a requerimiento del Claustro Universitario.

Unibertsitateko Klaustroak, idatziz, unibertsitateko kideen eskubide eta askatasunetan eragina izan duten gertakizunei buruzko txostenak egitea eskatu ahal izango dio Aldezleari.

El Claustro Universitario podrá recabar, mediante escrito motivado, la intervención del o de la Aldezle para realizar informes sobre hechos producidos en la Universidad que afecten a los derechos y libertades de las y los miembros de la Comunidad Universitaria.

21. artikulua.– Aldezlearen esku-hartzea bere kabuz.

Artículo 21.– Intervención de la o el Aldezle por iniciativa propia.

Aldezleak aparteko txosten bat aurkeztu nahi dionean Klaustroari, gertakizunek eragindako premia edo larritasunagatik, Klaustroko Mahaiarengana joko du. Klaustroko Mahaiak ez badu beharrezkotzat jotzen Klaustroaren bilera berehala egitea, Errektoreak Gobernu Kontseilurako deia egingo du, edo haren hurrengo bilkuraren aztergaien zerrendan sartuko du gaia.

Cuando el o la Aldezle desee presentar al Claustro un informe extraordinario en razón de la gravedad o urgencia de los hechos contenidos en el mismo, se dirigirá a la Mesa del Claustro. En caso de que la Mesa no considere oportuna la celebración inmediata de una sesión claustral, el Rector o Rectora convocará un Consejo de Gobierno o incluirá la cuestión en el orden del día de su siguiente sesión.

22. artikulua.– Urteko Txostena aurkeztea.

Artículo 22.– Presentación de la Memoria anual.

1.– Klaustroaren funtzionamenduaren arautegiak ezarri moduan, aldezleak bere jardueraren urteko txostena aurkeztuko dio unibertsitateko klaustroari urteko lehendabiziko bi hiletan. Oroitidazkia jaso egingo dira eginkizunen gauzapenen sortutako arazo nagusiak. Arazook ikusita, aldezleak egoki leritzekeen hobekuntza-proposamenak egingo ditu, Klaustroak eta unibertsitateko gobernu-organoek kontuan har ditzaten.

1.– En los términos previstos en el Reglamento de Funcionamiento del Claustro, el o la Aldezle presentará anualmente su Memoria de actividades al Claustro Universitario en los dos primeros meses del año. La Memoria informará sobre los principales problemas que se hayan puesto de manifiesto con ocasión del desempeño de sus funciones. A la vista de tales problemas, el o la Aldezle podrá realizar las propuestas de mejora que entienda oportunas, para su libre consideración por el Claustro y por los órganos de gobierno de la Universidad.

2.– Urteko Txostenak honako hauek ere jasoko ditu: eskaera eta erreklamazioen kopuruak eta motak; onartu direnak eta atzera bota direnak; gomendio eta iradokizun nagusiak; unibertsitateko organo, zerbitzu edo kideek gomendioak bete dituzten ala ez. Gainera, atal berezi batean, organoen erantzunik izan ez duten gaiak aipatuko dira.

2.– La Memoria contendrá información acerca del número y tipo de solicitudes y quejas presentadas, de las que fueron rechazadas y las que fueron objeto de tramitación, de las principales recomendaciones y sugerencias efectuadas, y de si estas fueron seguidas o no por los órganos, servicios o personas afectadas. Asimismo, podrá incluir un apartado específico acerca de los temas o asuntos que no han obtenido respuesta por parte de la instancia correspondiente.

3.– Txostenak ez du abian jarritako prozeduran (adiskidetzea, kexak eta erreklamazioak, edo ikerketa) zeresana duten pertsonen identifikazio publikoa ahalbidetu dezakeen datu edo erreferentzia pertsonalik emango, Arautegi honen 5. artikuluan aipatzen den txosten bereziaren kalterik gabe.

3.– La Memoria no contendrá datos y referencias personales que permitan la identificación pública de las personas interesadas en el procedimiento de que se trate (conciliación, quejas y reclamaciones o investigación), sin perjuicio del informe especial recogido en el artículo 5 del presente Reglamento.

4.– Klaustroan aurkeztu ondoren, argitaratu egingo da Urteko Txostena, eta unibertsitateko kide guztiek eskuratu ahal izango dute Aldezlearen webgunean.

4.– Tras su presentación ante el Claustro, la Memoria se publicará y quedará accesible a toda la Comunidad Universitaria en el sitio web del o de la Aldezle.

V. TITULUA
TÍTULO V
ARAUTEGIA ALDATZEA
REFORMA DEL REGLAMENTO

23. artikulua.– Arautegi hau osorik edo zati batean aldatzeko ekimena Aldezleari eta Unibertsitateko Klaustroari dagokie, eta aldaketa hori egiteko, kontuan hartuko da Klaustroaren Funtzionamenduaren Arautegiak ezarritakoa.

Artículo 23.– La iniciativa para la reforma parcial o total del presente Reglamento corresponde al o a la Aldezle y al Claustro Universitario, cuyo procedimiento se tramitará en los términos previstos para la reforma del Reglamento de Funcionamiento del Claustro.

XEDAPEN GEHIGARRIAK
DISPOSICIONES ADICIONALES

Lehenengoa.– Eskolarik gabeko egunek (Aste Santua, Gabonak eta uda), indarrean dagoen egutegi akademikoaren arabera, ez dute baliorik izango hirugarrenek egin beharreko ekintzen eraginetarako, ez eta 15.2 eta 18.4 artikuluetan ezarritako tramiteetarako eta aAdezlearen erabakietarako ere.

Primera.– Los periodos no lectivos de Semana Santa, Navidad y verano, según el calendario académico del correspondiente curso, quedarán suspendidos para las actuaciones que deban realizar los terceros afectados, así como para los trámites previstos en los artículos 15.2 y 18.4 y para las resoluciones del o de la Aldezle.

Bigarrena.– Aldezlea elkarlanean arituko da beste erakundeekin herritarren eskubideen defentsan, eta beharrezkoak iruditzen zaizkion hitzarmenak izenpetzeko proposatuko dio Errektoreari, erakunde guztien arteko koordinazioa errazteko.

Segunda.– El o la Aldezle colaborará con las demás instituciones de defensa de los derechos de los ciudadanos y propondrá al Rector o Rectora la suscripción de los convenios que estime necesarios para asegurar una actuación coordinada de todas ellas.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Arautegi hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean sartuko da indarrean.

El presente Reglamento entrará en vigor el día siguiente a su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental