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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

29. zk., 2012ko otsailaren 9a, osteguna

N.º 29, jueves 9 de febrero de 2012


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Euskal Herriko Unibertsitatea
Universidad del País Vasco
647
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EBAZPENA, 2012ko urtarrilaren 12koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko idazkari nagusiarena, Errektorea Aukeratzeko Hauteskundeei buruzko Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua emateko dena.

RESOLUCIÓN de la Secretaria General de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, de 12 de enero de 2012, por la que se ordena la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Reglamento de Elección del Rector o Rectora.

AURREKARIAK

ANTECEDENTES

UPV/EHUko Estatutuen 179. artikuluak zehazten du errektorea unibertsitateko kideek hautatuko dutela, hautaketa zuzenaz eta sufragio unibertsal, libre eta sekretuaz.

El artículo 179 de los Estatutos de la UPV/EHU establece que el Rector o Rectora será elegido o elegida por la Comunidad Universitaria, mediante elección directa y sufragio universal libre y secreto.

Errektorea Aukeratzeko Hauteskundeei buruzko Arautegia egokituta dago UPV/EHUko Estatutuen aurreikuspenetara (Estatutuak otsailaren 15eko 17/2011 Dekretuaren bidez onartu eta 2011ko otsailaren 24an argitaratu ziren, EHAAn, 38. zk.). Testu sinplifikatua da, 21 artikulu, hiru xedapen gehigarri, xedapen indargabetzaile bat eta azken xedapen bat ditu; beraz, testu irakurterraza eta ulergarria da. Hori lortzeko bidea legegintza arloan erabiltzen den teknika bat izan da: ahal izan den heinean, Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorrera bideratu da testua, arautegi hori baita, edozelan ere, osagarri.

El presente Reglamento de Elección del Rector o Rectora se adecúa a las previsiones de los Estatutos de la UPV/EHU aprobados por Decreto 17/2011, de 15 de febrero publicado en el Boletín Oficial del País Vasco n.º 38 de 24 de febrero de 2011. El texto resulta simplificado con tan sólo 21 artículos, tres disposiciones adicionales, una derogatoria y una final, que facilitan su lectura y comprensión. Ello se ha hecho posible gracias a la técnica legislativa de remisión en todo aquello que resultaba viable al Reglamento de Régimen Electoral General cuya normativa resulta, en todo caso, de aplicación supletoria.

Azkenik, UPV/EHUko Estatutuetako 187.d) artikuluak dio idazkari nagusiak bermatu behar duela UPV/EHUko erabakiak argitaratu egiten direla.

A su vez, el artículo 187 de los Estatutos de la UPV/EHU en su apartado d), encomienda al Secretario General garantizar la publicidad de todos los acuerdos de la UPV/EHU,

Horregatik guztiagatik, honako hau

Por todo ello,

EBAZTEN DUT:

RESUELVO:

Lehenengoa.- Agindua ematea Errektorea Aukeratzeko Hauteskundeei buruzko Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko, eranskinean ageri den moduan.

Primero.- Ordenar la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Reglamento de Elección del Rector o Rectora, según lo dispuesto en el anexo.

Bigarrena.- Argitaratu eta biharamunean sartuko da indarrean arautegia.

Segundo.- Esta Normativa entrará en vigor al día siguiente de su publicación.

Leioa, 2012ko urtarrilaren 12a.

En Leioa, a 12 de enero de 2012.

Idazkari nagusia,

La Secretaria General,

EVA FERREIRA GARCÍA.

EVA FERREIRA GARCÍA.

ERREKTOREA AUKERATZEKO HAUTESKUNDEEI BURUZKO ARAUTEGIA

REGLAMENTO DE ELECCIÓN DEL RECTOR O RECTORA

I. TITULUA

TÍTULO I

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.- Arautegiaren helburua.

Artículo 1.- Objeto del reglamento.

Arautegi honen helburua da errektorea aukeratzeko hauteskundeak arautzea, UPV/EHUko Estatutuetako 179. artikuluan zehaztutakoari jarraituz (Unibertsitateko Klaustroak 2010eko irailaren 23an onartu zituen UPV/EHUko Estatutuak, eta otsailaren 15eko 17/2011 Dekretuaren bidez argitaratu ziren, 2011ko otsailaren 24ko EHAAn, 38. zk.).

Esta normativa tiene por objeto la regulación de la elección a Rector o Rectora de acuerdo con lo previsto en el artículo 179 de los Estatutos de la UPV/EHU aprobados por el Claustro de la Universidad el 23 de septiembre de 2010 y publicados por Decreto 17/2011, de 15 de febrero, en el BOPV n.º 38 de 24 de febrero de 2011.

2. artikulua.- Sufragiorako eskubidea.

Artículo 2.- Derecho de Sufragio.

1.- Errektorea unibertsitateko kideek hautatuko dute, hautaketa zuzenaz eta sufragio orokor, haztatu, libre eta sekretuaren bidez. Errektore izateko hautagai izan ahalko dira UPV/EHUn jardunean dauden eta arduraldi osoa daukaten unibertsitateko katedradunen kidegoko irakasle funtzionarioak.

1.- El Rector o Rectora será elegida por la Comunidad Universitaria, mediante elección directa y sufragio universal ponderado libre y secreto, entre profesorado funcionario en activo del Cuerpo de Catedráticas y Catedráticos de Universidad que presten en la UPV/EHU sus servicios con dedicación a tiempo completo.

2.- Hautesle izango dira Hauteskundeei buruzko Arautegiko 3. artikuluan zehaztutako baldintzak betetzen dituzten kide guztiak.

2.- Serán electoras y electores todas las personas que cumplan los requisitos del artículo 3 del Reglamento de Régimen electoral.

3.- Errektorea aukeratzeko hauteskundeetarako, unibertsitateko kideak bost taldetan banatuta egongo dira, Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 3. artikuluan zehaztutakoari jarraiki.

3.- A efectos de la elección del Rector o Rectora, cada miembro de la Comunidad Universitaria se incluirá en uno de los cinco sectores enumerados en el artículo 3 del Reglamento de Régimen Electoral General.

II. TITULUA

TÍTULO II

HAUTESKUNDE ADMINISTRAZIOA

LA ADMINISTRACIÓN ELECTORAL

3. artikulua.- Hauteskunde Batzorde Nagusia.

Artículo 3.- La Comisión Electoral General.

1.- Errektorea aukeratzeko hauteskundeetarako deia egin bezain laster, Hauteskunde Batzorde Nagusiaren bilerarako deia egingo da.

1.- Inmediatamente después de convocadas las elecciones a Rectora o Rector, se procederá a convocar la Comisión electoral general.

2.- Euskal Herriko Unibertsitateko Hauteskunde Batzorde Nagusiari dagokio errektorea aukeratzeko hauteskundeak antolatzea, kontrolatzea, emaitzak aldarrikatzea eta horren guztiaren inguruan egindako inpugnazioak ebaztea.

2.- La organización, control, proclamación de resultados y resolución de las impugnaciones del proceso de elección de Rector o Rectora corresponderá a la Comisión electoral general de la Universidad del País Vasco/ Euskal Herriko Unibertsitatea.

3.- Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 9.2 artikuluan zehaztutakoari jarraituz, honakoak izango dira Hauteskunde Batzorde Nagusiko kideak: errektorea (batzordeko burua izango da); idazkari nagusia; eta hauteskunde taldeetako kide bana, Gobernu Kontseiluko kideen artetik zozketaz aukeratuak. Zozketan talde bakoitzerako titularra eta bi ordezko aukeratuko dira. Zozketa horretarako, Gobernu Kontseiluko kide guzti-guztiak bakoitza bere taldean sartuko dira.

3.- Conforme a lo dispuesto en el artículo 9.2 del Reglamento de Régimen Electoral General, la Comisión electoral general estará integrada por la Rectora o Rector, que la preside, por el Secretario General o la Secretaria General y por una o un representante de cada cuerpo electoral miembro del Consejo de Gobierno, designados por sorteo. Se sortearán titulares y dos suplentes por cada titular. A estos efectos todas y todos los miembros del Consejo de Gobierno se incluirán en su correspondiente cuerpo electoral.

4.- Aukeratutako kideren bat errektore izateko hautagai bada edo hautagai zerrendaren bateko kide bada, momentuan bertan batzordeko kide izateari utzi eta ordezkoa izendatuko da. Errektorearen ordezkoa Estatutuetako 180. artikuluan zehaztutakoa izango da edo, hori posible ez bada, Gobernu Kontseiluko kategoria eta antzinatasun handieneko kidea. Idazkariaren ordezkoa, berriz, Gobernu Kontseiluko irakasle eta ikertzaileen taldeko kiderik gazteena izango da, betiere, ezinezkoa bada zuzendaritza taldearen egitura eta funtzionamendu arloak zehazteko errektoreak emandako erabakian zehaztutakoa ezartzea.

4.- En el caso de que alguno de ellos o alguna de ellas presentara su candidatura a Rector o Rectora o se encontrara incluido en alguno de los equipos de gobierno de una candidatura, cesará automáticamente siendo sustituido por su suplente. El Rector o Rectora será sustituida según lo dispuesto en el artículo 180 de los Estatutos o, en su defecto, por la persona de mayor categoría y antigüedad del Consejo de Gobierno. En el caso del Secretario o Secretaria, de no poder aplicarse lo dispuesto en la Resolución rectoral de estructura y determinación de las áreas de funcionamiento del equipo rectoral, le sustituirá la o el miembro de menor edad del personal docente e investigador del Consejo de Gobierno.

5.- Arautegi honetako idatzi eta agiri guztiak Hauteskunde Batzorde Nagusiko buruari zuzendu beharko zaizkio eta unibertsitateko erregistro orokorrean aurkeztu beharko dira, erregistroak daukan ordutegiaren barruan.

5.- Todos los escritos y documentos previstos en este Reglamento irán dirigidos a la Presidencia de la Comisión electoral general y habrán de presentarse obligatoriamente en cualquiera de las oficinas del Registro General de la Universidad, dentro del horario del mismo.

6.- Hauteskunde Batzorde Nagusiaren funtzionamenduaren inguruan artikulu honetan zehaztu ez den guztirako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 9-12 artikuluetan jasotakoa ezarriko da.

6.- En todo lo no previsto en el presente artículo en relación con el funcionamiento de la Comisión electoral general se estará a lo previsto en los artículos 9 a 12 del Reglamento de Régimen Electoral General.

4. artikulua.- Barrutiko hauteskunde-batzordea.

Artículo 4.- Comisión electoral de circunscripción.

1.- Errektorea aukeratzeko hauteskunde eguna behin zehaztuta, hauteskunde batzorde bana eratuko da ikastegietan. Batzordeko burua dekanoa edo zuzendaria izango da (edo hark bere ordezko izendatutako pertsona), idazkaria ikastegiko idazkari akademikoa izango da eta, horiez gain, bi kide izango ditu: bata, barrutiko irakasle eta ikertzaile iraunkor doktoreen taldeko ordezkaria eta, bestea, barrutiko ikasleen taldeko ordezkaria, biak ikastegiko batzarreko kideen artetik aukeratuak (Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 3.2.a) eta d) artikuluetan zehaztutako eran egongo dira banatuta taldeak).

1.- Una vez fijada la fecha de votación, para la elección de la Rectora o Rector se constituirá en cada centro una Comisión electoral, compuesta por un o una representante del PDI permanente doctor y una o un representante del alumnado de esa circunscripción, conforme quedan configurados en el artículo 3.2. a) y d) del Reglamento de Régimen Electoral General, que en los centros académicos se designará de entre las y los miembros de su Junta, que será presidida por el Decano, Decana, Directora o Director, o persona en quien delegue y actuará de secretario o secretaria la persona que ocupe la Secretaría Académica del centro.

2.- Irakasle eta ikertzaile iraunkor ez doktoreen, gainontzeko irakasle eta ikertzaileen eta administrazio eta zerbitzuetako langileen (AZP) campuseko hauteskunde batzordeko burua campuseko errektoreordea izango da (edo hark bere ordezko izateko izendatzen duen pertsona) eta adineko mahai batez osatuta egongo da (Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 3.2.b), c) eta e) artikuluetan zehaztutako eran egongo dira banatuta taldeak).

2.- La Comisión electoral del PDI permanente no doctor, del resto del PDI y personal de administración y servicios (PAS), enumerados en las letras b) c) y e) del artículo 3.2 del Reglamento de Régimen Electoral General, de cada Campus estará presidida por el Vicerrector o Vicerrectora del Campus correspondiente o persona en quien delegue y formada por una Mesa de edad.

5. artikulua.- Hauteskunde Batzorde Nagusiaren eskumenak.

Artículo 5.- Competencias de la Comisión electoral general.

1.- Hauteskunde Batzorde Nagusiaren eskumenak dira Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorrean hauteskunde batzordeetarako zehaztutakoak eta, batez ere, ondokoak:

1.- Compete a la Comisión electoral general desarrollar las funciones enumeradas en el Reglamento de Régimen Electoral General por las comisiones electorales y, en especial:

a) Behin betiko errolda onartzea.

a) Aprobar el Censo definitivo.

b) Hautagaiak aldarrikatzea, 13. artikuluan zehaztutakoari jarraituz.

b) Proclamar las candidaturas en los términos establecidos en el artículo 13.

c) Ikastegietako mahaien kokalekua onartzea, ikastegiko dekano edo zuzendariaren proposamenari jarraituz.

c) Aprobar la ubicación de las Mesas que habrán de constituirse en cada centro a propuesta del Decano, Decana, Directora o Director del centro.

d) Hauteskunde mahaiek egindako galderei erantzun.

d) Dar respuesta a las consultas que le formulen las Mesas Electorales.

e) Errektore izateko hautagai hautetsia aldarrikatzea.

e) Proclamar la candidatura electa a Rector o Rectora.

f) Hauteskunde mahaiko botazioa baliogabetzea, eta beste hauteskunde prozesu bat irekitzea arautegi honetako 21. artikuluan zehaztutakoari jarraituz.

f) Declarar la nulidad de la elección en una o más Mesas Electorales, y proceder a la reapertura del proceso electoral en esas Mesas, conforme al artículo 21 de la presente normativa.

g) Kexak, erreklamazioak eta errekurtsoak ebaztea, araudi honi jarraituz.

g) Resolver las quejas, reclamaciones y recursos que se le dirijan de acuerdo con las presentes normas.

h) Gobernu Kontseiluak zehaztu ez arren, hauteskunde prozesua behar bezala betetzeko beharrezko diren gainontzeko jarduketak.

h) Cualquier otra actuación que sea procedente para el adecuado desarrollo del proceso electoral y no haya sido determinada previamente por el Consejo de Gobierno.

i) Hauteskunde mahaiko kide izateari uko egiteko aurkeztutako arrazoiak aztertzea.

i) Apreciar las causas de renuncia como miembro de una Mesa Electoral.

j) Hautagaien kanpainako gastuak gainbegiratzea.

j) Supervisar los gastos de campaña de las candidaturas.

2.- Hauteskunde Batzorde Nagusiak ahalmena dauka araudi hau eta hauteskunde prozesu honi ezar dakizkiokeen gainontzekoak interpretatu eta ezartzeko.

2.- La Comisión electoral general de la Universidad tendrá facultades para interpretar y aplicar este Reglamento y las demás normas aplicables a este proceso electoral.

III. TITULUA

TÍTULO III

HAUTESKUNDEETARAKO DEIA ETA PROZEDURA

CONVOCATORIA Y PROCEDIMIENTO ELECTORAL

6. artikulua.- Hauteskundeetarako deia.

Artículo 6.- Convocatoria.

1.- Errektorea aukeratzeko hauteskundeetarako deia Gobernu Kontseiluak egingo du. Deia errektorearen agintaldia amaitu aurreko hiru hilabeteetan egin beharko da, eta hauteskunde eguna agintaldia amaitu osterako zehaztu behar da.

1.- Dentro de los tres meses anteriores a la expiración de su mandato, el Consejo de Gobierno convocará elecciones a Rector o Rectora. En todo caso, la fecha fijada para la votación en el calendario electoral deberá ser posterior a la de expiración del mandato.

2.- Kargua uzteko arrazoia Estatutuetako 180. artikuluan zehaztutako besteren bat bada, hauteskundeetako deia egiteko epea 20 egun baliodunekoa izango da, errektoreak kargua uzten duen egunetik kontatzen hasita.

2.- Si el cese fuera por alguno de los otros supuestos contemplados en el artículo 180 de los Estatutos, la convocatoria se realizará en el plazo máximo de 20 días hábiles después del cese.

3.- Hauteskundeetarako deia egiteko erabakian hauteskunde egutegia zehaztu beharko da eta, gutxien dela, Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 6.5 artikuluan jasotakoak ageri beharko dira. Edozelan ere, hauteskunde prozesuko epeak Gobernu Kontseiluak onartutako hauteskunde egutegikoak izan beharko dira.

3.- El acuerdo de convocatoria fijará el calendario electoral que comprenderá el contenido mínimo establecido en el apartado 5 del artículo 6 del Reglamento de Régimen Electoral General. En cualquier caso, los plazos para el desarrollo del proceso electoral serán los que acuerde el Consejo de Gobierno al aprobar el calendario de elecciones.

7. artikulua.- Hauteskundeetarako erroldak.

Artículo 7.- Censos electorales.

1.- Pertsonaleko zerbitzuek eta akademia antolakuntzakoek, informatikako zerbitzuen laguntzarekin, unibertsitateko kideen zerrenda osatuko dute, hautesle errolda desberdinen arabera; guztia, Idazkaritza Nagusiaren irizpideei eta epeei jarraituz.

1.- Los servicios de personal y de gestión académica, con apoyo de los servicios informáticos, siguiendo los criterios y dentro del plazo, que establezca Secretaría General le proporcionarán la relación de miembros de la comunidad universitaria a incorporar en los correspondientes censos electorales.

2.- Idazkaritza Nagusiak hautesle erroldak gainbegiratu eta argitaratzeko agindua emango du. Errektoregoko iragarki ohol ofizialean, campusetako errektoreordetzetakoetan eta ikastegi guztietan argitaratuko dira Gobernu Kontseiluak hauteskundeetarako onartutako egutegiaren arabera.

2.- Secretaría General revisará los censos electorales y ordenará su publicación en el tablón oficial de anuncios del Rectorado, de los Vicerrectorados de Campus y de todos los Centros, durante el plazo previsto en el calendario electoral aprobado por el Consejo de Gobierno.

UPV/EHUko erakundearen iragarki oholetan (intranet) ere argitaratuko dira.

El censo también se publicará en los tablones de anuncios corporativos (intranet) de la UPV/EHU.

3.- Behin-behineko hautesle erroldei buruzko erreklamazioak Hauteskunde Batzorde Nagusiari zuzendu beharko zaizkio, hauteskundeetarako egutegian jasotako epearen barruan; erreklamaziook unibertsitateko erregistro orokorrean aurkeztu beharko dira. Hauteskunde Batzorde Nagusiak lau egun baliodun izango ditu erreklamazioak ebazteko, eta, ondoren, behin betiko hautesle errolda onartu eta argitaratzeko agindua emango du.

3.- Las reclamaciones contra las posibles omisiones o inexactitudes que se adviertan en el censo provisional deben formularse ante la Comisión electoral general en el plazo fijado en el calendario electoral y deberán ser presentadas en cualquiera de las oficinas del Registro General de la Universidad. La Comisión electoral general resolverá las reclamaciones en el plazo máximo de cuatro días hábiles, al cabo de los cuales aprobará definitivamente el censo y ordenará su publicación.

8. artikulua.- Hauteskunde-barrutiak.

Artículo 8.- Circunscripciones electorales.

1.- Errektorea aukeratzeko hauteskundeetarako, irakasle eta ikertzaile iraunkor doktoreentzat eta ikasleentzat (Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 3.2 artikuluko a) eta d) paragrafoetako hauteskunde taldeak) ikastegia izango da hauteskunde barrutia (atxikipenari dagokion ikastegia).

1.- Para la elección a Rectora o Rector por el personal docente e investigador permanente doctor y el alumnado, sectores electorales a) y d) del artículo 3.2 del Reglamento de Régimen Electoral General, la circunscripción será el Centro de su adscripción oficial.

2.- Irakasle eta ikertzaile iraunkor ez doktoreentzat, gainontzeko irakasle eta ikertzaileentzat eta administrazio eta zerbitzuetako langileentzat (Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 3.2 artikuluko b), c) eta e) paragrafoetako hauteskunde taldeak) UPV/EHUko hiru campusetako bakoitza izango da hauteskunde barrutia.

2.- La circunscripción electoral del PDI no doctor con vinculación permanente, el resto de PDI y el personal de administración y servicios (PAS), sectores electorales b) c) y e) del artículo 3.2 del Reglamento de Régimen Electoral General, será cada uno de los tres Campus que integran la UPV/EHU.

9. artikulua.- Hauteskunde-mahaiak.

Artículo 9.- Mesas electorales.

1.- Hauteskunde-mahaiaren eginkizunak dira:

1.- Las funciones de la Mesa electoral serán:

a) Botazioan buru izatea.

a) Presidir la votación.

b) Bozketa bakez egiten dela zaintzea, eta hautagai zerrenda guztietarako nahikoa txartel eta gutunazal daudela ziurtatzea.

b) Mantener el orden, velando por la existencia de papeletas y sobres oficiales de todas las candidaturas.

c) Boto emailearen nortasuna egiaztatzea.

c) Verificar la identidad de las y los votantes.

d) Prozesua gardentasunez egiten dela eta hauteskunde-arauak bete egiten direla zaintzea.

d) Velar por la pureza del sufragio y el cumplimiento de las normas electorales.

e) Botoak zenbatzea eta hauteskundeko akta egitea.

e) Realizar el escrutinio, levantando acta de la votación.

2.- Hauteskunde Batzorde Nagusiak zehaztuko du zenbat hauteskunde-mahai eratuko diren.

2.- La Comisión electoral general determinará el número de Mesas Electorales que han de constituirse.

Lurralde sakabanaketa edo beste gorabehera batzuk kontuan izanda boto eskubidea bermatu ahal izateko egoki bada hauteskunde-mahai bat baino gehiago eratzea, horrela erabakiko du Hauteskunde Batzorde Nagusiak.

Cuando razones de dispersión geográfica u otras circunstancias así lo aconsejen, para garantizar el ejercicio efectivo del derecho al voto, la Comisión electoral general acordará la existencia de más de una mesa electoral.

Edozelan ere, ikastegi bakoitzak edo irakasgune bakoitzak gutxienez hauteskunde mahai bat izango du, behar bezala arrazoitutako eragozpenik egon ezean.

En cualquier caso, salvo imposibilidad justificada, cada Centro o Unidad Docente contará al menos con una Mesa Electoral.

3.- Hauteskunde mahaia eratzeko gutxienez hiru kide beharko dira, mahaiburua barne, eta bermatuta egongo da mahaian botorako eskubidea daukaten hauteskunde talde guztiak daudela ordezkatuta.

3.- Cada Mesa electoral estará formada por un número mínimo de tres personas, incluida quien ocupe la presidencia, garantizándose la representación en la mesa de todos los sectores del electorado que ejerciten su derecho de voto ante la misma.

4.- Mahaiko burua (titularra eta ordezkoa) eta mahaikideak (titularrak zein ordezkoak) barrutiko hautesleen artetik eta, kasuan kasuko hauteskunde taldeetako kideen artetik, aukeratuko dira barrutiko hauteskunde batzordeak egindako zozketaren bidez.

4.- La presidencia y vocalías serán designadas por sorteo, realizado por la Comisión electoral de cada circunscripción, de entre las personas electoras pertenecientes a esa circunscripción y, en su caso, al sector correspondiente. Asimismo se elegirán por sorteo las personas suplentes de las y los titulares.

Ez da zozketan sartuko hautagai izateko onartutakorik.

No entrarán en el sorteo las personas que hayan sido proclamadas previamente como candidatas.

5.- Hauteskunde mahaiko kide izatea egokituz gero, nahitaezkoa da eginkizun hori betetzea, behar bezala egiaztatutako bidezko arrazoirik izan ezean. Horrelakoetan, idatzi bidez egin beharko zaio uko izendapenari, idatzia hauteskunde batzordeari zuzenduta eta izendapenerako jakinarazpenean zehaztutako epearen barruan.

5.- La condición de miembro de una Mesa Electoral es irrenunciable salvo que concurra justa causa debidamente acreditada, mediante escrito remitido a la Comisión electoral correspondiente, en el plazo que se determine en el escrito de notificación de su designación.

6.- Mahaia eratzean ez bertaratzeak erantzukizunak eskatzea ekar dezake, eta horrelako egoeratan, hauteskunde mahaiko buruak edo, hala egokituz gero, Hauteskunde Batzorde Nagusiko buruak, hautesleen artetik berak nahi duena aukeratuko du.

6.- La inasistencia a la constitución de la Mesa determinará la exigencia de responsabilidad, y las o los ausentes podrán ser suplidos por libre designación de la presidencia de la Mesa Electoral, o en su caso de la Comisión electoral general, entre los electores y electoras.

7.- Araudi honetako 21.1 artikuluan zehaztutako egoeretan, bigarren txandako hauteskunde mahaiak lehenengo txandako berak izango dira. Botazio hau aurreko artikuluetan jasotakoari jarraituz egingo da, betiere, kasu honetarako aplikagarri badira.

7.- En los supuestos previstos en el artículo 21.1 las Mesas Electorales para proceder a la segunda vuelta serán las mismas que se determinaron para la primera vuelta. El desarrollo de esta votación se adecuará a lo dispuesto en los artículos anteriores que sean de aplicación.

10. artikulua.- Hauteskunde mahaia eratzea eta mahiaren funtzionamendua.

Artículo 10.- Constitución y funcionamiento de las Mesas electorales.

1.- Mahaiburua eta mahaikideak, titularrak zein ordezkoak, botazioa hasteko ordua baino ordubete lehenago bilduko dira botazio lekuan, mahaia eratzeko eta dagozkien eginkizunak betetzeko. Titularrek eta ordezkoek txandak nola antolatu erabakiko dute botazioa hasi aurretik, eta aktan jasota ageri beharko da.

1.- La presidencia y las vocalías, titulares y suplentes, se reunirán una hora antes de la señalada para el comienzo de la votación en el local correspondiente, a fin de proceder a la constitución de las Mesas y cumplir sus obligaciones electorales. Las personas titulares y las suplentes deberán acordar al inicio de la sesión su régimen de permanencia en la Mesa, haciéndolo constar así en el Acta de desarrollo de la sesión.

2.- Mahaia eratzeko nahitaezkoa izango da mahaiburua eta mahaikideak bertan izatea. Botazioa egin bitartean, gutxienez mahaiko hiru kide egon beharko dira bertan.

2.- En ningún caso podrá constituirse la Mesa Electoral sin la presencia del presidente o presidenta y las o los vocales. Durante el transcurso de la votación deberán estar presentes, al menos, tres de las y los miembros de la Mesa.

3.- Mahaiko zenbait kide bertaratu ez direlako ezinezkoa bada mahaia eratzea, berton daudenek unean bertan emango diote egoeraren berri hauteskunde batzordeari, haren ustez hauteskundeak behar bezala egiteko egokien diren pertsonak aukera ditzan, edo dekano edo zuzendariaren esku utz dezan ardura hori.

3.- Si por incomparecencia de algunas o algunos de los miembros de una Mesa no fuese posible su constitución, quienes se hallen presentes lo pondrán en inmediato conocimiento de la Comisión electoral, que podrá designar libremente las personas más idóneas para garantizar la elección, o encomendar dicha designación a las Decanas, Decanos, Directoras o Directores de Centro.

4.- Ikuskariak botazioa hasteko zehaztutako ordua baino 30 minutu lehenago bertaratu beharko dira. Mahaiburuak ikuskarien agiriak hartu eta mahaia eratzeko aktari erantsiko dizkio. Ikuskariak berandu badoaz eta heldu orduko mahaia eratzeko akta eginda badago, ezin izango dute prozesua ikuskatu.

4.- Las y los interventores de Mesa deberán concurrir 30 minutos antes de la hora fijada para el inicio de la votación. La Presidencia recibirá las credenciales de las y los interventores que concurran, haciéndolo constar en el Acta de Constitución de la Mesa. Si las o los interventores se presentaran en la Mesa después de la hora señalada y una vez cumplimentada el Acta de Constitución, no podrán ejercer su función interventora.

5.- Mahaia eratzeko akta mahaiburuak, bertaratutako mahaikideek (titularrek eta ordezkoek) eta ikuskariek bete beharko dute bozketa hasi aurretik, Hauteskunde Batzorde Nagusiak onartutako ereduari jarraituz.

5.- El Acta de Constitución de la Mesa se deberá cumplimentar por la presidencia y vocalías (titulares y suplentes) presentes, así como por las y los interventores antes del inicio de la votación, según el modelo que apruebe la Comisión electoral general.

6.- Hauteskunde mahaiek erabakiak hartzerakoan eta gorabeheren berri ematerakoan Hauteskunde Batzorde Nagusiri, Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 14. artikuluan zehaztutakoa bete beharko dute.

6.- En cuanto a la adopción de acuerdos por las mesas electorales y comunicación de incidencias a la Comisión Electoral General se estará a lo dispuesto en el artículo 14 del Reglamento de Régimen Electoral General.

11. artikulua.- Ikuskariak.

Artículo 11.- De los interventores e interventoras.

Ikuskariak izendatu ahalko dira Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 14. artikuluan zehaztutakoari jarraituz.

Podrán nombrarse interventoras e interventores de conformidad con lo previsto en el artículo 14 del Reglamento de Régimen Electoral General.

12. artikulua.- Hautagaitzak aurkeztea.

Artículo 12.- Presentación de candidaturas.

1.- Hautagaitza hautagaiak berak sinatutako idatzi bidez aurkeztu beharko da, hautagaiaren izen-abizenak adierazita eta Hauteskunde Batzorde Nagusiari zuzenduta.

1.- La presentación de candidaturas se hará mediante escrito firmado por el candidato o la candidata y dirigido a la Comisión electoral general en el que se expresará el nombre y apellidos del candidato o candidata.

2.- Hautagaiek hautagai izateko lege xedapenetan jasotako baldintza guzti-guztiak bete beharko dituzte, horien artean, klaustrokideen %10ek sinatutako bermea.

2.- Las candidatas y candidatos deberán reunir todas y cada una de las condiciones de elegibilidad prescritas por las disposiciones legales, entre las que deberá figurar el aval firmado de al menos un 10% de las y los claustrales.

3.- Errektore izateko hautagaitzekin batera hauteskunde programa eta gobernu taldearen osaera aurkeztu beharko da, idatziz.

3.- Las candidaturas a Rector o Rectora deberán presentar por escrito su programa electoral y la estructura de su equipo de gobierno.

4.- Hautagaitza aurkezteko idatzia UPV/EHUko erregistro orokorreko bulegoetan aurkeztu beharko da, Gobernu Kontseiluak onartuko duen egutegiari jarraiki.

4.- El escrito de presentación de candidaturas será entregado en las oficinas del Registro General de la UPV/EHU, en el plazo previsto por el calendario aprobado por el Consejo de Gobierno.

5.- Hautagaitza bertan behera utzi nahi izanez gero, Hauteskunde Batzorde Nagusiari zuzendutako idatzia aurkeztu beharko da erregistro orokorrean, botoa aldez aurretik emateko zehaztutako epea bukatu baino gutxienez 24 ordu lehenago.

5.- La persona candidata que desee retirar su candidatura deberá hacerlo mediante escrito presentado en el Registro general y dirigido a la Presidencia de la Comisión electoral general con una anterioridad de 24 horas al plazo previsto para el depósito de voto.

13. artikulua.- Hautagaitzak aldarrikatzea.

Artículo 13.- Proclamación de candidaturas.

Hauteskunde Batzorde Nagusiak, hautagaiek baldintza guztiak betetzen dituztela behin egiaztatuta, hautagaiak behin-behineko aldarrikatuko ditu, Gobernu Kontseiluak onartutako egutegiari jarraituz. Hautagaiak behin-behinekoz aldarrikatuta, inpugnazioak aurkeztu ahal izango Hauteskunde Batzorde Nagusiari unibertsitateko erregistro orokorretan, hauteskundeen egutegian horretarako zehaztukotako epean. Inpugnaziorik egon bada, eta Hauteskunde Batzorde Nagusiaren ustez egoki bada, epea irekiko da alegazioak aurkezteko, bai eta okerrak zuzentzeko ere. Behin horiek guztiak ebatzita, hautagaiak behin betiko aldarrikatuko ditu Hauteskunde Batzorde Nagusiak, eta UPV/EHUko zentro guztietako iragarki oholetan eta unibertsitatearen iragarki ohol elektronikoan argitaratzeko agindua emango du.

La Comisión electoral general, una vez comprobadas las condiciones de elegibilidad, procederá a la proclamación provisional de los candidatos y candidatas, de acuerdo con el calendario aprobado por el Consejo de Gobierno. Efectuada la proclamación provisional, se podrán presentar impugnaciones ante la Comisión electoral general en las oficinas del Registro General de la Universidad, en el plazo al efecto señalado en el calendario electoral. La Comisión electoral general dará plazo, en caso de entenderlo necesario, para presentar alegaciones caso de existir impugnaciones, así como para presentar subsanaciones cuando proceda, resolviendo sobre todo ello, proclamando definitivamente las candidaturas y ordenando su publicación en el tablón de anuncios oficial de todos los centros de la UPV/EHU, así como en el Tablón de anuncios informático de la Universidad.

Aldarrikatutako hautagaitzak ikusgai egongo dira gutxienez botazio egunera arte.

Las listas de los candidatos y candidatas proclamadas permanecerán expuestas al menos hasta la fecha de votación.

Hautagaitza aldarrikatu ondoren errektorerako hautagaiak UPV/EHU kide izateari utziko balio, modu automatikoan geratuko da baliogabe hautagaitza hori.

La candidatura a Rector o Rectora de quien, con posterioridad a la proclamación, deje de pertenecer a la UPV/EHU se considerará automáticamente anulada.

14. artikulua.- Hauteskunde kanpaina.

Artículo 14.- Campaña electoral.

1.- Hautagaitzak behin betiko aldarrikatzen direnetik botaziorako 24 ordu falta diren arte, hautagaiek hauteskunde kanpaina egin ahal izango dute.

1.- Desde la proclamación definitiva de candidaturas y hasta veinticuatro horas antes del día de la votación, aquellos candidatos y candidatas que lo deseen podrán realizar campaña electoral.

2.- UPV/EHUko Estatutuetako 179.2 artikuluan jasotakoa betetzeko, Unibertsitateak (zerbitzu nagusien kasuan Gerentziaren bidez, eta ikastegien kasuan dekano eta zuzendarien bidez) hauteskundeetako ekintzak egiteko behar dituzten lokalak utziko dizkie errektore izateko hautagaiei, horretarako eskaririk eginez gero. Edozelan ere, hautagai bakoitzak goiz edo arratsalde batez baino ezin izango du erabili ikastegi bateko lokala.

2.- En aplicación de lo dispuesto en el artículo 179.2 de los Estatutos de la UPV/EHU, la Universidad, a través de la Gerencia, en el caso de los servicios generales, y de las Decanas, Decanos, Directoras y Directores de los diversos centros, pondrá a disposición de los candidatos y candidatas a Rector o Rectora que lo soliciten el local o locales necesarios para la realización de cualquier acto electoral. En cualquier caso, la reserva de un local adecuado no podrá exceder de una mañana o una tarde por cada centro y candidata o candidato.

3.- Zentro guztietan iragarki ohol bereziak jarriko dira hauteskundeetako propagandarako.

3.- En todos los centros se habilitarán tablones oficiales de anuncios para la exposición de propaganda electoral.

4.- Hauteskunde garaian aukera egongo da hautagaiaren web orrira edo blogera sartzeko horretarako prestatutako atariaren bidez. Atari horrek hainbat sarrera izango ditu: bat erakundearena izango da eta, horrez gain, hautagai bakoitzak beste bat izango du.

4.- Durante el período electoral se podrá enlazar con la página del candidato o candidata y/o su blog correspondiente desde el portal de elecciones que se establezca. Este portal dispondrá de varias entradas, una institucional más una por cada candidata o candidato.

Hautagaiek edo berek aukeratutako norbaitek web orrian jartzen den informazioa moderatuko du. Sarrera, bestalde, mugatua izango da eta hautagaiek baino ezin izango dute eskegi informazioa. Botoa eskatzeko, erakundearen beste komunikazio sare batzuk ere erabili ahal izango dira, betiere, horretarako zehaztuko diren irizpideei jarraituz.

Los candidatos y candidatas o personas que designen moderarán la información que se inserte en esa página web, cuyo acceso será restringido (sólo podrán insertar información los candidatos y candidatas a Rectora o Rector). Para solicitar el voto, podrán utilizarse otros medios de la red de comunicaciones corporativa en las condiciones que se establezcan.

5.- Hautagaiek errolda osoaren kopia bat izateko eskubidea izango dute. Hautagaiei ez zaie aldez aurretik boto txartelik emango botazio eguna baino lehen banatzeko.

5.- Los candidatos y candidatas podrán disponer de una copia del censo electoral completo. No se facilitará a las candidaturas papeletas de voto para su distribución anticipada.

6.- Errektore izateko hautagaiek hauteskunde programak aurkeztu ahal izango dituzte elebitan eta eskatzen zaien formatuan, eta aparteko bi dokumentutan: bata gaztelaniaz, eta bestea, euskaraz.

6.- Los candidatos y candidatas a Rector o Rectora podrán facilitar su programa electoral bilingüe que deberá presentarse en el formato que se indique y separando en documentos distintos el texto en euskera y el texto en castellano.

7.- Errektore izateko hautagaiek beren programako oinarrizko puntuen berri eman dezaten, diru kopuru bat izango dute, Gobernu Kontseiluak deialdian onartutakoa. Diru hori eskuratu ahal izateko, justifikatu egin beharko da gastua. Debekatuta dago erakundearen fondoak, kargu akademikoei esleituak, erabiltzea kanpainarako.

7.- Para que las candidaturas a Rector o Rectora puedan difundir los puntos esenciales de su programa de gobierno, el Consejo de Gobierno determinará en la convocatoria la subvención destinada a cada candidatura, que se abonará contra justificación del gasto efectuado. Queda prohibido el uso de otros fondos universitarios, incluidos los adjudicados a cargos académicos, para la campaña de los candidatos o candidatas.

8.- Kanpaina ezin izango da finantzatu kanpoko erakundeen bidez, eta propagandarako onartuko den ikur bakarra unibertsitatekoa izango da.

8.- No se permitirá financiación por parte de organismos externos ni logotipos distintos del de la propia Universidad en la propaganda electoral.

9.- Kasuan kasuko hauteskunde batzordearekin ados jarrita, ikastegi bakoitzeko ikasle kontseiluak, Unibertsitatekoarekin batera, ikastegi bakoitzean eskola ordu bat izango du bere zereginak betetzeko eta hauteskundeen arrazoia eta horien garrantzia azaltzeko.

9.- El Consejo de estudiantes de cada centro junto con el de la Universidad contará, previo acuerdo con la Comisión electoral correspondiente, con una hora lectiva por centro para la realización de la campaña institucional dirigida a fomentar la participación en las elecciones.

Ordu horretan ez da eskola jarduerarik egingo eta gela egoki bat izango dute zeregin hori betetzeko. Ezin izango dute, inolaz ere, tarte hori erabili hauteskunde kanpaina egiteko, ez eta hautagai baten alde egiteko ere.

En esa hora se paralizará la actividad docente y se dispondrá de un local adecuado a las necesidades. En ningún caso se podrá hacer uso de ese tiempo para hacer campaña electoral o apoyar de cualquier modo a algún candidato o candidata.

10.- Errektoreak Unibertsitateko Klaustroaren ezohiko bilerarako deia egingo du, hautagaiek beren programak aurkeztu eta eztabaida ditzaten. Klaustrokideek hautagaientzako galderak prestatu ahal izango dituzte 15 klaustrokideren sinaduren babesarekin; galderok Klaustroa baino gutxienez 48 ordu lehenago aurkeztu beharko dituzte.

10.- El Rector o Rectora deberá convocar una sesión extraordinaria del Claustro de la Universidad para que los diversos candidatos y candidatas puedan presentar y debatir con el Claustro sus programas. Las y los Claustrales podrán presentar preguntas a cualquiera de los y las candidatas, avaladas por 15 firmas y con 48 horas de antelación a la celebración del Claustro.

11.- Hautagai guztiek baldintza berberetan egin dezaten hauteskunde kanpaina, errektore kargurako hautagaiak libre egongo dira irakasle eta ikertzaile legez dituzten eginkizunetatik, hautagaitzak behin betiko aldarrikatzen diren unetik hasi eta lehenengo bozketa egin arte; bigarren txanda egin behar izanez gero, bigarren txanda horretara doazen hautagai biak bigarren bozketa egin arte egongo dira eginkizunetatik libre. Sailak eskolak behar bezala emateko beharrezko diren neurriak hartuko ditu Irakasleen errektoreordearekin batera.

11.- Con el fin de garantizar la igualdad de condiciones en el desarrollo de las respectivas campañas electorales, los candidatos y candidatas a Rector o Rectora, así como la o el miembro de la candidatura que designe, quedarán libres de sus obligaciones docentes e investigadoras desde el momento de la proclamación definitiva de los candidatos o candidatas hasta la celebración de la primera votación y, en el caso de que se celebre una segunda votación, hasta la celebración de la misma para aquellos dos candidatos o candidatas que se presenten. El Departamento, en coordinación con el Vicerrectorado de Profesorado, adoptará las medidas que garanticen la impartición de la docencia.

IV. TITULUA

TÍTULO IV

BOTAZIOA

VOTACIÓN

15. artikulua.- Botoa emateko prozedura.

Artículo 15.- Desarrollo de la votación.

1.- Hauteskunde Batzorde Nagusiak onartuko ditu botoa emateko txartel ofizialen eta gutunazalen eredua eta diseinua.

1.- El modelo oficial y diseño de papeletas de votación, y en su caso de sobres, será aprobado por la Comisión electoral general.

2.- Errektorea aukeratzeko hauteskundeetan hautagai bakarrari eman ahal izango zaio botoa.

2.- En las elecciones a Rector o Rectora sólo podrá votarse a una candidatura.

3.- Deialdian zehaztuko da zein izango den botoa emateko ordutegia eta mahai guztietarako bera izango da. Ordutegia honakoa izan daiteke: 10:00etan hasi eta arratsaldeko 19:00ak arte, etenik egin gabe.

3.- La convocatoria fijará el horario que deberá ser uniforme para todas las Mesas. Con carácter indicativo, éste se iniciará a las 10:00 horas y continuará sin interrupción hasta las 19:00 horas.

4.- Hautesleak beren burua identifikatu beharko du botoa emateko, eta honako agiriren bat erabili ahal izango du: UPV/EHUko kide dela egiaztatzen duen txartela, NAN, pasaportea edo gidatzeko baimena.

4.- Los electores y las electoras acreditarán su identidad en el momento de la votación mediante el carnet acreditativo de miembro de la UPV/EHU, DNI, Pasaporte o Carnet de Conducir.

5.- Mahaiko kideek identifikatu egingo dute botoa emailea eta erroldan dagoela egiaztatuko dute. Ondoren, boto emaileak boto txartela emango dio mahaiko buruari edo dagokion mahaikideari, eta hark boto kutxan sartuko du segituan.

5.- La o el votante, acreditada su identidad y una vez comprobada por la Mesa su inclusión en el censo correspondiente, entregará la papeleta a la presidencia o a la vocalía correspondiente, quien la introducirá acto seguido en la urna.

6.- Mahaiko kide batek botoa eman duten hautesleak markatuko ditu kasuan kasuko zerrendan, mahaiko buruak edo mahaikideak txartelak boto kutxan sartu ahala.

6.- Una o un miembro de la Mesa se encargará de señalar en la lista correspondiente los electores y electoras que han ejercido su derecho al voto, a medida que la presidencia o la vocalía correspondiente introduzca las papeletas en la urna.

7.- Botazioa amaitzeko ordua heltzean, mahaiko buruak botazioa amaitzera doala iragarriko du ozen, eta ez dio inori gehiago gelan sartzen utziko. Dena dela, barruan daudenetako batek artean botorik eman ez badu, utzi egingo dio botoa ematen. Hurren, mahaiko erroldan dauden ikuskariek eta mahaikideek emango dute botoa, nahi izanez gero.

7.- A la hora fijada para el cierre de la sesión de la votación, la presidencia de la Mesa anunciará en voz alta que va a concluir la votación, y no permitirá entrar a nadie más en el local. Se permitirá, no obstante, a los y las presentes, si alguno o alguna no ha votado todavía, que emitan su voto. A continuación emitirán, en su caso, su voto los y las interventoras censadas en la Mesa, así como las y los miembros de la misma.

8.- Boto txartela aukeratzeko edo mahaiko buruari emateko ezintasunen bat daukatenek konfiantzako pertsona baten bidez egin ahalko dute.

8.- Las electoras o los electores que estuvieren impedidos o impedidas para elegir la papeleta o entregarla a la presidencia, podrán servirse de una persona de su confianza.

16. artikulua.- Botoa aldez aurretik ematea.

Artículo 16.- Depósito de voto.

1.- Botazio egunean beren hauteskunde barrutian egoterik ez dutenei parte hartzea errazteko asmoz, ikastegietako zuzendariek eta campusetako gerenteordeek botoa aldez aurretik ematea onartuko dute. Botoa aldez aurretik emateko epea hauteskunde egutegian jasokoa izango da, baina, edozelan ere, hautagaitzak behin betiko aldarrikatzen direnetik botazio eguna baino 48 ordu lehenagoko tartera bitartean izan behar da.

1.- Con el fin de facilitar la participación en las votaciones a quienes por cualquier circunstancia no pudieran estar presentes en su circunscripción electoral el día señalado para tal fin, las Direcciones de los Centros y los Vicerrectorados de Campus, admitirán el depósito de voto, expidiendo el correspondiente justificante. El plazo durante el cual podrá realizarse el depósito de voto será el que se indique en el calendario electoral debiendo, en todo caso, comprenderse entre la fecha de proclamación definitiva de las candidaturas y las 48 horas anteriores a la prevista para el comienzo de la votación.

Ikastegietara atxikitako administrazio eta zerbitzuetako langileek, irakasle eta ikertzaile iraunkor ez doktoreek eta gainontzeko irakasle eta ikertzaileek ikastegian bertan eman ahal izango dute botoa aldez aurretik, campus bakoitzeko hauteskunde batzordeak zehaztutako prozedurari jarraituz.

El personal de administración y servicios, el personal docente e investigador permanente no doctor y el resto del personal docente e investigador adscrito a los centros podrá realizar el depósito de voto en su centro, según el procedimiento que establezca la respectiva Comisión electoral de cada campus.

2.- Botoak gutunazal ofizial itxian egon beharko dira. Gutunazal itxi hori eta NANaren fotokopia bat (edo 15. artikuluan adierazitako beste dokumentuen fotokopia bat) beste gutunazal batean sartu beharko dira, dagokion mahaiburuari zuzendurik. Gutunazal horren kanpoaldean hauteslearen izen-abizenak eta zein taldetako kidea den adierazi beharko da; hautesleak hegalean sinatu eta zinta itsasgarriarekin ondo itxiko du.

2.- Los votos deberán ir en un sobre cerrado, que será introducido junto con una fotocopia del DNI, o de uno de los documentos referidos por el artículo 15, en otro sobre dirigido a la Presidencia de la Mesa de la demarcación electoral correspondiente, indicando en el exterior el nombre y apellidos del votante o de la votante, así como el sector electoral al que pertenece, debiendo firmar en la solapa, que deberá ser precintada con cinta adhesiva.

3.- Behin botazioa amaituta, horrela emandako botoak boto kutxan sartuko dira, hauteslea zerrendan agertzen dela egiaztatu ondoren. Hautesleren batek botoa aldez aurretik eman arren hauteskunde egunean ere ematen badu, aldez aurretik emandako botoak balioa galduko du eta ez da kutxan sartuko.

3.- Cerrada la votación, se procederá a la introducción en la urna de los votos así emitidos, previa comprobación de su inscripción en el censo. Si alguno de estos votos correspondiera a alguien que haya emitido ya su voto personalmente, el voto depositado perderá su validez, no siendo introducido en la urna.

4.- Hautesleak berak eman behar du aldez aurretiko botoa.

4.- El depósito de voto deberá hacerse en persona por el elector o la electora.

V. TITULUA

TÍTULO V

BOTOAK ZENBATZEA ETA HAZTATZEA

ESCRUTINIO Y PONDERACIÓN DE VOTOS

17. artikulua.- Botoak zenbatzea.

Artículo 17.- Escrutinio.

1.- Botazioa amaituta, botoak zenbatuko dira ekitaldi publikoan. Botazio bat baino gehiago egonez gero, lehenengo, errektorea hautatzeko botazioko txartelak zenbatuko dira. Behin boto guztiak zenbatuta, mahaiak erreklamazioak ebatziko ditu.

1.- Terminada la votación se procederá en acto público al escrutinio de los votos. Se escrutarán primero las papeletas correspondientes a la elección del Rector o Rectora. Al finalizar cada escrutinio, la Mesa resolverá todas las reclamaciones que se presenten.

2.- Boto baliogabeak eta boto zuriak Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorreko 8. artikuluari jarraituz zehaztuko dira.

2.- Serán votos nulos y votos en blanco los que lo sean conforme al artículo 8 del Reglamento de Régimen Electoral General.

3.- Boto guztiak zenbatu eta erreklamazioak ebatzi ondoren, emaitzak aktan jasoko dituzte Hauteskunde Batzorde Nagusiak mahaiburuari emandako ereduaren arabera. Aktan jaso beharrekoak dira: hautesle kopurua, hauteskunde talde bakoitzeko boto emaileak, txartel baliogabeen kopurua eta txartel baliodunak; txartel baliodunen artean berariaz adierazi beharko da zenbat izan diren boto zuriak, eta zenbat hautagai bakoitzak lortutako boto kopurua. Halaber, erreklamazioak, hartutako erabakiak eta gorabeherak ere adierazi beharko dira.

3.- Terminado el escrutinio, y resueltas las posibles reclamaciones presentadas, los resultados se harán constar en un acta, de acuerdo con el modelo que facilite la Comisión electoral general a las presidencias de las Mesas. En ella se especificará el número de electores o electoras y votantes por cada sector electoral, el de papeletas nulas, en su caso, y el de papeletas válidas, distinguiendo dentro de éstas los votos en blanco y los votos obtenidos por cada candidato o candidata. Asimismo, se expresarán las reclamaciones, acuerdos e incidencias, si hubiera lugar a ello.

4.- Boto zenbaketa behin amaituta, mahaiko buruak posta elektronikoz berehala bidaliko dizkio emaitzak Hauteskunde Batzorde Nagusiari.

4.- Concluido el escrutinio, la presidencia de la Mesa enviará inmediatamente mediante un correo electrónico el resultado de la votación a la Comisión electoral general.

5.- Akten jatorrizkoak biharamunean bidaliko zaizkio Hauteskunde Batzorde Nagusiari, hauteskunde mahai guztietakoak hartu ondoren botoak haztatu ditzaten hauteskunde taldeak kontuan hartuta.

5.- Los originales de las actas serán remitidas el día siguiente de la votación a la Comisión electoral general, que procederá (una vez recogidos todos los datos de las distintas Mesas Electorales) a la ponderación de los votos por sectores.

18. artikulua.- Boto txartelak suntsitzea.

Artículo 18.- Destrucción de papeletas.

Emaitzak behin betiko aldarrikatu ondoren, suntsitu egingo dira boto txartelak (ingurugirorako jasangarria den prozeduraren bat erabilita), erreklamazioren bat izan dutenak izan ezik.

Proclamados definitivamente los resultados, las papeletas extraídas de las urnas serán destruidas, mediante procedimientos de sostenibilidad medioambiental, salvo que haya existido alguna reclamación

19. artikulua.- Emaitzak argitaratzea.

Artículo 19.- Publicidad de los resultados.

Mahaiek argitara emango dituzte emaitzak aktak sinatu bezain laster. Horretarako, aktak fotokopiatu eta zentroetako hauteskunde oholetan eskegiko dituzte.

Las Mesas harán públicos los resultados inmediatamente después de firmadas las actas, mediante fotocopia de éstas, que fijarán en los tablones oficiales de anuncios de los centros.

20. artikulua.- Botoen haztapena, taldeen arabera, errektorea aukeratzeko hauteskundeetan.

Artículo 20.- Ponderación del voto por sectores en las elecciones a Rector o Rectora.

1.- Hauteskunde Batzorde Nagusiak aktak hartu ondoren, boto guztiak zenbatuko ditu botazio egunaren hurrengo bi egunetan. Era berean, aktak aztertuko ditu eta egindako erreklamazio eta izandako gorabeherei buruzko erabakia hartuko du aktan jasotakoa kontuan hartuta.

1.- Remitidas las actas de las Mesas a la Comisión electoral general, ésta procederá al escrutinio general en el plazo máximo de dos días siguientes a aquel en que se hayan celebrado las votaciones. La Comisión electoral general examinará las actas remitidas y decidirá sobre las reclamaciones e incidencias habidas, ateniéndose al contenido de las propias actas.

2.- Errektorea hautatzeko hauteskundeetako botoa haztatua izango da, unibertsitateko talde banaketaren araberakoa. Taldeak eta bakoitzari dagozkion ehunekoak honakoak dira:

2.- El voto para la elección del Rector o Rectora será ponderado por sectores de la Comunidad Universitaria de acuerdo con los siguientes colectivos y porcentajes:

a) A taldea, unibertsitatearekin lotura iraunkorra daukaten irakasle doktoreak: % 56,25.

a) Sector A, integrado por el profesorado doctor con vinculación permanente a la Universidad, 56.25%

b) B taldea, unibertsitatearekin lotura iraunkorra daukaten irakasle ez doktoreak: % 7,50.

b) Sector B, integrado por profesorado no doctor con vinculación permanente, 7,50%.

c) C taldea, gainerako irakasle eta ikertzaileak: % 2,09.

c) Sector C, integrado por otro personal docente e investigador, 2,09%.

d) D taldea, ikasleak: % 22,08.

d) Sector D, integrado por el alumnado, 22,08%

d) E taldea, administrazio eta zerbitzuetako langileak: % 12,08.

d) Sector E, integrado por el personal de administración y servicios, 12,08%.

Botoen haztapena egiteko, hautagaiei balioz emandako botoak baino ez dira kontuan izango. Artikulu honen ondorioetarako, hautagaiei balioz emandako bototzat hartuko dira hautagai bakar bat markatuta dutenak. Beraz, ez dira hautagaiei balioz emandako bototzat hartuko ez boto zuriak, ez boto baliogabeak.

La ponderación se realizará teniendo en cuenta, en todos los colectivos, el número de votos a candidaturas válidamente emitidos. A efectos del cómputo a que se refiere el presente artículo se considerarán votos a candidaturas válidamente emitidos las papeletas en las que figure señalado un único candidato o candidata. Por tanto no se considerarán votos a candidaturas válidamente emitidas los votos en blanco, ni los nulos.

Zenbaketaren akta egin ondoren, hauteskunde batzordeak hautagaia hautetsia aldarrikatuko du behin-behinekoz.

Elaborada el Acta de Escrutinio, la Comisión electoral general procederá a realizar la proclamación provisional.

3.- Boto baliodunen haztapena Hauteskunde Batzorde Nagusiak egingo du. Botoen haztapenari dagokion koefizientea lortzeko, zatiketa egingo da: 2. puntuaren arabera talde bakoitzari dagokion ehunekoa zati hautagai guztiei talde horretan balioz emandako boto guztiak. Hauteskunde Batzorde Nagusiak koefiziente hori ezarriko die hautagai bakoitzak talde bakoitzean lortutako botoei, ondorengo puntuan adierazitako irizpideei jarraituz.

3.- La Comisión electoral general será el órgano encargado de aplicar los coeficientes de ponderación a los votos válidamente emitidos. El coeficiente de ponderación vendrá dado por el cociente entre el porcentaje indicado en el punto 2 para cada sector y el total de votos válidos emitidos a las diferentes candidaturas en dicho sector. La Comisión electoral general aplicará estos coeficientes a los votos obtenidos por cada candidato en cada sector, siguiendo el procedimiento y las condiciones que se indican en el apartado siguiente.

4.- Eragiketak egiteko, ondorengo formula eta eranskineko adibidea hartu behar dira kontuan. Gehiengoa osoa izango da boto haztatuen % 50 baino gehiago lortu bada.

4.- Las operaciones serán realizadas de acuerdo con la fórmula siguiente y según el ejemplo del anexo. Se entenderá obtenida la mayoría absoluta cuando se obtenga más del 50% de los votos ponderados.

Formula aplikatzeko irizpideak:

Si llamamos,

Sa A taldea: Unibertsitatearekin lotura iraunkorra daukaten irakasle doktoreak

Sa Sector A: profesorado doctor con vinculación permanente a la Universidad

Sb B taldea: Unibertsitatearekin lotura iraunkorra daukaten irakasle ez doktoreak

Sb Sector B: profesorado no doctor con vinculación permanente

Sc C taldea: gainerako irakasle eta ikertzaileak

Sc Sector C: otro personal docente e investigador

Sd D taldea: ikasleak

Sd Sector D: alumnado

Se E taldea: administrazio eta zerbitzuetako langileak

Se Sector E: personal de administración y servicios

Pr talde bakoitzari dagokion ehunekoa (artikulu honetako 2. puntuan adierazitakoak)

Pr Porcentaje de cada sector (según el número 2 de este artículo)

Vv Hautagaiei talde bakoitzean balioz emandako boto kopurua

Vv Votos válidos a candidaturas por sectores

Cp Talde bakoitzaren haztapen koefizientea

Cp Coeficiente de ponderación de cada sector

V1 1. hautagaiak lortutako boto kopurua

V1 Votos recibidos por el candidato o la candidata 1

V2 2. hautagaiak lortutako boto kopurua

V2 Votos recibidos por el candidato o la candidata 2

V3 3. hautagaiak lortutako boto kopurua

V3 Votos recibidos por el candidato o la candidata 3

C1 1. hautagaiak lortutako boto haztatuen %

C1 % de votos ponderados recibidos por el candidato o la candidata 1

C2 2. hautagaiak lortutako boto haztatuen %

C2 % de votos ponderados recibidos por el candidato

o la candidata 2

C3 3. hautagaiak lortutako boto haztatuen %

C3 % de votos ponderados recibidos por el candidato

Talde bakoitzean hautagai bakoitzak lortu duen boto haztatua kalkulatzeko formula:

o la candidata 3, en cada sector el voto ponderado de cada candidato o candidata se obtiene de la siguiente forma:

Cp = Pr/Vv, Ci = Cp x Vi, i= 1, 2, 3,...

Cp = Pr/Vv, Ci = Cp x Vi, i= 1, 2, 3,...

Hautagai bakoitzak guztira lortutako boto haztatuak hautagai bakoitzari talde guztietan balioz emandako botoen batura izango da.

El total de votos ponderados de cada candidato o candidata se obtendrá sumando los votos recibidos por el candidato o la candidata en cada sector.

21. artikulua.- Hautetsiak aldarrikatzea.

Artículo 21.- Proclamación de electos o electas.

1.- Lehenengo txandan hautetsi aldarrikatuko da hautagaiei balioz emandako botoen erdiak baino gehiago biltzen dituen hautagaia, aurreko zenbakian adierazitako haztapenak behin aplikatuta. Inork lortuko ez balu boto kopuru hori, bigarren botazioa egingo da, baina horretan bakarrik lehiatu ahal izango dira lehen txandako botazioan boto gehien lortu duten hautagai biak, lehen aipatutako haztapenak kontuan hartuta. Bigarren txandan botoen gehiengo soila lortzen duen hautagaia aldarrikatuko da hautetsi, botoen haztapena egin ondoren.

1.- Será proclamado Rector o Rectora, en primera vuelta, el candidato o la candidata que reciba el apoyo proporcional de más de la mitad de los votos a candidaturas válidamente emitidos, una vez aplicadas las ponderaciones contempladas en el número anterior. Si ningún candidato o candidata alcanzara este número de votos, se procederá a una segunda votación a la que sólo podrán concurrir las dos candidatas o candidatos más votados en la primera vuelta, teniendo en cuenta las citadas ponderaciones. En la segunda vuelta será proclamado el candidato o la candidata que obtenga la mayoría simple de votos, atendiendo a las mismas ponderaciones anteriores.

2.- Hautagai bakarra badago, botazio bakarra egingo da. Botazio horretan, hautesleek hautagaiari emango diote botoa edo, bestela, boto zuria. Hautagai bakarra hautetsi aldarrikatuko da boto baliodunen artetik heren bat baino gehiago aldekoa bada, aurreko artikuluko bigarren atalean zehaztutako haztapena kontuan hartuta.

2.- En el supuesto de una sola candidatura, se celebrará una única vuelta. En ella, la Comunidad Universitaria podrá votar dicha candidatura o en blanco. La persona candidata única será proclamada Rectora o Rectora si obtuviera más de un tercio de votos favorables, de entre los válidamente emitidos, una vez realizadas las ponderaciones establecidas en el apartado segundo del artículo anterior.

3.- Hasiera batean hautagai bat baino gehiago egon arren hauteskunde egunean hautagai bakarra balego gainontzeko hautagaitzak bertan behera utzi dituztelako edo 13. artikulua ezarri delako, txanda bakarra egingo da 2. paragrafoan zehaztutakoari jarraituz.

3.- En el supuesto de que, concurriendo inicialmente varios candidatos o candidatas, a la fecha de la votación quede un solo o una sola candidata, por haberse retirado candidaturas o en aplicación del tercer párrafo del artículo 13, únicamente se celebrará una única vuelta, según lo establecido en el apartado 2.

4.- Hautagai hautetsia behin-behinekoz aldarrikatzen denean, erreklamazioak jarri ahal izango dira aldarrikapena egin eta hurrengo bi egunetan. Hauteskunde Batzorde Nagusiak bi eguneko epea izango du (erreklamazioak aurkezteko epea bukatzen denetik kontatzen hasita) erreklamazioak ebazteko, eta, ondoren, behin betiko aldarrikatuko du nor den hautetsia.

4.- Contra la proclamación provisional de candidata electa o candidato electo cabe la interposición de reclamaciones en el plazo de dos días siguientes al de la publicación. La Comisión electoral general, resolverá las reclamaciones presentadas en los dos días siguientes a la finalización del plazo para la interposición de aquéllas, haciendo pública la proclamación definitiva de candidato electo o candidata electa.

5.- Hautagai hautetsia behin betiko aldarrikatzearen kontra erreklamazioa jar dakioke errektoreari hiru eguneko epean. Hark bost eguneko epea izango du erreklamazioa ebazteko, eta epe hori igarota ez badu horren gaineko erabakirik eman, erreklamazioa ezetsi egin dela ulertu beharko da eta administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri ahal izango du erreklamazio egileak.

5.- Contra la proclamación definitiva de candidato o candidata electa cabe interponer reclamación ante el Rector o Rectora en el plazo de tres días. Este deberá resolverse en el plazo máximo de cinco días; transcurrido dicho plazo sin haber recaído resolución expresa, el o la reclamante podrá considerar desestimada su pretensión a los efectos de interponer, en su caso, el pertinente recurso contencioso-administrativo.

6.- Hautetsia behin betiko aldarrikatu aurretik, Hauteskunde Batzorde Nagusiak baliogabetu egin ahalko du mahai bateko edo zenbaitzuetako botazioa, baldin eta botazioaren emaitzan eragina izan dezakeen akatsik egon bada. Horrelakoetan, berriro egingo da botazioa ahalik eta arinen.

6.- Antes de la proclamación definitiva de Rectora o Rector, la Comisión electoral general podrá declarar la nulidad de la elección en una o varias Mesas, si existiese algún vicio que pudiera alterar el resultado de la votación. En tal caso, se ordenará la repetición del acto de la votación en el plazo más breve posible.

7.- Errektoreak jardunean jarraituko du hautetsiak kargua hartu arte.

7.- El Rector o Rectora continuará en funciones hasta la toma de posesión del candidato o candidata electa.

Hauteskundeetarako deia egin eta hautagairik ez badago, edo aurkeztutako bakarrak ez badu hautsi izateko behar besteko gehiengorik lortu, errektoreak jardunean jarraituko du, eta beste hauteskunde batzuetarako deia egingo du, gehiez ere hogeita hamar eguneko epean.

Si, convocadas las elecciones no se hubiera presentado ninguna candidatura, o la única presentada no hubiera obtenido la mayoría necesaria para ser proclamada, se convocarán nuevas elecciones en un plazo máximo de treinta días.

XEDAPEN GEHIGARRIAK

DISPOSICIONES ADICIONALES

Lehenengoa.- Arautegi honetan jasota ez dagoen guztirako, unibertsitateari buruzko legedia, UPV/EHUko Estatutuak eta Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorra erabiliko dira.

Primera.- En todo lo no previsto en este reglamento, será de aplicación supletoria la legislación universitaria, los Estatutos de la UPV/EHU y el Reglamento de Régimen Electoral General.

Bigarrena.- Unibertsitateko zerbitzu guztiak behartuta daude araudi honetan aipatzen diren hauteskunde organoei lehentasunez laguntzera.

Segunda.- Todos los servicios de la Universidad están obligados a colaborar prioritariamente con los órganos de la Administración electoral de este Reglamento.

Hirugarrena.- Giza Zientzietako unibertsitate titulurako ondokoak hartuko dira kontuan:

Tercera.-. En relación con Título universitario de Ciencias Humanas se tendrá en cuenta las siguientes previsiones:

a) Titulazio hori ikastegi bati atxiki ez badago, hauteskunde barrutia eskolak emateko erabiltzen den lekua izango da.

a) En tanto en cuanto dicha titulación no se encuentre adscrita a un centro la circunscripción electoral será la sede en la que se impartan estas enseñanzas.

b) Hauteskunde mahaiko kideak aukeratzeko zozketa Hauteskunde Batzorde Nagusiak.

b) El sorteo de miembros de la Mesa Electoral se hará por la Comisión electoral general.

Laugarrena.- Botoa boto kutxa elektronikoan edo bide telematikoz eman ahal izateko, errektoreak baimena eman beharko du, aldez aurretik egiaztatuta baliabide tekniko egokiak daudela bermatzeko urraezintasun printzipioa, hautesle bakoitzak boto bakarra emango duela, pribatutasuna, hautesleari bere botoa zenbatu egingo dela egiaztatu ahal izateko sistema eta irisgarritasuna. Horrelakoetan, Gobernu Kontseiluak garatutako arautegiari jarraitu beharko zaio.

Cuarta.- El ejercicio del derecho de voto en urna electrónica o por vía telemática requerirá, en todo caso, la previa verificación y autorización por el Rector o Rectoral de que se cuenta con los medios técnicos necesarios a tal efecto que salvaguardarán los principios de invulnerabilidad, unicidad del voto, privacidad, verificabilidad, accesibilidad, y se ejercitará conforme a la normativa que el Consejo de Gobierno desarrolle al efecto.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA

DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Arautegi honek baliorik gabe uzten ditu bere kontra doazen maila bereko edo beheragoko arau guztiak.

Este reglamento deroga cualquier otra norma de igual o inferior rango que se oponga a sus disposiciones.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Arautegi hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean sartuko da indarrean.

Este reglamento entrará en vigor al día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental